Gå til innhold

Beslaglagt førerkort (over 100 i 50 sone)

Ranger emnet


Syk-O

Anbefalte innlegg

  • Svar 50
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg hadde en liten episode med politiet på natt til mandag, ca klokka 02.. Jeg kjøfte fra asker mot oslo i 90 sona, hadde 160 på nåla, så kommer jeg over i 80 sonen og fortsetter i samme hastighet, og plutselig oppdager jeg en bil som kommer bak meg i enorm fart, så jeg bråbremser og bremser så mye jeg klarer, og bilen legger seg opp i rompa mi og rett på med blålysa og inn til siden.

 

Han var ikke særlig blid på meg der jeg satt å holdt på å drite på meg, og tenkte på lange perioder uten lappen. Han fortalte blant annet at jeg hadde lappen på utlån, og at jeg kunne fått fengselsstraff og at jeg hadde veldig flaks fordi at de hadde egentlig fulgt med på en annen bil før de oppdaget meg. Han sa også at de hadde hatt store problemer med å ta meg igjen..

 

De hadde stått gjemt på en påkjøringsrampe til motorveien som var 2,6km lengre bak. Så jeg tipper jeg ville fått 400 meters forsprang(?) Noen som kan regne ut hvilken fart politiet har hatt for å klare å ta meg igjen når jeg lå i 160 ?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde en liten episode med politiet på natt til mandag, ca klokka 02.. Jeg kjøfte fra asker mot oslo i 90 sona, hadde 160 på nåla, så kommer jeg over i 80 sonen og fortsetter i samme hastighet, og plutselig oppdager jeg en bil som kommer bak meg i enorm fart, så jeg bråbremser og bremser så mye jeg klarer, og bilen legger seg opp i rompa mi og rett på med blålysa og inn til siden.

 

Han var ikke særlig blid på meg der jeg satt å holdt på å drite på meg, og tenkte på lange perioder uten lappen. Han fortalte blant annet at jeg hadde lappen på utlån, og at jeg kunne fått fengselsstraff og at jeg hadde veldig flaks fordi at de hadde egentlig fulgt med på en annen bil før de oppdaget meg. Han sa også at de hadde hatt store problemer med å ta meg igjen..

 

De hadde stått gjemt på en påkjøringsrampe til motorveien som var 2,6km lengre bak. Så jeg tipper jeg ville fått 400 meters forsprang(?) Noen som kan regne ut hvilken fart politiet har hatt for å klare å ta meg igjen når jeg lå i 160 ?

 

Kjørte du foressten i 160 hele vegen til de tok igjen deg (2,6km) så brukte du 1min på denne strekningen... og la oss si at de brukte 10sek fra du kjørte forbi til de var oppe i 100kmt... da har du kommet ca 800m(?) og de brukte 30 sek ekstra for å komme opp i 200kmt? da har du kommet deg ca 1,8km... da skulle de vel ikke klare å ta igjen deg på under en km når de ligger nesten en km bak deg enda...

 

Så min konklusjon er: litt for fort...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

her har du lite sjans for å si det mildt..en purk i bilen kan ta deg uten video! tro meg..har opplevd det og brukt advokat eneste som skjedde var liit lavere bot og noen måneder mindre! men da var det ikke dobbelt så fort som grensen da!

kompis av meg fikk snuten bak seg og kjørte fra de! kom dagen etter og ga ham bot på 100 km.t i 80 sona! purken klaga på at de lå over 150 hele tiden og at de så han var ned i rundt 80 et par ganger men likevel hadde de ikke sjans i havet!

det kalles å komme billig unna"!

08'Lexus is 220d sport - link: http://www.bilforumet.no/is-200-300/236051-photoshooot-nyvaska-lexus-is220d.html

00'Lexus is 200 sport (solgt)

88'ford sierra cosworth (2wd) (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nix.. har ikke sett noen ting enda... har ikke hørt noe om det enda heller! men taper jeg en eventuell rettsak så må jeg betale saksomkostninger i tillegg!

 

 

Er du sikker på det med saksomkostninger? Du har rett til å nekte, vil da tro at du slipper å betale omkostningene. Ikke heelt sikker da, men tror.

Men da de stoppa deg, skrev du under på det papiret de kom med? Jeg gjorde det, tabbe :rolleyes: Da setter de bare opp en straff, slik som de gjorde med deg. Ingen måte å forsvare seg på da jeg skrev under. 6 måneder ble det, strafferammen var 3. Og 9000sure penger i bot

 

EDIT:

Når de stopper deg, skal de legge frem bevisene de har. F.eks en måling med laser, skal de fortelle oppbygningen og virkemåten til en laser. Jeg måtte tilogmed se inn og sikte på en bil. Samme med den scanneren dems. Har du ikke sett noe slikt? Eller var det bare en påstand fra de? "Du kjørte i 100!" og så sattset de på at du sa ja.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg fikk ingen papirer å skrive under på... de sa bare at de hadde kjørt i 100kmt og at jeg dro fra de... Jeg sa aldri at jeg hadde kjørt så fort, men når de sa at de beslagla førerkortet, så nektet jeg ikke...

 

Var på kammeret dagen etter og trakk tilbake godkjenningen av førerkortbeslaget...

 

Det om saksomkostninger sto i brevet jeg fikk i dag! så det må jeg betale hvis jeg taper saken!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest //TCCW

Poenget her er vel du at du tviler på selve målingen politiet tok. At de tok en måling på gefühlen? I og med de lå så langt bak deg? De måtte jo selfølgelig sette opp farten for å ta deg igjen, de kan ha kjørt 100, men du kan ha hatt langt mindre. Så her ville jeg krevd beviser, og ikke minst en forklaring. Hørtes meget uprofft ut, mpt du ikke fikk noe papirer og signere, og ikke minst en solid forklaring. Men nå er jo min mening basert på din side og forklaring av saken. Lykke til i rettsak.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vil anbefale deg å holde på det det at du ikke godtar førerkort beslag, gjør altid det.

 

Men ta kontakt med etterforskeren som har saken din, det hjelper alltid når han har en stemme å forholde seg til og ikke bare et dokument. Forklar saken din å si hvor lei deg du er osv :) Men siden du allerede har mottat aktoratets krav om straff har vel etterforskeren allerede sent saken videre til juristen. (altså aktor) Er dette tilfellet så burde du ringe han av samme årsak som med etterforskeren, bare at her er det enda viktigere da det er han som kommer med det endelige kravet ifra politiet som blir fremlagt for dommeren.

For jeg regner med at du havner i forhørs retten for 100 i 50 sona. Dette er ikke med advokater osv Her har du også mulighet til å gjøre det bedre for deg selv, dommeren følger oftest aktors påstand om straff, men ikke alltid. Da er det viktig å fremstå som en angrende synder som gjorde dette ved en glipp å ikke av vane ;)

Lykke til.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår