Gå til innhold

Probe GT: 1gen. - garrett GT30 EU Godkjent, på veien og ruller ;)

Ranger emnet

Probe GT

Anbefalte innlegg

• 2 weeks later...
  • Svar 1k
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Ja, sånn er det da landet er langstrakt!

Idag blir det utbedring på VAPS enheten til servo styringen etter diagnose test på den i går viste 2 feil koder, Angle sensor og coil signal! Også blir det litt mekking på E39n om tiden lar det skje!

Dessuten virker 3" eksosen og være tett nå, deeeilig:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

I kveld ble det ny vaskede KN filteret montert. Og til dere som har lurt på hvor jeg plasserte det, her er det ;)

DSC_0622.jpg

Justert det ene vippe lyset så legger riktig ned seg ned sammen med forskjermen.. Ble mye små pusling gitt:P

DSC_0610.jpg

Og snart blir det håndvask så vi får tatt alt støvet:)

DSC_0608.jpg

Og historien forsetter med VAPS servoen... intet fremgang idag, bare en haug med feil sjekker elektronisk som testet ut ok.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Jau, da er det mest sannsynlig synderen er funnet hvorfor den aktive styringen har permisjon! Etter mye strul fant jeg det;D

All elektronikk tester ok med diagnose testen som man kan kan ta på hjernen som sitter under førersetet, vel å merke på de modellene som faktisk ble levert med aktiv styring. (boksen nærmest døra)

Ventilen som sitter gjemt godt over tannstaget er nok rampen!

DSC_0688.jpg

DSC_0692.jpg

Grunnen til jeg er nokså sikker er fordi jeg tok en rask test på denne. Den skal være åpen for at tannstaget skal ha servo trykk. (12V tilsatt, skal solenoiden sprette ut mot ventilen og blokkere servo trykk. Selve ventilen skal trekke seg tilbake av seg selv)

Og den skal være av typen "fail safe" det vil jo si at den skal fungere hvis den går defekt! På samme måte som Titanic ikke kunne synke :P

Har ikke åpnet den enda, men scenarioet er nok enten fjæra som har tatt kvelden eller at ventilen sitter litt fast inni der. time vil sjov!

Endret av Probe GT
dårlig forklart, omformulert:)
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alt skal være 100 før sessongen er skikkelig igang! selv om den kanskje allerede er begynt! :P

Skjønner at bilen begynner å bli gammel da dette er overtageren og mr clarkson har hår !

http://www.youtube.com/watch?v=d6bD1aoXHkw&feature=related

Samme sted hvor jeg var på ferie ;D

DSC02852.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider