Skimmy Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Sitter og diskuterer med en kar om at det går ant å ha turbo på forgasser motorer men man må ha trykkforgasser.. det veit jeg da:P men hva er forskjellen på trykkforgasser og vanlig.. fungerer dem likkens eller? hva er forskjell på innmaten? doh :rolleyes: Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 det er en viss forskjell ja, usikkerpå hva. men du kan bygge om en sugeforgasser til trykkforgasser. bytte nål ellerno. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
LeifPer Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 har egentlig ingen peiling, men det må vell være en slange som registrerer hvor mye luft den får, at den bruker bensin etter når bensinen kommer? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 hehe.. nei i en forgasser er det ikke noe som registrerer noe som helst.. der heter det fri flyt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mars 1, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 1, 2005 Overtrykk i flottørkammeret.....slik at det i hele tatt kommer bensin inn :) I tillegg så er de jo dyset om... Er litt usikker på hvordan de løser det med overtrykk, men det er ihvertfall hovedforskjellen. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Amazonracer Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 På en stromberg gasser må man bytte nåla. eller slipe om og trykktette den (fjerne chok og "støpe" igjenn hull osv så den ikke lekker bensin), ikke gjort dette selv men mye info på http://www.savarturbo.se, klikk på forum og gå videre inn på forgasser (nede på siden) Siter Amazon 65 Audi 90 2,3 20v Q Audi 100 2,6 V6 Q Golf Syncro 16v Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
TG1 Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Går det til hel**** hvis man setter gasseren før turboen? (mtp. varme i turboen). Der er det jo ihvertfall ikke noe trykk. Siter snow junkie Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
AlpejoHn Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 hehe.. nei i en forgasser er det ikke noe som registrerer noe som helst.. der heter det fri flyt :D Hahahaha HA!!! :roll: Haha!!! lol Det tror jeg må være det BESTE jeg har hørt i hele 05 :D Noe i mot at jeg bruker det i signaturen min ? m'm Tror nåk en vanlig forgasser ville gått rundt om du monterte turbo på den, hadde sikkert ikke klart å gått skikkelig om den ikke hadde blåst ut alt av innmat :rolleyes: Men har egentlig ikke mye peil på det da.. bare at det er fri flyt ;) (hehe) Siter - BMW 530da Touring M-Tech 2003 x Volvo V70 AWD T5 motor +++ x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
nnnneh Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Hahahaha HA!!! :roll: Haha!!! lol Det tror jeg må være det BESTE jeg har hørt i hele 05 :D Noe i mot at jeg bruker det i signaturen min ? m'm hehe.. kan fint bruke den i signaturen din.. bare ha med kildehenvisning :p :D eneste som registrerer noe i en forgasser kan vel vere automatchoke.. men da blir det jo bare enda mer flyt :D Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
oter11 Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 det går med vanlig gasser,bruker en helt vanlig strømberg gasser på min 245 tic,lader ca 0,9 bar,eneste ulempen er at den ikke klarer å gi nok bensin når peddalen går rett i gulvet,når jeg drar i vei. så jeg anbefaler trykk gasser eller innsprut. Siter 98 vw golf 4 gti Member of VW Audi Club Norwegen Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.