Gå til innhold

Beslaglagt førerkort (over 100 i 50 sone)

Ranger emnet

Syk-O

Anbefalte innlegg

Enda en uten lappen... :(

Lurer bare på om noen har vært ute for akkurat dette. Og isåfall hva er straffen?

Kjørte ca 400m foran polisen (uten at jeg viste at de var der selvfølgeli) ga på utover ei strekke (til rundt 100kmt påstår purken) der det egentlig er 50sone...

Slakket ned til nermere 50kmt like etterpå (hadde fortsatt ikke sett purken)

Så bare at det var en bil bak meg som tok innpå meg i stor fart...

Like etterpå oppdaget jeg at det var purken, men de gjorde ingenting for å prøve å stoppe meg, så jeg stoppet på gårdsplassen der jeg skulle stoppe uansett! Da kunne de fortelle meg at de hadd hatt 100kmt på sin bil, og at jeg dro fra dem. (de hadde heller ikke på blålys da)

Jeg godtok beslaglegging av førerkortet uten å innrømme at jeg hadde kjørt for fort! Dagen etter trakk jeg tilbake godkjenningen av førerkortbeslaget og erkjente ikke straffeskyld!

De var 2 i bilen og jeg hadde en passasjer som er vitne til at jeg kjørte fartsgrensene!

Tror det var alt i grove trekk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Politiet må vel ha en måling/video eller noe for å ta deg på noe. Jeg har hatt over 200 km/t for å ta igjen en bil som kjørte i 50km/t, så den holder ikke etter min mening.

Her må du få se bevis!!!

Ikke la dem skremme deg. Politiet er veldig flinke til å bruke din uvitenhet og usikkerhet mot deg.

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lurer bare på om noen har vært ute for akkurat dette. Og isåfall hva er straffen?

Kjørte ca 400m foran polisen (uten at jeg viste at de var der selvfølgeli) ga på utover ei strekke (til rundt 100kmt påstår purken) der det egentlig er 50sone...

Like etterpå oppdaget jeg at det var purken, men de gjorde ingenting for å prøve å stoppe meg, så jeg stoppet på gårdsplassen der jeg skulle stoppe uansett! Da kunne de fortelle meg at de hadd hatt 100kmt på sin bil, og at jeg dro fra dem. (de hadde heller ikke på blålys da)

Jeg godtok beslaglegging av førerkortet uten å innrømme at jeg hadde kjørt for fort! Dagen etter trakk jeg tilbake godkjenningen av førerkortbeslaget og erkjente ikke straffeskyld!

De var 2 i bilen og jeg hadde en passasjer som er vitne til at jeg kjørte fartsgrensene!

Du kan vel hakke litt på at Politi kjørte over fartsgrensa uten blålys, men da kan det fort hende at du graver din egen grav... Men du har likevel kjørt i det dobbelte av lovlig hastighet, så førerkortbeslag er jo i grunn rettferdig etter min mening...

Just my 2 cent

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kjørte jo tross alt i 100km/t i en femtisone, så spør du meg burde du bøye hodet og ta straffen som en mann.

Det er greit å gi på litt på motorvei, men er det femtisone så er det helt sikkert en grunn til det, og det er ikke spesielt greit å sette andres liv i fare i tillegg til sitt eget, mener nå jeg..

(Og før det kommer noen kommentarer av typen "har du aldri kjørt for fort eller" og slikt - jo, det har jeg. Ble målt til 98km/t i sekstisone og tok straffen uten å krangle, selv om syv måneder uten lappen når man er motorjournalist ikke er spesielt artig :D)

Flink til å kjøpe biler jeg ikke har bruk for.

PCN

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Mr. Omega

Trist at du mista førerkortet

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er der midlertidig 50 sone der... det vil si at strekningen jeg kjørte på begynner med 60 (et skilt på hver side), så 50 (bare et skilt), så 70 (også bare et skilt)! Når jeg da kommer kjørende i 50 sonen og ser bare et 70-skilt på bare ene siden av vegen langt fremme, kan jeg tro at det er 70 der jeg nå kjører... siden alle 70soner starter med et skilt på hver side og fortsetter med et på bare høyresiden...

Dette ble litt rart skrevet, men håper dere skjønner hva jeg prøver å komme fram til?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå er der midlertidig 50 sone der... det vil si at strekningen jeg kjørte på begynner med 60 (et skilt på hver side), så 50 (bare et skilt), så 70 (også bare et skilt)! Når jeg da kommer kjørende i 50 sonen og ser bare et 70-skilt på bare ene siden av vegen langt fremme, kan jeg tro at det er 70 der jeg nå kjører... siden alle 70soner starter med et skilt på hver side og fortsetter med et på bare høyresiden...

Dette ble litt rart skrevet, men håper dere skjønner hva jeg prøver å komme fram til?

Tro gjør man i kirka, her skal du vite ;)

Har du kjørt for fort og de har målt deg, så bare ta straffen, har de ikke bevis så er jo saken en annen...

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så lenge du ikke innrømmer noe, må politiet bevise hva du har gjort. Og kan de ikke det, så bør du få igjen lappen etter 3 uker. Ikke innrøm noe, så lenge du ikke får se bevis for hve du har gjort. Antagelser holder ikke. INNRØM ALDRI NOE DE IKKE KAN BEVISE!!!!!!!

Tommy

Lenke til kommentar
Del på andre sider