Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

Lenge siden jeg har tittet innom her hehe morsome bilder :) facbook?

 

se hva jeg fant :)

 

 

Hehe... nice.. Ser ut som senken har hjulpet der bak ;)

 

 

<embed width="448" height="361" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://i42.photobucket.com/player.swf?file=http://vid42.photobucket.com/albums/e306/Elanzer888/PGT/PGT-XR3I.flv">

ny front rute er digg... dobbelt sotet tak luke er blitt gjordt:)

DSC04673.jpg

Gps og nye målere.... nye målere er på vei og, olje trykk og varme! kommer straks update om det:)

DSC04698.jpg

 

Autometer med bredbånds lambda A/F og turbo trykk fra auto gauge

 

Olje trykk og varme gauges kommer og! blir vel en update om 1 dag eller 2...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Sant det! Gjorde ting mye enklere, borre i blokka uten skikkelig verktøy er jo ikke å anbefale... hehe har du bilde av den kan du jo poste:)

 

Må få installert det før jeg reiser nord over igjen! må fikse gauge holderne også, tenkte jeg skulle ha olje temp/trykk og turbo trykk der hvor alt står nå. Og bredbånds lamdaen i a stolpen.

 

Fant denne på nettet:)108264-10492.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fått lagt ledingene til bredbånds lambdaen igjennom torpedoveggen ikveld.

 

Og har kjøpt flere målere fra autogauge black smoke serien, fra før hadde jeg turbo trykk. men nytt er altså:

 

Oil temp

 

Oil pressure begge med givere med.

 

Har olje trykk måler orginalt men vil ha en jeg kan stole 100% på.

 

Planen var noe som dette:

DSC04705.jpg

 

DSC04701.jpg

Lage til noe med disse... MEN

 

Men funket dårlig pga. de nye målerne er for STORE..... ush

Og adapter hvor jeg skulle montere giverne hadde visst like gjenger på filter men ikke på motoren. Så det ble et lite halt!

 

Gleder meg å få den på veien...DSC02133.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gipsen er av, og jeg har litt mer beveglighet ! og endel tid hjemme da jeg er på sjukeperm!

 

Har endelig montert deler av MSD ignition systemet :) måtte flytte litt på ting og virket umulig og plassere i motor rommet unna varme... men ingenting er jo umulig ?;) hehe

 

Her flytter jeg turbo trykk signal boksen til den orginale måleren til bilen og flyttet vakum systemt litt lengre ned på torpedo veggen.

DSC04725.jpg

 

Og knock sensoren måtte også flyttes ned til høyre på torpedoveggen

DSC04727.jpg

 

så var det tid for den store boksen

DSC04729.jpg

 

mangler bare noen få koblinger nå så er den klar til å fyres opp:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Da er alle koblingene gjort, og monteringen ferdig! :)

 

I bilde øverst til høyre/midten er hjernen bak det hele som nevnt tidligere 6AL ignition boksen, nederst til venstre har jeg montert tach adapteren som er til bilens ECU system, som kontrollerer banke sensoren og diverse. Og helt nederst til høyre er SS BLASTER coilen fra msd som jeg har hatt i en stund:) visst nok msd's kraftigste på tidspunktet jeg koblet den på.

DSC04738.jpg

 

Denne tach adapteren jobber for fullt uansett turtall egentlig, og den gir fra seg litt lyd, derfor monterte jeg den på en brakett litt utfra bilen, gir fra seg en rask tikkende lyd.

DSC04737.jpg

 

Samme med MSD boksen men der fulgte det med gummi foringer med skruer type, skal ta bilde imorgen :) glemte det.. den deler det samme med lyd forsterkere,og skal også ikke ha jord annet en på jording ledningen.

 

 

 

Uansett, det fyrte pent opp ikveld !! Gikk veldig bedre under pådrag og, hehe fikk testet den bare litt.

 

redigering:

DSC04740.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Hei. Ser at probe er visst en populær bil.

Jeg har også en probe som jeg driver å styler opp.

Har nettopp hentet meg et komplett bodykit ifra statene og skal snart på lekkering. Det som jeg lurte på er om den motoren (2.2i 12V )som står i min er den samme som står i 2.2i Turbo (GT)?

Visst det er tilfelle så skal jeg montere turbokit på min.

Hvor mange HK er det i en 2.2i (originalt) egentlig?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Ser at probe er visst en populær bil.

Jeg har også en probe som jeg driver å styler opp.

Har nettopp hentet meg et komplett bodykit ifra statene og skal snart på lekkering. Det som jeg lurte på er om den motoren (2.2i 12V )som står i min er den samme som står i 2.2i Turbo (GT)?

Visst det er tilfelle så skal jeg montere turbokit på min.

Hvor mange HK er det i en 2.2i (originalt) egentlig?

 

Google :hide

Project: "FrostBite" by GSS Motorsports

- 2007 Focus

- 1995 Mustang cab

- 1994 Mustang coupe

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår