Gå til innhold

Sveise diffen

Ranger emnet


Gran

Anbefalte innlegg

Bilde er ikke så bra, men du ser hvordan det ble.

Tok av klumpen, enklere og jobbe med da.

 

http://home.online.no/~ekris-sv/Motorisert%20Kj%f8ret%f8y/Min%20Granada/IMG_5295.jpg

D der ble kjempe bra. dette fungerer det . har selv kjørt m slik sperre i 10år på div biler å har aldri hatt problemer m det. :)

97748454

Kadett c pick up. Saehan max -79

Kadett B RALLYE 2,4 197hk -72

Ascona B 2,5 24v turbo (600+hk)

Cheva Pick up 6,2 turbo ic -88

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg og en kammerat sveisa sperre på Ascona'n en gang i tida. Førstegangen brukte vi lite varme, og sveisen sprakk etter litt hardkjøring på asfalten. Så gikk vi berserk med et titalls pinner, og sveisa alt fast i klokka til en diger klump.... Den har holdt nå i 6år. eneste minuset er at vi ikke får ut stikkakselene hvis de ryker.... Men faen, hva gjør det. 2,0 akselen tåler det nok. bare ikke gjør slikt på 1,3 akselen til Opel. Da går det fort mange stikkaksler... he he.

 

har foresten en granada bakaksel (deler) med sveisa sperre, men fant den i skauen se. Og brydde oss aldri om å teste den på granada'n vår, den spola og sladda som f. uansett... notin

En dag jeg var ute å kjørte sa de over radio'n at en mann kjørte feil retning på E6. Rart tenkte jeg, de kjører jo alle i feil retning.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi får se, Slengte opp diffen i dag, men motoren står jo i bukken da.

Er ikke redd for driverket, er det noe som ryker blir det etter diffen.

 

Finepix: Arbeidsbenken? Du skulle sett rundt arbeids benken.

Er nok deler til minst 5 motorer og 3 sykler, + verktøy ;)

 

TMB: Ja, de spoler godt uten også, men det blir ikke så bra å lage doble svartinger uten spærre.

- 90 Mercedes E 300 TDT

- 84/87 Pontiac Transam

- 84/90 Ford Bronco

- 82 Ford Granada 5.0 Ghia V8 Prosjektet No Turbo Shit, Just Real Power!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 4 years later...

Syns det så ut som du var litt gjerrig med sveis, men ellers bra. Sveisa på en 2.3 jeg hadde en gang.Brukte ett kraftig ESAB MIG apparat, og det ble bra som bare det, bare spyla reint med bremserens først, og sveisa til den store gullmedaljen, kun på den en sida, og det holdt så lenge jeg hadde bilen.

Er heller ikke så ille å kjøre med sveisa aksling på biler med delt bakaksel som de med stiv som volvo og slikt.

synd den 2.3`n var for dau, orka ikke på 2. en gang.

 

Edit: så nå at posten var fra 2005... Trodde du hadde quaife må ja... hehe... utrolig hvilke poster sm blir dratt fram hehe :-)

Endret av Einar

Bilforumet.no
Æres Super Moderator 
`84 Ford Granada 2.3 L Turnier
`92 Ford Scorpio 2.9 GL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår