Gå til innhold

Sveise diffen

Ranger emnet

Gran

Anbefalte innlegg

Tenkte og sveise diffen på granada`en.

Lurer litt på hvordan jeg skal gjøre det.

Er det noen større ulemper med det?

Har et par ekstra klumper liggende hvis det blir for galt.

Er par ting som er Veeeeeldig viktig når du sveiser:

Fjern all olje! Må være fritt for olje når du sveiser, ellers biter ikke sveisen.

Punkt godt rundt på drevene slik at det ikke vrir seg under sveisingen, da får du menlig ikke inn igjen drivakslene...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du gjør det på riktig måte så er vel eneste ulempen at det blir verre å svinge, og hvis du av en eller annen grunn skal dytte den i sving så blir det tungt. Jævlig tungt. Og dekkslitasje selvsagt. Men hvis du har noen differ til overs så er det vel bare å sveise ivei det. Og så må du fjerne all olje før du sveiser som sagt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Husk også at det vil bli en enorm belastning på drivakselledda! Regn med å måtte bytte de en gang i blant... m'm

Bytter hele bakhjulsopphenget da, har et liggende som jeg skal overhale. ;)

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deg er gøy på is snø og grus men vis man ikke spinne når man kjører på asfalt vil det være et sant helvete å singe og det ryker før du vet orden av det.

vis det er en leke bil greit nokk men ikke gjør det på bilen du skal bruke til vanlig :rolleyes:

Toyota Sportscar Owners Group Norway

TS-ogn forum

*5 linjer burde vært nok for alle*

Lenke til kommentar
Del på andre sider

deg er gøy på is snø og grus men vis man ikke spinne når man kjører på asfalt vil det være et sant helvete å singe og det ryker før du vet orden av det.

vis det er en leke bil greit nokk men ikke gjør det på bilen du skal bruke til vanlig :rolleyes:

Går bra ;)

Skal bare sveise to hull i bilen så er det klart.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du elendig til å sveise diff...

Har selv sveisa diffen på cosworthen min, og tok ikke engang ut klumpen når jeg sveiset den. Har holdt i flere år med med nok effekt til at motorblokka revnet, og merkes ikke annet enn når jeg lukeparkerer eller andre tilsvarende saktegående manøvere med fullt rattutslag.

Et lite (stort) tips er å sveise solhjulene fast til huset, og legg på så mye sveis at det ikke blir med rundt selv om du er uheldig og sveisen løsner.

thumpsup

-88 Sierra cosworth

411,7hk @ 6700rpm / 471,3Nm @ 5300rpm ATW

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er du elendig til å sveise diff...

Har selv sveisa diffen på cosworthen min, og tok ikke engang ut klumpen når jeg sveiset den. Har holdt i flere år med med nok effekt til at motorblokka revnet, og merkes ikke annet enn når jeg lukeparkerer eller andre tilsvarende saktegående manøvere med fullt rattutslag.

Et lite (stort) tips er å sveise solhjulene fast til huset, og legg på så mye sveis at det ikke blir med rundt selv om du er uheldig og sveisen løsner.

thumpsup

Bilde er ikke så bra, men du ser hvordan det ble.

Tok av klumpen, enklere og jobbe med da.

http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/IMG_5295.jpg

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

Lenke til kommentar
Del på andre sider