Gå til innhold

Babyblå 2'er Golf Turbo/Kompressor på Toten!

Ranger emnet

v|ncenT^

Anbefalte innlegg

De siste dagene har det vært en nylakkert ( babyblå ) eller noe, 2'er golf med klare baklys og muligens rallye front eller noe, kjørt litt hardt i og rundt om kring raufoss omerådet...

Hørtes ikke helt frisk ut men, hørtes ut som det var kompressor når han ga på, muligens turbo ( dump-lyd ) når han ga på å slakket av..

Noen lokale/andre som vet noe om den saken der ?

Så forsåvdit ganske strøken/gjennomført ut...

'93 Audi S2 Hybrid ! sZwei

'86 Fiat Uno Turbo I.E "FerrUNO"

'87 Audi 100 quattro - Banerigget Isbil !

[x2] Type 44 quattro avant + sedan

[x]'91 Audi Coupe quattro20v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Heh, tror du kjører ganske så i fra den Danna... ( Regner med at det er du som har gamle golfen til kenneth alm ?)

Så den igjen i dag, og kan konstantere.. DEN ER IKKE FRESK ! Putrer å går, men det er vel bare "start problemer", tror den er ganske fersk på veien!

Er værtfall skikkelig gjennomført !

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lagt ned X antall kroner i den motoren nå, så bør gå ganske mye friskere enn det gjorde når Kenneth hadde den :)

Skulle likt å sett den igjen snart. Husker ikke hvordan den så ut. :)

Sikkert G60 turbo vil jeg tro ?

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 3 weeks later...

Danna :

Hmm, nå går den ganske reint høres det ut som/ser ut som.. Er nok blitt kvitt litt barnesykdommer tror jeg...

Hmm, har funnet ut litt mer om hvem som har den og hva slags motor det er i den..

Sitter visstnok en trimmet VR6 Turbo motor i den, egentlig litt rart at jeg ikke fikk no intrykk av at det var en 6'er, pleier å kjenne igjen den lyden..

Har også kommet en sølvgrå G60 Syncro her nå..

Så du får nok ta deg en tur hit og kappkjøre litt =P ( si i fra, for det skal jeg ha med meg :titties: )

btw: Snakket med en som har eid den golfen du har før, og når han hadde den satt det en GTi 8v turbo motor i den! Ryktes at det har vært mye forskjellige motor nedi den bilen =P

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danna :

Hmm, nå går den ganske reint høres det ut som/ser ut som.. Er nok blitt kvitt litt barnesykdommer tror jeg...

Hmm, har funnet ut litt mer om hvem som har den og hva slags motor det er i den..

Sitter visstnok en trimmet VR6 Turbo motor i den, egentlig litt rart at jeg ikke fikk no intrykk av at det var en 6'er, pleier å kjenne igjen den lyden..

Har også kommet en sølvgrå G60 Syncro her nå..

Så du får nok ta deg en tur hit og kappkjøre litt =P ( si i fra, for det skal jeg ha med meg :titties: )

btw: Snakket med en som har eid den golfen du har før, og når han hadde den satt det en GTi 8v turbo motor i den! Ryktes at det har vært mye forskjellige motor nedi den bilen =P

Han jeg kjøpte min av skulle til Raufoss å titte på den golfen. Så jeg møtte dem på statoil på Raufoss. Kikka litt på den..Den så veldig pen ut utenfra, men ellers var det en god del som var halvgjort..Corrado dashbordet var bare satt halvt sammen og sånn. Men meget pen ellers :)

Er Vr6 turbo ja..Sitter vel en T3 fra cosworth etter som jeg veit ? Som spytter litt olje, etter som jeg har hørt fra andre steder :(.

Hehe, må nok oppover å "kappkjøre" litt ja.. :) Hehe

Hmm, hva heter han du snakket med da ? Kenneth ?

Veit det er en original 16v som er importert i 98. Deretter så veit jeg at den har vært godkjent ombygd til G60, så har det sitti vr6 i den, så g60 igjen ei lita stund, og sånn den er nå, 16vg60 turbo :)

- 1990 Vw Golf GTI 16v Turbo - Powered By Porsche

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jepp, men så ut som den gikk ganske reint å pent nå når jeg så den sist..

Ja, han heter forsåvidt kenneth, men det er ikke kenneth alm, han heter kenneth fredrikstad.. Snakka med'n/var hos han i går "i fylla" så det var da han fortalte han hadde hatt den golfen, og alm som hadde kjøpt den igjen fra han.. og han sa det satt 8v turbo motor i den når han hadde den... Men det er ikke umulig at jeg husker litt feil, var i godt i siget for å si det slik :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Danna :

Det er faktisk stor forskjell på VR6 lyd og VR6 Turbo lyd... Ved turbo så mister en "VR6 lyden".... Slet også med å høre det :)

Den vr6 som du nevner har heller en slakk bakgrunn... Dårligt behandlet å med en slakk cossi turbo så er det jo begrensinger på hvor godt den går..

-89 mod Opel Senator 3.0liter(Drivstoff sluker)

X-97 mod Caddy

X-97 mod Polo 6N 16v

X-98 mod KIA

Lenke til kommentar
Del på andre sider