Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

  • 1 month later...
  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

<embed width="430" height="389" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://s42.photobucket.com/player.swf?file=http://vid42.photobucket.com/albums/e306/Elanzer888/PGT/probe_lys.flv"></embed>

 

Heldigvis ser den slik ut nå, men den har sett ut sånn her :eek:

 

probe_luftkjler.jpg

 

Mye planer på gang :D alacocaina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Takk det samme! Sokna ja.. En del av slekta kommerfra derfra en tid tilbake! :) Hørt om Strømsodd veien ellno oppi der?

 

Var en tur der for 2 og halv år siden, det var da bildet ble knipset ved rustad kafe!! :thumb

Hehehe.. Strømsoddsbygda ja? Sokna's navle.. Hehe

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah hehe, kalt opp etter noen i familien min.. Pent der oppe da!! Mye skau men! og kuer, kubæsj. å ikke minst mygg! Har fisket mye der!! kjent meg igjen i den svingen dere lå breit i! Var med onkelen min å fiske i elva der da jeg var yngre..gry tidlig! sovna på fjellet der! :p Trodde du skulle dra av veien da du fikk kontra :S hehe.. ta det forsiktig der oppe, skumle svinger og grøfter der!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah hehe, kalt opp etter noen i familien min.. Pent der oppe da!! Mye skau men! og kuer, kubæsj. å ikke minst mygg! Har fisket mye der!! kjent meg igjen i den svingen dere lå breit i! Var med onkelen min å fiske i elva der da jeg var yngre..gry tidlig! sovna på fjellet der! :p Trodde du skulle dra av veien da du fikk kontra :S hehe.. ta det forsiktig der oppe, skumle svinger og grøfter der!

Mye skau og lite folk!!

Helt råe veier der asfalten er fin, aldri mye trafikk heller :) Så mulig du ser meg til neste år ;)

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bilen ser bedre ut.De nye tåkelysa gjorde mye.

 

Hva er de neste planene?Kan du justere de demperne?

 

Takktakk, ble bedre lys enn de forige og:) Tokico sport demperne får jeg ikke justert men dem er progressive... :) MYE bedre enn de gamle som uansett stod på sport hele tiden!

 

probe_gulv-hs.jpg

stereo anlegget er under utvikling igjen :) og litt annet..

 

Har fikla litt med den aktive styringen, har satt den på H, altså HARD=) H - N - L den stod på N neutral.

DSC00795.jpg

 

kjøpt litt mer kvalitets ledninger til frontsettet, sjekk ut de gamle.. dukenukem

probe_ledinger.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da var det på tide og legge inn litt av det som er gjordt og ting som planlegges, de fleste som leser fastford.no har lest dette her, men hvis dere vil lese igjen, er dere blitt advart :P

 

probe_senkveld-garasjen.jpg

 

Og ettersom det har vært så mildt i ' høst ' så har det jo vært greit vær å kjøre i, nyttårsaften ble jo feriet i sverige, 70-80mil senere var resultatet av senken dramatisk tilstede :rolleyes:

 

probe_vitnerdekk-slitt.jpg

 

Pytt pytt, hva trenger jeg egentlig di vinterdekka til? var jo en grunn siden jeg hadde på dem etter den ble senket :lol:

Ellers slenger jeg inn noen bilder, mer informasjon kommer....

 

Plukket løs mine kjære vippe lykter :wub:

probe_ac.jpg

 

Av med front fangeren!

Probe_frontfanger-demontert.jpg

 

For og legge litt planer om hvordan jeg skal få på en større luftkjøler, kan jeg flytte radiatoren lengre ut for og lage plass til større bedre grenrør og turbo! Og hvor nye trykkrør skal gå.

probe_luftkjler.jpg

 

Er litt prikete på rust og er best å ta det før det setter seg skikkelig, så jeg tok det lille jeg fant under fangeren!:)

probe_rustfjerning1.jpg

 

Skal jo selvsagt lakkes men her har vi bare dekt det med sink pray.... (t.h.) i bildet luftkjøleren (t.v.) avkondensern til AC. blir vel til at jeg hivet ut dette og AC kompressoren på 15+ kg.

probe_rustfjerning3.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da ettersom meste parten av fronten er demontert fått en god tanke hvor jeg skal dra trykk rør, og montere en større kjøler. Så nå er jeg på leting etter passende luftkjøler og turbo, regner med å bruke en turbo T3/T4... noen som har en cossie turbo eller vet om noen som har bare å si fra :) dette gjelder luftkjøler også!!

 

Noen har koblet av markerings lysene da den engang forlot statene tror jeg, så her er en liten update til :)

 

MÅ jo markere seg litt :D

action

probe_lodding.jpg

En pen lodde sveis på gamle ledninger

probe_lodd.jpg

Og resultatet...

DSC00782.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den loddinga var noe av det verste jeg har sett xD Sorry men det måtte ut ;D Nydelig bil, gleder meg til du får flere gamp i denne ;)

 

Håper jeg får se denne irl en gang !

 

tja du kan jo prøve å gjøre bedre mens du tar bilde og det er tjue minusgrader ute å du skjelver... PÅ gamle irrete ledninger.. ble fornøyd jeg og satt som juling, tror ikke det kunne ha blitt bedre. :P

 

men takk for at du syns den var nydelig da=)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mer lodde tin lukt i denne tråden og.. =) DA ER DEN CHIPPET:ass:

 

Her er dem, eprom chippene !

probe_eprom-chips.jpg

 

her satt det gamle, her skal altså sokkelen i:)

probe_ecu1.jpg

 

done;)

probe_ecu2.jpg

 

prøvde det orginale først for å se om det var vansklig og dytte det på plass, beinene brekker jo veldig fort vett så tenke jeg sku være forsiktig... hehe.. ihvertfall nå er det bare for meg å dytte inn den nye ;)

probe_ecu3.jpg

 

whohooo!! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår