Gå til innhold

spørsmål om dekk...?

Ranger emnet

Larsene

Anbefalte innlegg

Kan du ikke ringe da? skal forklare deg jeg...

195/60 R 15 så har aldri jeg sagt det var kurant som SOMMERDEKK DIMENSJON...

doh

Gidder ikke krangle med deg over nettet jeg... Ring mellom 10-18 du så skal jeg forklare deg... AV samtlige merker som dekkpartner forhandler som Europa`s største dekk-kjede,så koster 185/65 R 15 mindre i grunnlag enn hva 195/65 R 15,skiller nesten en hundrelapp for stykket i gjennomsnitt oxo,Dekkene du har kjøpt er en utgått modell,nye heter NOkian Hakkapelitta RSI,dessverre...fått deg gamle typen på salg du... chicken

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mine dekk kjøpte jeg i november 2003. Da var ikke Rsi i salg så vidt meg bekjent. Hvis 185/65/15 er billigere så kjøper jeg gjerne de neste gang jeg. Men de blir vel kanskje litt små på bilen i forhold til det jeg er vant til, 2% i følge kalkisen jeg bruker.

Sjekk her så kan du se selv:

http://www.miata.net/garage/tirecalc.html

Forøvrig så trenger jeg nye dekk til høsten, kanskje du kan gi meg en god pris??

V6 growl never go out of style...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei kom i forkant av den sesongen vi har nå mener jeg...

Skal gi deg god pris jeg... Ikke noe problem...ikke så vanvittig langt unna oslo heller da... Kult bilde av speedometeret du har der... :titties:

Er ikke så kjempe-smalt serru,skiller ikke så mye...men 185/65 er en kjempegod dimensjon å kjøre på...

Selv kan jeg varmt anbefale enten det nye Michelin Dekket: X-ice,eller et bitte litte gran billigere dekk, Goodyear Ice Navi NH,begge er nye til nåværende sesong,jeg har det ene dekket på min V6... i 215/45 ZR 17 (goodyear) Og på den blå bilen satte jeg 185/65 R 15 I Michelin og har kjørt en del med de begge og de fungerer kjempebra...

Nokian er ikke dårlig det heller da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til det litt den dimensjonen og kanskje mest dekket...

Som sagt tidligere til deg så ere et dekk som gikk ut for noen år siden og ble erstattet av det dekket jeg selv har på OZ felgene som nå er til salgs... Nemlig GS-D3... den er litt rundere i "skuldrene" noe som resulterer i at bilen blir mindre "sporete"....

Det er et kjempedekk ellers,det er godt feste på både vått og tørrt føre og det er det som er vanskelig..."Billig"dekk kall det det,kan være greit å kjøre på tørt føre,men når det blir vått så er de livs-farlig glatte.... Dette komme av at det i ordentlige dekk er mer rå-gummi... altså ordentlig gummi,mens i billigere dekk er mye mer suntetisk gummi... Litt plas-aktig egentlig,veldig temperatur-var...når det blir kaldt,så blir de billigere dekkene mye hardere,kan kjenne det på dekket...

Det som også er veldig viktig er at dekkene er E-merkede... Ikke krav til dette i norge ENDA... Men i sverige f.eks er det krav til e-merking... Nei nok kjipt lese-stoff

:titties: Må ha litt puppedamer her...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg kjører på Vredestein Ultrac 215/45-17 på sommeren. Er happy med de, de er bra på vått og helt syke på tørt, fikk bra test i et tysk blad, tror det var Sport auto. Jeg har mer tiltro til tyske enn nordiske blad, de tester gjerne litt mer sportslige dekk enn her oppe i steinrøysa. De sporer lite, og er ganske støysvake tross størrelsen.

V6 growl never go out of style...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare en ting der.... Er IKKE tilhenger av Tester...

Det er så vanvittig mye fusk i de,også tester man ikke ALLE typer og sist men ikke minst,det er ikke alle dekk som passer på alle typer biler....men bra du er fornøyd....

Det som er viktig er å finne det dekket som kler din bil,din kjøremåte,underlag og temperaturer osv.....

Lenke til kommentar
Del på andre sider