Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

På tide med litt bilder og kos.

Siden jeg driver å pusser på motorn så tenkte jeg at jeg like greit skulle ta av dekselet som jeg startet med, og bytter pakning på denne samtidig ettersom den er rimlig lei jobben sin og sluttet å samarbeide for lenge siden.

Ny, som dere kanskje ser så er dette til mazdas F2 motor, som også selvfølgelig passer på probens F2T.

probe_motor-deksel017.jpg

gammel.. eh, veldig gammel :lol: Måtte drilles ut i biter for den hadde blitt fra gummi til hard plast...

probe_motor-deksel013.jpg

Tilbake til opp pussingen....

Det første jeg gjør er å slipe bort støpe merkene

probe_motor-deksel007.jpg

probe_motor-deksel009.jpg

Da det er ferdig gjelder det å slipe til du ikke har mer hud igjen på finger tuppene og neglene er borte for lengst. Husk bare våt slip, alu støv er VELDIG helseskadlig, dreper hjerne celler mer en alkohol gjør for å si det sånn.. :lol:

probe_motor-deksel011.jpg

Begynner med 120, 280, 600, og 1200, avslutt helst med 2000papir men er ikke alltid nødvendig om man ikke gidder... :rolleyes:

Någen lunde ferdig på dette bildet, det gleder å få bort alle porer ellers blir resultatet dårlig!

probe_motor-deksel012.jpg

Her ser du litt av verktøyet og utstyret jeg bruker... 450watts drill, kanskje litt tung og jobbe med men ok, også gjelder det litt forskjellige slipte utstyr som du får kjøpt på Clas Ohlsson eller Biltema eller de fleste sånne steder... kan ta bilder av alt utstyret senere om noen vil :)

Her er det ferdige resultatet, nesten.. har ikke gått på med liten polerings skive for og komme til godt i kriker og kroker.. men en liten smake bit.. :)

probe_motor-deksel46.jpg

Kroom... mer og komme herfra, straks ny update.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

På tide med litt turbo lydhappyhappy

Her hjelper bror til og tilpasse en del mens jeg fotografen for øyeblikket ser på standard verksted kunst (t.h.) :D

probe_dumpventil2.jpg

Her er vi i full gang og tilpasser trykk røret mellom spjeld og luftkjøleren.

probe_dumpventil6.jpg

probe_dumpventil7.jpg

Ferdig og klart til litt sveis...

probe_dumpventil9.jpg

probe_dumpventil3.jpg

Har ikke tatt noe bilde av da røret var ferdig for vi hadde litt dårlig tid... men her bilde av den gamle plast resirken, og den nye hybrid GFB ventilen... skal forresten bytte det blå vakum røret til rødt så fort jeg finner noen som selger det.

probe_dumpventil5.jpg

probe_dumpventil-montert.jpg

takkene går til sveisern volvo850, og mester mekanikern omegamannenm'm

vrooom pyishh...:cab

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Den så trøken ut den der egentlig, men litt kjedlig om den er veldig slitt inni eller høy km stand... uten om det så ser det ut som et godt kjøp... nye felger, da begynner det å ligne noe:hello: 170hk orginalt fra den der, de er veldig trim vennlig, undersøk på probetalk.com eller http://performanceprobe.com/ står mye om dem der.

hehe, min er ikke til salgs heller... tar det heller som et kompliment:thumb

til masa, ja update er på vei den... :)

noe imot at jeg "låner" den litt da :cab men er ikke sikkert du får den tilbake :???:

Blei snørrfint det topplokket ja :thumb kunne tenkt meg å gjøre det på min bil også istedenfor den kjedelige lakkeringa :( Men er ikke mye til motor uansett da, så er ikke så nøye

stå på! m'm

Prosjekt Audi 80 B4

Kanskje til salgs

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Omegamannen har skiftet bruker her til ( OpelOmegaEVO500) Og Nå Sæther Racing ;)

Mester mekaniker hehe ;)

Ble jævlig tøff lyd i kjerra nå!Høres ut som det rusker rundt 400hk i bilen!

Synes vi var raske .tilapasset sveiset rør og slanger og montering på 1 time og et kvarter;) Kom et kvarter forseint på jobb men det var verdt det :)!

Forden begynner og bli orntlig tøff nå!

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

noe imot at jeg "låner" den litt da :cab men er ikke sikkert du får den tilbake :???:

Blei snørrfint det topplokket ja :thumb kunne tenkt meg å gjøre det på min bil også istedenfor den kjedelige lakkeringa :( Men er ikke mye til motor uansett da, så er ikke så nøye

stå på! m'm

Hehe, du kan få sitte på en tur da vi er på rudskogen:thumb

Takker for komentarene om topp dekselet, etter så mye slit for og få den fin så varmer det og høre litt positivt :D det liker vi takk takk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Innsuget, jeg kan ikke ta det midt i beste kjøre sesongen! Dessuten må vi bli ferdig med femmer innsuget ditt:hello: Også tror jeg må forberede clutch forbedring, får se hvor lenge jeg kan kjøre på den gamle clutchen.

Har du kjøpt deg 3M ennå eller, synd jeg har rota bort min:( HD3_307215_hi_S.jpg

Edit: la til bilde så folk vet hva vi snakker om:)

probe_850-innsug.jpg

Hva skjer her da?:tannløs

show_image_stream.php?bid=46169203&dx=580&dy=435

Tror han har missforstått hvordan han skal ligge på brettet:hammer

Lenke til kommentar
Del på andre sider