Radial Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 er det mulig å få tak i diagnoseverktøyet som volvo bruker på bilene med Elektronisk innsprøytning? skal brukes på min 740 -89 B230F med 2.4 LH-Jetronic. Eventuelt få laget det selv på en eller annen måte? spurte om de kunne feilsøke bilen min på volvo... bare med å plugge maskinen inn, og lese av feilkode liksom.... neida, 1700 kroner..! :rolleyes: NO way ass! ;) Problemet er at jeg finner ikke ut hvorfor bilen bruker så mye bensin, og går såpass dårlig. 1,4 på mila er ikke uvanlig.... med Injection!!+bilen soter..! Onkelen min har akkurat samme modell og motor, han får den ikke over 1 liter på mila..! :S er noe riv ruskende galt. Luftfilter, Lambda og plugger er forsøkt byttet. Og jeg prøvde med en "frisk" luftmengdemåler uten store hell der heller, så nå har jeg lyst til å ta en diagnose...og kanskje få noen svar! angry Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wild Berries Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Hei. Les dette nøye, dette har hjulpet meg noen ganger. Vennligst kom med en tilbakemelding når De har funnet ut av problemet. V_H W_B Felkoder bränsle: 1-1-1 Inga fel 1-1-2 Fel i styrenheten 1-1-3 Insprutningsventil fel 1-2-1 Fel i signal från luftmassmätaren 1-2-3 Signal från kylvätsketemperaturmätaren saknas 1-3-1 Varvtalssignal saknas 1-3-2 Fel batterispänning 1-3-3 Tomgångsläget på spjällkontakten fel 2-1-2 Fel på signal från lambdasonden 2-1-3 Fullastläget på spjällkontakten fel 2-2-1 Lambdaregleringen fel 2-2-3 Signal fel från tomgångsventilen 2-3-1 Lambdaregleringen fel 2-3-2 Lambdaregleringen fel 2-3-3 Tomgångsventilen fel 3-1-1 Hastighetsmätarsignal saknas 3-1-2 Signal för knackuppfettning saknas 3-2-2 Renbränning av tråden ur funktion Funktionskontroll av spjällkontakt och varvtalssignal: Slå på tändningen, vrid gasreglaget till fullastläge och tryck in knappen 2 gånger. Dioden skall nu blinka snabbt. Släpp gasreglaget, varvid koden 3-3-3 skall erhållas om spjällkontaktens funktion i fullast är korrekt. Vrid gasreglaget en bit. Slocknar lysdioden och och sedan visar 3-3-2 är spjällkontaktens funktion i tomgång korrekt. Starta motorn. Om lysdioden slocknar och sedan visar 3-3-1 är varvtalssignalen från tändsystemet korrekt. Funktionstest av insprutningsventilerna och tomgångsventilen: Slå på tändningen och tryck in knappen 3 gånger (varje tryckning minst en sekund men högst tre). Nu skall i tur och ordning insprutningsventilerna och sedan tomgångsventilen börja arbeta samtidigt som lysdioden blinkar. Man kan med handen känna på komponenten eller lyssna. Efter varje avslutat test så skall felkoderna raderas, detta på grund av att själva testen i sig kan generera felkoder. Felkoder tändning: 1-1-1 Inga fel 1-4-2 Fel i styrenhet, motorn går med nedsatt tändning 1-4-3 Fel i knackgivare, motorn går med nedsatt tändning 1-4-4 Lastsignal saknas 2-1-4 Fel i varvtalsgivare 2-2-4 Temperaturmätare felaktig 2-3-4 Fel i spjällkontakt, motorn går med nedsatt tändning Funktionstest: Med tändningen på trycks knappen in två gånger, max tre sekunder varje gång. Lysdioden blinkar. Vrid upp gasreglaget något, varvid lysdioden skall slockna och sedan blinka 3-3-4 för tomgångskontakten, om den är felfri. I annat fall fås ej någon kod utan dioden fortsätter blinka. Efter varje test återkommer blinkningarna. Kör startmotorn, varvid dioden skall slockna och sedan blinka 1-4-1 för varvtalssignal. Slå av tändningen för att avbryta testen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 hehe, har kommet over det dokumentet jeg også, men har ingen Instrumenter som kan vise disse kodene.... vet du noe om det? Er det bare å bruke en diode eller noe??? Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Wild Berries Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Hei igjen, Vennligst les engang til. På selve diagnoseenheten finnes det en liten "tapp" til å sette i de respektive hullene som De vil lese av feilkodene på. Prøv det og De vil få den lille røde Dioden til å blinke ut den feilkoden det er. For enkelhetes skyld har jeg sakset det ut til Dem igjen : Og slikt fortsetter det :-) Funktionstest: Med tändningen på trycks knappen in två gånger, max tre sekunder varje gång. Lysdioden blinkar. Vrid upp gasreglaget något, varvid lysdioden skall slockna och sedan blinka 3-3-4 för tomgångskontakten, om den är felfri. I annat fall fås ej någon kod utan dioden fortsätter blinka. Efter varje test återkommer blinkningarna. Kör startmotorn, varvid dioden skall slockna och sedan blinka 1-4-1 för varvtalssignal. Slå av tändningen för att avbryta testen. Soo Go Ahead :) V_H W_B Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 13, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 ahaa!!! Takk Wild Berries!! Skal undersøke i morgen, se hva jeg finner ut... skal gi en tilbakemelding til alle her...hehe.. sikkert flere som kan få problemet i fremtiden ;) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 14, 2005 Yes,yes.. da har jeg feilsøkt litt! På Gass-spjeld og Rpm-signal-testen, fikk jeg ingen feil, så det skal være i orden. Men, jeg har et problem... På "boksen" med diodene.. så har jeg valget mellom to hull. nr 2 og nr 6 til å putte ledningen i. Under Gass&Tomgangstesten brukte jeg hull merket nr 2, og fikk korrekt resultat. Men, på dyse-sjekken, hvilket hull skal jeg da bruke? Hva er egentlig de to hullene for? takker for alle svar! :) Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Radial Skrevet Mars 16, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 16, 2005 greit, nå har jeg testet rubbel og bit.. hehe! Satte pluggen i hull nr 2, og trykket 3 ganger på knappen. Nå startet dysene med å pulsere... men, lyden er svak fra 3 dyser!!, men kraftig fra den fremste mot radiatoren. Hva kan være galt her? Den neste "hendelsen" under blinkinga, med en ventil under innsugs-manifolden eller noe som skal tikke og gå med dioden, fungerte fint. Mvh Lars Siter - 1996 Jeep Gr. Cherokee, 4L 4x4 -Trekkvogn - 1993 Toyota Mark2, 2,5tt - Driftebil x-1992 Volvo 940 GL - Solgt X-1998 Bombardier Flytog-kunde...9000hk? -brukstog til/fra jobb x-89 Volvo 740GL TURBO, m/godkjente 220hk&387nm *solgt* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gjest Offeriers Skrevet Juli 23, 2012 Rapporter Share Skrevet Juli 23, 2012 gif movie gear Ñкачать crack winrar ru crack navicat crack Ñкачать crack registrybooster 2012 macromedia dreamweaver crack Ñкачать беÑплатно n crack keygens fff crack best reader crack crack pdf to excel 2 4 dreamweaver cs3 crack Ñкачать беÑплатно Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.