Gå til innhold

Bmw e28 52?

Ranger emnet

Flasher

Anbefalte innlegg

Heisann, har som sikkert noen har sett gått til anskaffelse av en e28 520i, som jeg fikk meget rimlig.. den er så og si rustfri, bare noen flekker på venstre kanal som jeg skal sveise.. Den har forresten fått 140.000km :o

I går hadde jeg den på EU kontroll, og den kom feilfritt igjennom, bortsett fra ett parklys som ikke fungerte.. Passet meg fint, for da får jeg skilter på den, bare skiltene ankommer kongsvinger trafikkstasjon :)

Grunnen til att jeg skriver 52? i tittelen, er att jeg har planer om motorskifte, for å få litt mer pulver, da står valget mellom 525 eller 528.. derfor :)

Det jeg skal gjøre med bilen, er å få den i en mørk/knasj farge.. tror kanskje det blir mørkrød, eller faktisk så har jeg tenkt på mørkegrønn, og beholde cromelister osv.. tror det kan bli litt kult.. videre så har jeg fått tak i noen felger som er greie.. senking kommer utvilsomt.. i første omgang vet jeg ikke hva mer jeg skal gjøre med den utvendig, men tar det som det kommer.. tone rutene skal jeg i allefall..

innvendig så skal jeg først og fremst skifte stolene tror jeg.. har planer om å sette inn de jeg har fra omegan, grunnet att dem sitter du litt laver i, og dem har "lengre" seterygg.. jeg liker ikke stolene som sitter i bmw'en nå, og dessuten så har de forskjellig farge, og ser gamle ut (dem er jo tross alt fra 84, i allefall det ene ;) )

Bilder av bilen kommer snart :)

Håper noen vil følge min fremgang, og komme med ideer.. om noen har ting til e28 å selge meg, så si fra :)

"Ratten i min bil, den er jävla fin, men dine rattar dom er faen meg special"

Bmw 520i/523i '86 - Tråden om bilen

Har mange bmw og opel på samvittigheten :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bilder kommer :)

henter meg 528ia donørbil i morgen, da skal jeg prøve å få legge ut bilder av begge 2, av ditt og datt..

har også gjort avtale med lokale hoggeriet, så jeg kan kun levere serienummeret på bilen min, så kan den stå hos meg til jeg er ferdig med det.. niiiice :)

fint att noen følger med da, skal prøve å få ting gjort utover, i allefall med motoren, for den gamle sier snart takk for seg :p

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jensemann skrev:
Har du fått hentet ut bil fra huggeren? Fikk beskjed om at det ikke var lov jeg..

vet det ikke er lov, men han mente det var greit.. han melder bilen vraket, selv om den står hos meg.. da fikk jeg kjøpt meg litt bedre tid :)

kjenner han som driver hoggeriet da.. hehe

Lenke til kommentar
Del på andre sider