Gå til innhold

Mitt lille vw prosjekt

Ranger emnet

chr1z

Anbefalte innlegg

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Fin bil du har må jeg si...

Har selv tenkt tanken ang. høyttalere i bakdørene.... (frontsett)

Hvor mange tommer er det der?

Mye bedre lyd?

Er vel samme størrelse som i fremdørene vel? Tja, lyden blir grei den. Men er jo ikke så mye bass:D Men låter rimelig greit. Skal få til noen bilder av dørene, men har ikke fått satt på plass de nye dørplatene så får bli de gamle:D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sleng opp noen bilder av dørene dine da;)

Jeg har ikke dørsider beregnet på høytalere jeg angry

Hm, jeg hadde det orginalt, og det er det på dørplatene ifra vrsexen jeg ribba recaro interiøet ifra også, men der er det også en liten diskant på hver side på håndtaket på bakdørene ;)

Venter på at jeg skal få råd til elmotorene så blir disse montert på. Et av vrsex dørplatene:

IM000403__500.jpg

Og ettersom det regna, så tok jeg bilder inni med gamle platene:

IM000405__500.jpg

IM000404__500.jpg

Er vel 6.5 som er beregnet i de orginale høyttalerhullene i dørene foran og bak. Så er det 4 i dashbordet.

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hm, jeg hadde det orginalt, og det er det på dørplatene ifra vrsexen jeg ribba recaro interiøet ifra også, men der er det også en liten diskant på hver side på håndtaket på bakdørene ;)

Venter på at jeg skal få råd til elmotorene så blir disse montert på. Et av vrsex dørplatene:

Og ettersom det regna, så tok jeg bilder inni med gamle platene:

Er vel 6.5 som er beregnet i de orginale høyttalerhullene i dørene foran og bak. Så er det 4 i dashbordet.

Stemmer - beregnet for 6,5 i fører og 4 i dash...

(X) 95 Ford Mondeo 2.0l 16V

(X) Fotgjenger

(X) 93 VW Golf III 1,8l

(X) 85 Audi 80

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og det blir ganske grei lyd, nå har jeg mbquart i dashen og orginal høyttalere foran + noen sony 190w bak og 6x9'ere og det låter greit det. Skulle hatt en liten sub baki så rekker det nok i massevis ettersom jeg ikke er så interessert i dunka dunk :D

For å si det slik, så ble det enormt forskjell bare å få bytta ut høyttalerene i dashen da det blir mye finere og klarere lyd. Eneste er at det må fikses litt på 190w i bakdørene da det skurrer litt i dørpanelene ved bass:D hmm ..hehe

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare gi deg et lite råd. du får mye bedre lyd av å ha alle høytalerne i samme merke, eller hvertfall samme serie. om du har 6,5" i dørene og diskantene i a-stolpen riktig stilt er det ikke vits med noe i dashen spør du meg. men det kan være det samme. noe jeg hvertfall ville gjort er å invistere i en MbQuart forsterker. da vil du merke bra forskjell!

2006 Volkswagen Transporter 1.9Tdi (Arbeidsbil)

2003 Volkswagen Passat 1.9Tdi 130hk (Stasjonsvogn)

2001 Volkswagen Passat 1.6 (Solgt)

1994 Volkswagen Golf3 1.4 (Solgt)

1986 Audi 100 2.2l (Solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

vil bare gi deg et lite råd. du får mye bedre lyd av å ha alle høytalerne i samme merke, eller hvertfall samme serie. om du har 6,5" i dørene og diskantene i a-stolpen riktig stilt er det ikke vits med noe i dashen spør du meg. men det kan være det samme. noe jeg hvertfall ville gjort er å invistere i en MbQuart forsterker. da vil du merke bra forskjell!

Ja, men jeg bytter ut litt etterhvert. Gidder ikke investere så mye i anlegg egentlig. Vil bare ha fin lyd slik at en kan høre på musikk.

Tenkte jeg skulle sette de nye sony 190w høyttalerene foran, og eventuelt dytte de gamle bak. Muligens fjerne 6x9'erene og få tak i en liten sub og eventuelt ny forsterker. Ettersom jeg solgte basskassa og forsterkeren som fulgte med de og da fikk jeg denne forsterkeren:D ikke så vass kanskje.. hehe..gammel og god ;)

DSCN1917_600.jpg

ps: midlertidig patent:D

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har drivi å styra litt idag, bytta blant annet frostveske da den forrige var litt brun (blandet litt forskjellig:D)

IM000415_800.jpg

Polerte også felga slik at de skal bli lettere å holde rene..puh.. eiker er noe ja :)

Hm.. vurderte litt å sette i diesel turbo nå ettersom en slik motor drar vesentlig mindre på mila. Men de er litt dyre gitt...

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Ting står litt stille for tiden, like stille som speedometer nåla mi. Men til slutten av måneden kommer det nye baklykter på. Har fått levert interiør og gamle gti/vr6 lampene slik at jeg fikk avslag på baklykter:o :)

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh.. igår hadde jeg med dama og så satt lillesøstera hennes og ei venninde baki. De er 13 år og veier jo ikke stort. Men det har aldri subba så brutalt baki før:D Ene skjermbuelista løsna bak hehe.. SÅ måtte ta det rimelig pent.

Blir vel bedre om en valser dette eller? For hvis jeg skal ha med noen ordentlige "karer" baki så trur jeg at det ikke går helt bra:D

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Æææh.. igår hadde jeg med dama og så satt lillesøstera hennes og ei venninde baki. De er 13 år og veier jo ikke stort. Men det har aldri subba så brutalt baki før:D Ene skjermbuelista løsna bak hehe.. SÅ måtte ta det rimelig pent.

Blir vel bedre om en valser dette eller? For hvis jeg skal ha med noen ordentlige "karer" baki så trur jeg at det ikke går helt bra:D

Er dama di 13?? :D:D

Saab 9-3 1.8t

Lenke til kommentar
Del på andre sider