Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

  • 2 weeks later...

I mens jeg prøver å få tak i nye stempler fra USA (som viser seg å være litt knotete, emh bombe:) ) så har jeg startet den store demonteringen igjen, slik at jeg skal få plass med den nye turboen, og ny eksos, og alt det nye som skal inn!

 

Litt bilder fra 'the tear down'

 

Her må kjøleveske og spyleveske tanken ut for og få ut de lange boltene som holder AC kompressoren da denne skal ut for mer plass og lettere bil. Og er litt forbannet på den etter den lakk ut den hellige gassen som ble fylt på som man lenger ikke får tak i:( så den skal UT! :)

 

DSC05511.jpg

 

Her har radiatoren tatt seg en spaser tur ut ! Se hvor god plass det ble nå, plass til større turbo!=)

DSC05525.jpg

 

Twin turbo?

DSC05516.jpg

DSC05518.jpg

:D

 

Her her klumpen ute! 10 15kg er greit å slippe! Denne samt alle rør og radiator skal ut.

DSC05527.jpg

 

 

Dette jobbet kommer fortsette utover sen sommeren osv:) skal prøve å skynde meg før snøen kommer.

 

Og en nyhet til er konkurranse høytalerne til pioneer er kommet !!!! :D:D:D update kommer med dette også da jeg er ferdig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det knotete å få tak i stempler? JE lager på mål så det burde ikke være noe stort problem :)

Og AC'n hadde du fått fylt opp igjen med gass, null stress!

 

fins flere typer gass da mye jobb å få taki noe som har godt ut og er ulovlig.

kult bil hvor mye hk satser du på?

Chevrolet Nova 1969 350

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor er det knotete å få tak i stempler? JE lager på mål så det burde ikke være noe stort problem :)

Og AC'n hadde du fått fylt opp igjen med gass, null stress!

 

AC'n, igjennom noen kontakter fikk jeg fylt på dem gamle strengt forbudte gassen R12 eller hva den heter igjen. Som så lakk ut igjen... Les noen sider tilbake så får du hele historien.

 

Stempler er snart i boks fra wisico ! ellers takk for tips!:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

fins flere typer gass da mye jobb å få taki noe som har godt ut og er ulovlig.

kult bil hvor mye hk satser du på?

 

 

Stemmer, R112 kanskje det var, og R80noe ? som er den nye mer miljø vennelig gassen... Er faktisk fengsels straffer på den gamle gassen i USA, i Europe vet jeg ikke.

 

Tja, vi får se hva det lander på. Kjørbar 300-320+ :)

 

ACn etterlater også plass til eksosen ut fra turboen! Skal se om jeg får tatt bilder så dere får sett.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Her har vi sakene fra Pioneer!

 

DSC05529.jpg

 

Har idag blitt ferdig med det hele. Dette er altså et frontsett som er innkjøpt! Og er konkurranse settet til pioneer som blir brukt i disse dager! En god investering syns jeg!

 

Delefilter, morsomt og montere dette, ikke enkel oppgave og bestemme seg.

DSC05530.jpg

 

Men slik her ble det.

DSC05534.jpg

 

DSC05537.jpg

 

DSC05552.jpg

Borrer hul til diskanten på baksiden av skaien jeg har lagt:)

DSC05548.jpg

 

DSC05549.jpg

 

Går ut ifra at alle har koblet ledninger før så gidder ikke å gå i detaljer !:)

Så slik her ble det, ble ganske fornøyd med plasseringer.

DSC05541.jpg

 

DSC05542.jpg

 

DSC05552.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Biler som har R12 AC annlegg kan fylles opp med erstatningsgass som er lovlig. Så det er ikke noe problem ;)

Ja, men denne gassen fungerer ikke like godt, den smører ikke de gamle systemene like bra. Og det skal ut for og gjøre plass til turbo downpipe ect.

Opel Omega 3000 24v Irmscher 1990

Opel Omega Steinmetz 3.0 24v++ 1994

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, men denne gassen fungerer ikke like godt, den smører ikke de gamle systemene like bra. Og det skal ut for og gjøre plass til turbo downpipe ect.

 

Jojo, skjønte jo det;) Det som smører systemet er olje som også må fylles på. Så gassen klarer seg fint :)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår