Gran Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Tenkte og sveise diffen på granada`en. Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Er det noen større ulemper med det? Har et par ekstra klumper liggende hvis det blir for galt. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240R Skrevet Februar 28, 2005 Rapporter Share Skrevet Februar 28, 2005 Tenkte og sveise diffen på granada`en. Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det. Er det noen større ulemper med det? Har et par ekstra klumper liggende hvis det blir for galt. Er par ting som er Veeeeeldig viktig når du sveiser: Fjern all olje! Må være fritt for olje når du sveiser, ellers biter ikke sveisen. Punkt godt rundt på drevene slik at det ikke vrir seg under sveisingen, da får du menlig ikke inn igjen drivakslene... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Actros Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Hvis du gjør det på riktig måte så er vel eneste ulempen at det blir verre å svinge, og hvis du av en eller annen grunn skal dytte den i sving så blir det tungt. Jævlig tungt. Og dekkslitasje selvsagt. Men hvis du har noen differ til overs så er det vel bare å sveise ivei det. Og så må du fjerne all olje før du sveiser som sagt. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Finepix Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Husk også at det vil bli en enorm belastning på drivakselledda! Regn med å måtte bytte de en gang i blant... m'm Siter 98 Volvo V40 1,8 aut selges i deler, PM for info! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 1, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Husk også at det vil bli en enorm belastning på drivakselledda! Regn med å måtte bytte de en gang i blant... m'm Bytter hele bakhjulsopphenget da, har et liggende som jeg skal overhale. ;) Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ElCamino Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Og så vil den kanskje bli litt håpløs på våttføre og V8 doh Siter 1978 Chevrolet Camaro 1999 Opel Omega 1978 Opel Ascona B prosjekt Speed kills, drive japanese and live forever! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Og så vil den kanskje bli litt håpløs på våttføre og V8 doh Vi får se :D:D:D Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 2, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 La inn den feite rua i dag, tror ikke den løsner for og si det sånn. Blir morro og se hvordan det blir, på snø? :D Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Hehe, når skal du prøve den da ?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Rømmling Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 deg er gøy på is snø og grus men vis man ikke spinne når man kjører på asfalt vil det være et sant helvete å singe og det ryker før du vet orden av det. vis det er en leke bil greit nokk men ikke gjør det på bilen du skal bruke til vanlig :rolleyes: Siter Toyota Sportscar Owners Group Norway TS-ogn forum *5 linjer burde vært nok for alle* Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 deg er gøy på is snø og grus men vis man ikke spinne når man kjører på asfalt vil det være et sant helvete å singe og det ryker før du vet orden av det. vis det er en leke bil greit nokk men ikke gjør det på bilen du skal bruke til vanlig :rolleyes: Går bra ;) Skal bare sveise to hull i bilen så er det klart. Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
zub Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Legg ut film med rundinger på tørr a :) Har hatt grandiz med sveisa diff sjøl, savner det gitt ;) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Legg ut film med rundinger på tørr a :) Har hatt grandiz med sveisa diff sjøl, savner det gitt ;) Kommer, men det må tørke først.. Snør nå doh Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Larsern Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 deg er gøy på is snø og grus men vis man ikke spinne når man kjører på asfalt vil det være et sant helvete å singe og det ryker før du vet orden av det. vis det er en leke bil greit nokk men ikke gjør det på bilen du skal bruke til vanlig :rolleyes: Da er du elendig til å sveise diff... Har selv sveisa diffen på cosworthen min, og tok ikke engang ut klumpen når jeg sveiset den. Har holdt i flere år med med nok effekt til at motorblokka revnet, og merkes ikke annet enn når jeg lukeparkerer eller andre tilsvarende saktegående manøvere med fullt rattutslag. Et lite (stort) tips er å sveise solhjulene fast til huset, og legg på så mye sveis at det ikke blir med rundt selv om du er uheldig og sveisen løsner. thumpsup Siter -88 Sierra cosworth 411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Gran Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Da er du elendig til å sveise diff... Har selv sveisa diffen på cosworthen min, og tok ikke engang ut klumpen når jeg sveiset den. Har holdt i flere år med med nok effekt til at motorblokka revnet, og merkes ikke annet enn når jeg lukeparkerer eller andre tilsvarende saktegående manøvere med fullt rattutslag. Et lite (stort) tips er å sveise solhjulene fast til huset, og legg på så mye sveis at det ikke blir med rundt selv om du er uheldig og sveisen løsner. thumpsup Bilde er ikke så bra, men du ser hvordan det ble. Tok av klumpen, enklere og jobbe med da. http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/IMG_5295.jpg Siter - 90 Mercedes E 300 TDT - 84/87 Pontiac Transam - 84/90 Ford Bronco - 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.