Gå til innhold

back 2 the good times med polo!men har noen spørsmål jeg håper noen kan svare meg! :)

Ranger emnet


kpkp

Anbefalte innlegg

heisann! nå var jeg tilbake med polo 6N atter en gang, siden savnet etter polo igjen ble for stort!

 

men tenker å gjøre en god del annerledes denne gangen.. har sansen for slike "doruller" på poloer.. de fleste skjønner vel hva jeg mener nå.. (små/brede felger med dekk) og lurer derfor på om noen har noen bilder og forslag om felger jeg burde gå for, og helst innenfor er rimelig prisklasse... helst med dyp kant og under 10 000 kr for min del..

 

og når det er snakk om så små felger som 15" felger så lurer jeg på om hvor mye som bør senkes og dempere og slikt, og hvor brede felger skal jeg gå for?.. jeg har en 4 dørs og jeg vil gjerne bruke de dørene bak. sist gang jeg hadde polo ble det litt for mye senking og litt feil dekkdimm. så det subba :( det ødela mye for meg... liker lange turer med venner og vil helst ikke utelate noen da ;)

 

del gjerne erfaringer med senking.. er ganske forvirra hvor mye jeg skal senke og sammtidig ikke subbe.. jussterbart blir i det drøyeste laget for meg siden det koster skjorta...

kort oppsummering siden jeg hadde mange spørsmål her:

 

-tips til felger? hvor brede og innpress?

-hvor mye senking før det subber?

-er dempere et must? og itilfelle hvem er mest stivest (utenom om coillovers)

 

 

setter veldig pris på bilder av andre som har senkingen på plass :)

 

mvh kristine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg anbefaler alle som ikke har "råd" til dyre justerbare til å kjøpe ett billig sett på ebay.de for rundt 3000 kr. Disse fungerer like bra som andre senkesett med tilsvarende norsk pris.

 

og ikke vær redd for tysk, noen av dem snakker faktisk engelsk.

 

jeg kjører 8x14 med 195/45-14 om sommeren med justerbart senk såpass at jeg må passe meg for visse fortauskanter osv fordi det skraper under. Har ennå ikke subba med 4 stykk i bilen derimot fordi supersport justerbare senkesettet er veldig stivt og godt.

 

Så justerbart er tingen for å få "perfekt" høyde.

 

legge til litt info:

felger rh cup 8x14 ET20 (ET35+15mm RH spacer, 16 skruer per felg) 500€

supersport gewinde 300€

toyo proxes 194/45-14 3200kr johs lunde

 

ingen valsing, ingen subbing

 

Det trenger ikke være så dyrt å få litt skikk på den ellers standard poloen

Audi A3 8P 2.0 TDI S-Line Bluefinned

*sold* Polo 1.4 16v

*dead* Polo 6N 1.6 8v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om du skal ha 15" ville jeg gått for 8X15 ET 25 eller ET 20 med 195/45-15 Dunlop SP 9000 (fordi de har runde dekksider som lettere passer innunder skjermene).

 

Om du skal ha 14" ville jeg ha valgt 8X14 ET 20 eller 15 med 195/45-14 (Conti lager 195/40-14 men da har du samme rullomkrets bortimot som med 195/45-13 og da kan du fort slite til hverdags;)). Også her ville jeg gått for Dunlop SP 9000.

Eventuelt kan du kjøpe 9X14 ET 15 eller 10 bak. Om du kjører Dunlop må du kjøpe 225/40-14. Har du Conti får du 215/40-14 (dette ser snadder ut bak. Dessverre er ikke Contis 195/45-14 like strekt på 8"-felg, så det ser rart ut). Med 195/45-14 og 225/40-14 Dunlop får du tilnærmet lik strekk foran/bak.

 

Jeg vil som mjepson skriver anbefale sterkt å kjøpe coilovers/Gewinde! For det første er demperhylsa kortere enn originaldemperhylsa, slik at du fremdeles vil ha litt fjæringsvei igjen. I tillegg kan du justere inn perfekt senking og eventuelt justere opp igjen, dersom fjærene siger (det vil det alltid gjøre, uansett hva du kjøper). I denne sammenheng er det mye bedre å kjøpe et billig Gewinde (type Supersport, Weitech osv) enn senkesett (fjærer og/eller komplett med fjærer/dempere). For max 3500 har du et Supersport-Gewinde fra Tyskland. Det er omtrent det du gir for et 60/40 Jamex (ikke Gewinde) på din nærmeste Mekonom.

 

NB: ALLE dekk/felgalternativene jeg har lista opp her krever valsing!! Du kan kanskje omgå det om du kjøper 8X14 ET 20 rundtom, men jeg tør ikke garantere!! Det sikreste er uansett å valse, samt at du da kan senke skikkelig uten å sitte anspent hele tida når du kjører.

 

Et par vettuge sider:

 

http://www.steffan.de

http://www.rsl-motorsport.de

http://www.dietrich-tuning.de (har Tramont-felger thumpsup )

http://www.supersport24.de

http://www.reineke-shop.de

http://www.in-tuning.de

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp no 8x14" et15 m 195/45-14 og et billig gewinde.. Legg deg på 60-70mm senking, da skal du ikke ha altfor store problemer med bakkeklaring el hjulbuer.. kanskje om du stapper bilen full av folk.. Det med bakkeklaring spørs jo litt hvilke front/evnt skjørter du går for da.. Selv kjører jeg 8x14" et 15, m 80-100mm senking med et kw gewindefahrwerk..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

katalysatoren er vel det laveste punktet på bilen... det er her problemet oppstår.

 

trenger man forresten å ta 4hjuls kontroll om man heiser opp bak med 2-3 cm i tilfelle man skal stappe bilen og kjøre tur?

 

Om man har sett litt på bakakselkonstruksjonen til Polo 6N (og Golf 1-3, ikke-Syncro) ser man at man ikke har de helt store justeringsmulighetene på bakakselen. Det eneste som endrer seg justeringsmessig ved heving/senking bak er lys og lasteventilen til bremsene (om bilen har slik).

 

På en slik bil holder det med forstillingskontroll. Dessverre tilbyr stadig flere verksteder "bare" firehjulskontroll:(. Dette blir unødvendig dyrt for oss med "primitiv" bil. Ja, de måler bak også, men det gjøres ikke noe med det (for hva KAN man gjøre?)

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjøp no 8x14" et15 m 195/45-14 og et billig gewinde.. Legg deg på 60-70mm senking, da skal du ikke ha altfor store problemer med bakkeklaring el hjulbuer.. kanskje om du stapper bilen full av folk.. Det med bakkeklaring spørs jo litt hvilke front/evnt skjørter du går for da.. Selv kjører jeg 8x14" et 15, m 80-100mm senking med et kw gewindefahrwerk..

 

høtres veldig bra ut. jeg er ikke ute etter å senke den til bunns, slik at den subber etter bakken, selvom det ser helt sinnsykt fett ut, denne skal brukes til turer og vinter så den kan ikke være så lav som din ;)

 

du hadde forresten en blå polo før du... har snakka med deg fler ganger før. solgt den blå og kjøpt deg en sølv nå eller? eller har du en sommer og vinterbil? ;)

jeg hadde en pistasje grønn polo før som var styla og kom også fra østfold/fredrikstad.

 

men tilbake til topic, åssen er det å kjøre med slike hjul? de sporer no helt for j**** vel?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kjørte Caddy 9KVF (dette er "nesten" en Polo 6N. Fronten er basert på Polo 6K, som er Polo Variant og Classic) før med Gewinde foran og 8X15 ET 20 og sporing var absolutt ikke noe tema på denne bilen (i motsetning til på Einser-Golf). Prøvde både Dunlop SP 2000 og Conti Sport Contact 2. Med sistnevnte dekk ble det dårligere plass pga. mer firkanta dekksider. Etter valsing bak kom det aldri en subb.

Alt er relativt, men jeg synes ikke det var noe stort problem med sporing. Det hjelper selvfølgelig godt at man har servo.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

høtres veldig bra ut. jeg er ikke ute etter å senke den til bunns, slik at den subber etter bakken, selvom det ser helt sinnsykt fett ut, denne skal brukes til turer og vinter så den kan ikke være så lav som din ;)

 

du hadde forresten en blå polo før du... har snakka med deg fler ganger før. solgt den blå og kjøpt deg en sølv nå eller? eller har du en sommer og vinterbil? ;)

jeg hadde en pistasje grønn polo før som var styla og kom også fra østfold/fredrikstad.

 

men tilbake til topic, åssen er det å kjøre med slike hjul? de sporer no helt for j**** vel?

 

Jepp.. Husker å ha prata med deg før.. Jeg har kjøpt meg en sølvgrå polo gti og dama har tatt over den blå.. Så sånn ligger det ann ;) Jeg synes veiegenskapene er helt greie med 8x14".. Aldri no problem..

PoloGti-99: 8x14",clean,Bur,omnicomp bremser

Impala-65: To be: torq trust II 8x18", lav!

MantaB-82: Slædde :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår