Gå til innhold

hvilke str på eksos skal jeg velge ?

Ranger emnet

acoupe

Anbefalte innlegg

heisann !

Nå skal det bygges nytt eksosanlegg til bilen min, så da trenger jeg noen råd og tips.

Har fått klypa i supersprint mellompotte, og en universal bakdemper hittil.

Men hvilken dimensjon burde jeg gå for på røra ?

Har 3" nå men det er for stort, så jeg vurderer vel mest 2,5"....er den en fin str ? 2" blir vel kanskje litt for lite ?

Burde jeg ha en lyddemper til ? eller holder det med 2 ?

takker for all hjelp jeg får !

mvh stian

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Etter å ha lest litt så er alt over 2" overkill på vanlige biler, denne er jo litt ekstra puste hjelp så 2" - 2,5" vil jeg anta er den rette størrelsen.

Da kan du jo møte det på midten å bygge 2,25". Det hadde jeg på en golf2, noe som blei for stort for den, både for lyden og bunndraget på den 1600 sugemotoren.

Hva har corrado originalt?

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil tippe det er 2" som er orginalt jeg, eller 2,25"

Men skal jeg ta hensyn til at det er kompressormotor når jeg velger str på eksosen ? luft inn luft ut liksom....

Planen er rett rør istede for katalysator, supersprint mellompotte og universal enderør....holder det med 2 lyddempere ? eller burde jeg ha 1 til ?

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takker :D

Da begynner jeg å handle inn litt rør så fort jeg ser litt cash money bling på bank :D

Regner med at anlegget er montert innen denne mnd er omme, så da ska jeg prøve å få lagt ut bilder og mulig lyd når alt er ferdig !

Takker for hjelp :D

2002 Audi A6 TQ

1887 VW Polo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2" komplett supersprint hos meg, brommer greit nok det, ikke alt for masete, men er feet lyd i den liksom, men det kommer jo ann på øret som hører, sånn er det jo altid, folk syns nesten aldri detsamme

89 Corrado G60 (driver å bygger opp)

69 Bobble Rodster cab (havarert motor)

83 Golf 1 GTI (til slags) STJELT I NARVIK :(http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=115813

93 Golf VR6 (bruksbilen) http://www.bilforumet.net/showthread.php?t=107217

Lenke til kommentar
Del på andre sider