Gå til innhold

Dyser på Weber DGV?

Ranger emnet


70' Chevelle

Anbefalte innlegg

Noen som har peil på hvilken størrelse dyser jeg bør ha til en Weber DGV 32/36 i en B230K? Jeg mistenker at tomgangsdysen er feil, leverer for lite bensin da gasseren kom fra en Ford Pinto 2-liter. Den går som søren på høyere turtall og merker en stor forbedring i akselerasjon også etter 3500rpm, i forhold til min gamle Solex Cisac. Ettersom det er selvjusterende tenning på motoren hadde jeg problemer med dette etter byttet(tente altfor tidlig) men fant ut at hvis man koblet løs den grå vakuumslangen justerte det seg skikkelig. Jeg fikk motoren til å gå fint, men ikke på lavt turtall, spesielt nå i kulden. Jeg prøver å justere blandingen men det er ikke mye respons å få der. Det later til at den liker choke også når den er varm. Jeg ser på http://www.misab.se/bestyckn.htm at det skal være noe større tomgangsdyser i en B21 enn en Ford 2.0(andre dyser er like), men de har ikke tabell for B230. Noen som har noen erfaringer med dette?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come on da folkens! Det må være noen her som har gjort dette før meg :) Jeg tenker i retning 60/55 men det er mulig det blir for stort?

 

Sorry kan ikke hjelpe deg der, hvis du ikke får noen hjelp så må du nesten bare prøve og feile litt..

O-1999 VW Passat 4Motion.

O-1989 E34 535. prosjekt.

x-1998 VW Passat Syncro. x-1991 BMW 525i 24v Shadowline - Solgt! x-1993 Ford Sierra - Solgt! X-1975 242 -| 2.3 turbo prosjekt Prosjektråden her! Byttet i 535

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come on da folkens! Det må være noen her som har gjort dette før meg :) Jeg tenker i retning 60/55 men det er mulig det blir for stort?

Tror jeg har bestykingstabell for denne hjemme. Kan sjekke dette i kveld.

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Come on da folkens! Det må være noen her som har gjort dette før meg :) Jeg tenker i retning 60/55 men det er mulig det blir for stort?

 

Ett forslag:

 

 

 

PORT 1 PORT 2

 

“Standard”

 

Halsring 26 27

Spridare 3.5 3.5

Emulsjonsrør F50 F6

Luftmunstycke 165 160

Hovedmunstycke 145 145

Lågfartmunnstycke 55 50

Acc. Munstycke 60

Nålventil 200

 

 

”Lett trim”

 

Halsring 26 27

Spridare 3.5 3.5

Emulsjonsrør F6 F6

Luftmunstycke 160 140

Hovedmunstycke 150 150

Låfartsmunstycke 60 55

Acc. Munstycke 70

Nålventil 200

 

 

 

Erik

95 Volvo 855

96 Volvo 945 LTT (BSR steg 3)

85 Massey Ferguson 675 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mange takk :)

Jeg har bestilt nye tomgangsdyser(55 og 60) på ebay for $2 pr stk, så da blir det sikkert bra. Pedersen racing måtte uansett bestille og de skulle ha 90kr pr dyse!

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå gikk bilen fint gitt! Fikk satt inn de nye tomgangsdysene i dag. Har fremdeles litt lavt flottørnivå(tror jeg) som gjør at motoren nesten stopper ved hard bremsing når jeg kjører framover, og spesielt i nedoverbakke. Jeg har prøvd å justere opp nivået men det ble for mye, drukna gasseren helt...må jo gå an å få til en mellomting?

 

Kjøpte meg noen Eikerfelger i dag også så nå er'n klar for sommern se!

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Jeg er ennå ikke kvitt problemet med at motoren dauer ved hard nedbremsing. Jeg har justert flottørnivået ganske bra nå og kan kjøre normalt, men problemet er der ennå ved hard bremsing. Motor faller også i turtall ved sidelengs g-krefter også. Det skjer ingenting når man bremser hardt i revers. Er det noe annet enn flottørnivået som kan være årsaken til dette?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du sikker på at forgasseren er montert rett? Grunnregelen for fallforgassere er at de skal ha flottørkammeret vendt mot fronten av bilen, med flottørakslingen på tvers av bilens lengderetning. Dette vil begrense virkningen aksellerering, bremsing og bakker har på bensinnivået i flottørkammeret. Det at problemet ikke oppstår ved rygging kan tyde på at det kan være noe å se på her.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

D'OH!! Flottørkammeret er bak. Da er det jo ikke så rart hvis det egentlig skal sitte fremovervendt! Men for å vende forgasseren må jeg jo bygge om hele gasslinken, det gidder jeg ikke med det første...

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår