Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

Nok nazi stål.... ! Nå er det på tide med en skikkelig update.

Mineral olje på

DSC06231.jpg

masse silikon rør fra racestuff

DSC06251.jpg

Intercooler med rør på plass, montering gikk ganske greit da jeg jo lengre tilbake i tråden hadde ordnet festene på forhånd.

DSC06265.jpg

Eksos bandasje helt til katalysatoren

DSC06262.jpg

Helt ned til katalysatoren emh.. flex pipen mente jeg:) Nye slim viftene er satt på og koblet opp. Og resten av eksosen blir fikset på bildet. Hjelp av tvilling bror som har tatt plass på betongen.

DSC06276.jpg

DSC06274.jpg Den nye gjekken er en fryd, verdt hver eneste krone :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Here we go, enjoy

<embed width="448" height="361" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://i282.photobucket.com/player.swf?file=http://vid282.photobucket.com/albums/kk268/Saether_corp/PGT/MOV00123.flv">

<embed width="448" height="361" type="application/x-shockwave-flash" wmode="transparent" src="http://i282.photobucket.com/player.swf?file=http://vid282.photobucket.com/albums/kk268/Saether_corp/PGT/MOV00608.flv">

th_MOV00610.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Nærmer seg tid for dyno og skru opp trykket litt!! :) men først

Litt barndoms sykdommer er funnet og rettet på, ble noen lekasjer gitt begge sider av toppen, men det var fort gjort, litt fiksing med slange klemmer her og der også...

Før og etter bilde av motor rommet.

probe_super-gloss8.jpg

Nå !

DSC06283.jpg

DSC06284.jpg

Da jeg demonterte siden av toppen pga lekasjen. Både olje og kjølevann, utrolig smart designet emh... :)

DSC06291.jpg

kammen stilles helt riktig inn (hadde hoppet 2tenner) ;)

DSC06307.jpg

Olja jeg skal kjøre motoren på som smålig! Kjørte på en av disse typen tidliggere også.

Også fikk jeg ordnet litt på stål ramma (har ikke bilde av da jeg gjorde det)

Men ble litt vinkel sliper og sveising på den og tilslutt matt svart lakk på. Intercooleren og resten av innsiden får mye bedre kjøling en hva den gjorde før!

DSC06298.jpg

DSC06295.jpg

Og vips! nytt skilt forran ble montert igår... :) 50kr og det var det verdt!

Også sent ikveld ble dette tatt.

DSC06310.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Noen spesiell grunn til at du kjører uten regreimdekslet? Bare lurer, for er maaange som har "driti seg ut" på det... Litt småstein så rykerreima og du har havari ;)

- '02 BMW 525DAT M-Sport

- '99 Audi A6 2.7BiTurbo Quattro

- '02 VW Golf 1.9TDI

- '01 VW Caddy 1.9TDI

[thread=129069]- '90 Audi 200 20v Turbo quattro[/thread]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Reg reima kan ryke eller skli av, skjer ingen verdens ting så det går nok fint. Grunnen dekselet ikke er satt på er for enklere inspektere. Og var jo flaks jeg ikke satt dem på for det er knooot... hehe og var jo der det faktisk lakk litt olje.

Trenger sårt dynamo belte og servo reim, skal prøve å få tak i dette imorgen!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har da vært på "lang tur" rundt i akershus oslo oppland og hedmark, for en ukes tid siden og bil og motor går strålende! Kunne ikke være mer fornøyd! Så stor turbo og så liten spool up imponerer meg kraftig.

Men et problem har dukket opp for noen få dager siden, ladet den 18V og spennings regulatoren er nok hva jeg har og gjøre med! Dumt denne ikke gikk i stykker før jeg demonterte og monterte alt for denne sitter knotete til, argh:) Hele dynamoen må ut og demonteres og overhales.

Det er derfor det ikke har blitt tid til noen videoer ennå, updater kommer ettervært :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Pakken med spennings regulatoren fra USA

DSC06352.jpg

DSC06353.jpg

Hadde allerede tatt ut dynamoen før jeg fikk pakka så det skulle gå litt fortere, her har jeg splitta det skittene stykke man såvidt kan kalle en dynamo

DSC06336.jpg

Etter litt gnukking og vask begynte jeg demonteringen av regulatoren som sitter heelt innerst med 2skruer.

DSC06339.jpg

Og kontakt stykkene måtte loddes av:

DSC06342.jpg

Gamle regulatoren ute:

DSC06345.jpg

Og inn med den nye, loddes, monteres sammen og kastes ned i motorn:)

DSC06357.jpg

DSC06331.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå har jeg akkurat lest gjennom hele tråden fra start til siste side. Forstår mer og mer hva typen til ei venninne ser i bilen sin, han har en svart slik en 92 mod Probe GT.

Vet du forresten av hvor man kan få en forskjerm til disse bilene? Blir vell statene regner jeg med, men fra hvem?

Utrolig feit bil du har, og liker at du gjør alt så skikkelig som du gjør, blir ingen hasteløsninger bare for å få det til å funke ser det ut som.

Skoda Octavia -99 1.6 SLX Bruksbil

Opel Omega 3000 -88 Blir restaureringsprosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider