Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

Tror det trengs større midler til enn nyrebelte hehe.. Store deler av søndagen gikk ikke til Proben ikveld nei, så blir vel å skynde seg å få på dette bak imorgen og prøve kjøre utpå kvelden engang da vi kanskje blir klare ( OG hvis det er fint vær )

Et lite bilde jeg tok istad av den da jeg var innom garasjen:)

probe_deler012.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Nå har jeg lest igjennom hele den oversiktlige tråden din og har lært masse om en biltype jeg ikke var fullstendig klar over at fantes.

imstupid

Tøff bil og detaljfinishen din er det ikke noe å si på!:D

Vanvittig flotte felger du valgte å sette på herligheten!

Håper du får ordning på volvoen da, ikke finni ut noe mer om co'en?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg lest igjennom hele den oversiktlige tråden din og har lært masse om en biltype jeg ikke var fullstendig klar over at fantes.

imstupid

Tøff bil og detaljfinishen din er det ikke noe å si på!:D

Vanvittig flotte felger du valgte å sette på herligheten!

Håper du får ordning på volvoen da, ikke finni ut noe mer om co'en?

Hyggelig at du kom innom denne tråden! :D Håper det underholdt deg godt, prøver og legge det opp enkelt og greit vettu. Gøy at du lærte noe om bilen og :)

Den gamle gode 240 vår ja:D Den soter ikke så mye som før så skal justere den litt til ettervært, så det ser veldig bra ut før EU!!

Har du ikke bedre bilder da?

Før og etter

Joda men få tatt etter bilder:) Her er en liten update med bilder ihvertfall kommer mer imorgen.

Gammelt og nytt

probe_deler088.jpg

Bilde fra stallet

probe_deler079.jpg

Felgene og skjørtene

probe_deler069.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Litt jobbe bilder fra igår:)

probe_deler074.jpg

probe_deler079.jpg

Her må bak belte bli løsnet, som er g-kraft aktivert:)

probe_deler081.jpg

Da den var av så er det også justering på bak demperne og som må av

probe_deler082.jpg

Da var hetta av og her ser man motoren

probe_deler083.jpg

Så da var det gjordt og da var det bare og løsne den neden til mens jeg løsnet boltene i hjultårnet

probe_deler087.jpg

Så nå idag står bilen helt demontert bak, slik at vi skal bare kaste det på ikveld!:D Kanskje en prøve tur med bilder og... HVIS det er fortsatt pent vær :P

Her er bygge plassen, her var det pent engang i tiden... :lol:

probe_deler089.jpg

Før og etter bilde forran ;)

probe_front-hjulhus.jpg

probe_deler047.jpg

Hadde planer om å fikse litt på spindelen og resten av metallet som er skittent og rust angrepet, men det får bli en annen gang så lenge for jeg har mye og gjøre.

probe_deler053.jpg

Deilig med nye deler gitt, mer bilder kommer ikveld da alt er presset og montert :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tøft prosjekt! Sikkert en god følelse med nye fine deler til bilen! Men tenkte på de motorfestene, er de dyre? Stor jobb å skifte disse?

DEILIG følelse og prøve kjøre den første turen ihvertfall! Tok den ut for en liten tur igår da jeg ble ferdig med bak etter jobb. Utrolig deilig og ha den på veien!

Spørs hvor du får festene ifra, måtte hente mine i fra USA så ble endel med shipping. Men ellers enkel jobb og bytte det, kanskje litt trangt men helt greit hvis du har riktig verktøy... Et bacho sett anbefales;)

Mer bilder kommer iløpet av kvelden!

Før montering:

probe_deler036.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

DEILIG følelse og prøve kjøre den første turen ihvertfall! Tok den ut for en liten tur igår da jeg ble ferdig med bak etter jobb. Utrolig deilig og ha den på veien!

Spørs hvor du får festene ifra, måtte hente mine i fra USA så ble endel med shipping. Men ellers enkel jobb og bytte det, kanskje litt trangt men helt greit hvis du har riktig verktøy... Et bacho sett anbefales;)

Mer bilder kommer iløpet av kvelden!

Før montering:

probe_deler036.jpg

Grunnen for at det kostet litt var pga vekten av 4 dempere i tillegg. Hadde du bare kjøpt festene, så hadde det vært mye billigere ;)

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah veit, de demperne og fjærene var ikke lette. Det værste var jo over nå, med tanke på tyngde på varene.

Poly festene har blitt litt myket opp nå, mye bedre en da du tok den lille test turen håper det blir enda bedre men vi får se. DIGG og gire, tok et lite drag race istad, det er helt utrolig deilig og gire:)

ALT er på plass nå, og det eneste som gjenstår som vi fikk i pakkene er chippet;) Ser dessverre ut som det blir snø om noen dager så hvis jeg skal få sjansen å få testen det helt ut må jeg få det på imorgen ellerno !

Har samlet opp masse bilder men det kommer ikke før imorgen, her er 2 bilder fra ikveld.

Den gamle gode 240 vår ( Sikkan;) ) Og gliset med ny senk på:)

probe_deler112.jpg

Og et bilde alene.

probe_deler111.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Siste bildet var tøft, men du trenger ikke forklare for meg at bilen din er alene på bildet,,,,hmm hehe god natt min skatt,,deilig og jobbe natt shift og du skal på jobb om et par timer, kjedligt at ikke så mange har kommentert senken for det gjorde hverfall mye av inntrykket mitt av bilen bedre, Bare få fjerna fort merket bak og fått cleana rompa. Og ja herrugud veit du forguder PROBE, men ta vekk det merket også bak og skift RATT"!

hilsen din Søte tvilligbror

PS, Fant denne proben når jeg Goggla litt, hvilken er dette??var jo knall tøff!!!!

1983-Ford-Probe-IV-f-le.jpg

OG JEG MÅTTE BARE ;)

carphoto1.jpg

Og se på denne??med Borbet som du ønsket deg engang, synd du ikke kjøpte slike felger , de gjorde Proben barsk med BART.

ford_probe_gt_turbo_andreasgtr.jpg

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider