Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet


Probe GT

Anbefalte innlegg

  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

flink gutt :) hehe lurte på en ting. Når du skrudde sammen toppen. Fikk du skrudd alt med riktig NM?

 

 

Holtemann skulle visst hjelpe han med moment nøkkel ;) han har jo ikke satt sammen toppen enda ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Masse nye pakninger til toppen er på

DSC05955.jpg

 

Kam aksel hovedpakning, presset ut gamle, inn med det nye

DSC05954.jpg

 

DSC05951.jpg

Pakning på tube gørr som har lurt seg inn her.. måtte jo skrape det bort det også nå som alt annet er glassblåst

 

ARP boltene festet, råde og stempler montert.

DSC05946.jpg

Nye råde lagre i maskinen så klart... high performance toga bearings

DSC05949.jpg

 

Wiseco stemplene ferdig sklidd inn

DSC05944.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jah blir en liten stund før jeg kan fyre opp, er jo på god vei med eksosen men har fortsatt mye igjen. Så først må jeg få sammen toppen så jeg kan montere den nye kobber topp pakninga og skru ferdig dette så jeg få montert turbo og downpipe igjen. så blir det sveising til turbonetics wastegaten ect.

 

DSC01725.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Tilbake igjen etter en liten stund, på tide med litt oppdatering følte jeg:) Fått gjort en del grunnleggene forbereding og litt innkjøp av verktøy, har ikke bilder av alt men det kommer da jeg begynner å bli ferdig med tilpassingen!

 

Kobber pakning på, denne pakningen ble jeg anbefalt av gutta borte i USA som driver med top fuel dragstere, så den burde tåle litt juling, forhåpentlig etter hva jeg måtte betale... :lol:

DSC00205.jpg

 

Og strammet dette sammen med den nydelige overhalte toppen, ble fin etter glassblåsning:) Neste gang jeg river ut motoren for oppgradering tenkte jeg skulle få blokka glassblåst og lakkert! But anyways....

 

DSC00206.jpg

 

Strammet det ned med 1. 20-25NM, 2. 50-59NM, 3. 81-86NM.

 

Resten er også ferdig smørt og strammet til med moment!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår