Gå til innhold

Rust i tanken + påfyllingsrør...:(

Ranger emnet


andeey

Anbefalte innlegg

Golf Karmann Cabriolet '87

 

Regner med det er en del av dere andre einser fans som har opplevd det samme som meg. bensinrøret tettes av noe som mest sannsynlig er rust fra påfyllingsrør eller tanken. Det har begynt å bli mektig iriterende, da bilen stanser da jeg helst er langt vekke fra folk og det mest sannsynlig pøsregner ute:(

 

Har hørt rykter om at jeg bør skifte påfyll rør, dette er i metall og ruster lett, men Autospar(golfshop) selger kun en type som gjør at jeg må kappe i karosseriet på bilen og sveise en hel plate rundt påfyllingen, pluss lakke og styre, noe jeg helst ikke vil begynne på, og mest sannsynlig må ha hjelp til for å få til.

 

Trenger sårt tips fra andre som har vært borti dette.

 

Lurer også på om det går an å åpne tanken for å rense den, må da akslingen ned kanskje?

 

Alle svar mottas med takk, begynne å bli ganske desperat etter å få fikset dette!

 

Hilsen Andey!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Golf Karmann Cabriolet '87

 

Regner med det er en del av dere andre einser fans som har opplevd det samme som meg. bensinrøret tettes av noe som mest sannsynlig er rust fra påfyllingsrør eller tanken. Det har begynt å bli mektig iriterende, da bilen stanser da jeg helst er langt vekke fra folk og det mest sannsynlig pøsregner ute:(

 

Har hørt rykter om at jeg bør skifte påfyll rør, dette er i metall og ruster lett, men Autospar(golfshop) selger kun en type som gjør at jeg må kappe i karosseriet på bilen og sveise en hel plate rundt påfyllingen, pluss lakke og styre, noe jeg helst ikke vil begynne på, og mest sannsynlig må ha hjelp til for å få til.

 

Trenger sårt tips fra andre som har vært borti dette.

 

Lurer også på om det går an å åpne tanken for å rense den, må da akslingen ned kanskje?

 

Alle svar mottas med takk, begynne å bli ganske desperat etter å få fikset dette!

 

Hilsen Andey!

 

veit ikke hvordan tanken og påfyllningsrøret er på Golf 1 i forhold til Golf 2... Tror ikke det er noem kjempejobb å løsne tanken, ser ikke sånn ut på min i hvertfall... Har du hørt på ditt lokale biloppguggeri om de kan ha noe du trenger..?

 

MVH

Rune

-98 BMW Touring M-Sport

-87 Golf MK2 - Solgt

-82 Fiat 127 Sport - Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dersom det er samme rør som på vanlig Einser skal du greie deg lenge med del nr. 9520529 fra Klokkerholm (skaffes bl.a. på nærmeste Mekonom). Det står at det ikke er til biler med innsprøyting, men det har ikke noe å si. Har et slikt på 16V-Einser'n min (nødvendigvis med tank fra GTI) og det passa 1:1.

 

Med det samme du bytter påfyllingsrøret bør du ta ut tanken og riste ut alt bøsset som har lagt seg i den. Benytt også sjansen til å blåse reint bensinrøret med trykkluft mens tanken er kobla fra.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det påfyllingsrøret du skiftet? hvor mye kostet den delen? tenkte å begynne på dette imårå viss været holder seg:)

Tips mottas med takk!

 

 

Er det foresten noen som har en HEL radiator som du vil bli kvitt, helst i stavanger området:-)

 

Betalte rundt 800kr for påfyllingsrøret hos den lokale Mekonom.

Tips: Kjøp nye skruer til å festerøret med oppe ved tanklokket. Slangeklemmene kan du også bytte ut først som sist.

Vil, som jeg sa i sted, STERKT anbefale å ta ut tanken for å få rista ut så mye bøss som mulig. Da må du løsne bakstillingen. Pass på at du støtter denne på en garasjejekk, så ikke tyngden til den hviler på bremseslangene!

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røret kjøpte jeg i forrige uke å det ga jeg 850 kr for hos mekonomen.. Lite spørsmål har jeg også: Tenkte jeg også skulle bytte røret akurat i koblingen mellom bensinrøret og tanken, men hva slags rør/slange skal jeg bruke der?

_____________________________________________

Bjorn Lunas

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Røret kjøpte jeg i forrige uke å det ga jeg 850 kr for hos mekonomen.. Lite spørsmål har jeg også: Tenkte jeg også skulle bytte røret akurat i koblingen mellom bensinrøret og tanken, men hva slags rør/slange skal jeg bruke der?

 

Den delen du får original er en armert gummislange. Kjøpte en ny en da jeg bytta på 16V-Einsern. Tror jeg røk på ca 150kr for den. Det er ikke sikkert denne trenger å byttes. Sjekk tilstand. Om den er frisk og fin bruker du den bare på nytt.

Lieber Weber im Ohr als Lader am Arsch...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

JESS! då va eg igang med operasjon "rust i tank".. Påfyllingsrøret er tatt ut, dette var det 2 digre hull i. sannsynligvis har 50% av all bensin jeg har fyllt gått rett i asfalten..:)

 

Videre er snart tanken tatt ut, prøvde å jukse litt først ved å bare senke bakstillingen på høyre side, men fant ut det var håpløst, har også tatt ned eksosen, da denne hang i veien. Håper å få tanken ut nå. Skal bli deilig å kunne kjøre på motorveien uten å måtte gå ut og blåse i bensinslangen hver andre mil;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår