Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Det kommer! det kommer! Bare og følge med, vi jobber med og få kjerra klar for mer krefter og fart !!

Og planene hvordan motor og alt skal se ut legges akuratt nå:batman:

Fått masse produkter fra the US!

DSC00003.jpg

Clutch stage 2

Svinghjul i aluminum

MSD ignition system

MSD tach adapter

MSD blaster ss coil

Air/Fuel radiation måler fra autometer

!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! Mye og jobbe med framover !!!!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jada.. Så lenge ingenting blir ødelagt eller sure problemer så er det jo bare en lek

Polering eller lakk, vansklig og si... tror det blir en skikkelig møkka-jobb å polere... Tror det blir lakken vi kjøpte, ganske bra for da ser vi jo om det er lekasjer eller lignende og! Får ordne update her utover kvelden tenker jeg... har utrolig mye bilder nå.

fikk sms er nå hvor noen påstår at den har falt av bukkene...:deng

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her står den da altså.. Glad jeg har rigget opp skikkelig med lys! :)

DSC02181.jpg

Godt demontert nå:

DSC02173-1.jpg

Som dere ser har ramma under motoren blitt fjernet.. hvertfall venstre bjelke..

DSC02183.jpg

Disse rust flekkene blir tatt ned til bart metall.. Kontroll armene her er jo helt nye... som ble byttet litt tidligere, med nye foringer og bærekule!

DSC02184.jpg

DSC02185.jpg

Zink behandlet! Den blir malt 2 strøk med hammerlite senere idag :)

DSC02187.jpg

Henry med elgitaren hans hehe bildet ble tatt rett etter vi fikk løsnet beistet..

DSC02163.jpg

Han hjalp meg også senere og finne noe han kalte girkasse.... Altså denne...

DSC02164.jpg

Godt jeg tok bilde mens han peker så tar jeg ikke feil neste gang....

Her ser vi igjennom inspeksjons luka til svinghjulet, ser helt greit ut det! Har også sikkeret girene i fordeler huset så dem er låst på plass, ettersom begge drivakslene nå er nappet ut.

DSC02190.jpg

Her er forresten et bedre bilde av nye svinghjulet i alu, som er i ferdt med og byttes!

DSC02192.jpg

For og vise... det er ikke få ting som må løsnes... både under og over er det ting som må bort for og få dette til...

DSC02166.jpg

batteri... turbo rør.. ledninger.. å gud vet hva mer som ble ryddet til side... :P

DSC02171.jpg

Har flyttet sikrings boksen noen etasjer ned for bedre plass... Jobber også med smarte løsninger da dette settes sammen, batteri plassering osv...

Men blir en ganske lang update dette, så kommer tilbake med mer da jeg får tid :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Oppdatering!!

Masse bolter som venter på og bli løsnet, MASSE.... Og endelig er girkassa ute..

Cowboyen blåser ut krutt røyken av løpet... eller var det kondesen fra kompressoren?:p

DSC02165.jpg

Jekkene støtter godt opp både motor og girkasse da festene blir løsnet...

DSC02200.jpg

Siste feste...

DSC02204.jpg

Her er da kassa ute... Etter at jeg tok den i mot under bilen.. og fikk den i mellom beina...

DSC02208.jpg

Clutch... Og oppe til venstre ser man litt av IHI Turboen...

DSC02224.jpg

Takker for hjelpa enn så lenge Henry.. hadde vært vansklig og tatt den der ut alene!

Her løsner du vel di siste elektriske sensorene på kassa, tar jeg ikke helt feil ?

DSC02211.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Goodsjiit! Veldig bra bilder! Er spent på hvordan MSD systemet kommer til å se ut under panseret. Får håpe du finner en sweet spot. Hakke starta med det enda?

Balliiin'! :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider