Gå til innhold

Mitt lille vw prosjekt

Ranger emnet

chr1z

Anbefalte innlegg

Var det vanskelig å bytte bærekulene selv? hva kostet delene?

Neida, det gikk ganske greit det. Bare en fikk det løs, men med litt 5-56 og pågangsmot og litt banking så gikk det greit av. Tja, rundt 2-300 kr tenker jeg.

Tror mekonomen tar 247,- , men vet ikke om det er for 1 eller 2. Regner med at det er begge!

Ene bærekula var så slapp i fisken så var på tide :D

94' 306 XRdt

94' Vw Golf 1.6 SOLGT :/

82' Vw Golf I 1,5 (godkjent og solgt gett)

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 271
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Neida, det gikk ganske greit det. Bare en fikk det løs, men med litt 5-56 og pågangsmot og litt banking så gikk det greit av. Tja, rundt 2-300 kr tenker jeg.

Tror mekonomen tar 247,- , men vet ikke om det er for 1 eller 2. Regner med at det er begge!

Ene bærekula var så slapp i fisken så var på tide :D

hmm, ok, hvor lang tid tok det å monter?

må man av med demperene og hele rukla?

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hmm, ok, hvor lang tid tok det å monter?

må man av med demperene og hele rukla?

tja, lang tid. Nja, egentlig ikke. Når en først får det av så går det ganske fort.

Jeg tok ikke av dempere eller noe, bare løsnet bolten som holder bærekula til spindelen, festene til bærekula, slo ned den greia bærekula er festet til slik at bærekula løsner ifra spindelen og bytta. Skrudde på igjen og festet bolten!

Ganske så greit spør du meg! :) hehe Så slipper en skru av dempere og alt slik. Finnes sikkert fler måter å gjøre det på, men jeg tok da det på denne måten. Fungerte helt greit

Skulle ha tatt noen bilder, men en blir så skitten på henda :D

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja du skulle ha tatt bilder, vet ikke engang hvor bærekula sitter jeg... tror jeg skal ta styrekulene i samme slengen.

Jeg skal antakeligvis få fiksa bremseslangen på høyre side imårra, kan ta et bilde da, og vise hva jeg løsnet etc! :)

Bærekula sitter på en måte under spindelen på innsiden. Eneste du ser er vel en foring, og tappen går opp i spindelen om du skjønner hehe. Er vel i underkant av demper festene tenker jeg i farta! Men kan ta bilder, lettere å forklare da! :D

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hadde vært kjempeflott det!

Det skal vi nok få til! Digger vento looken litt, så har litt lyst på noe slik jeg også, men med noen andre typer vento lykter selvsagt! Men får du ventolykter med innebygde blinkers? :D

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det skal vi nok få til! Digger vento looken litt, så har litt lyst på noe slik jeg også, men med noen andre typer vento lykter selvsagt! Men får du ventolykter med innebygde blinkers? :D

tror ikke du får med innebygget blinkers nei, in-pro sine tror jeg har parklys, og ikke blink. ville anbefalt deg sotede orginal lykter..

kommer nok til å anskaffe meg in-pro sine når jeg har råd, men dem MÅ moddes for dem er ikke noe pene "orginalt"

VW Volf Mk3

OEM+ <3

Lenke til kommentar
Del på andre sider

tror ikke du får med innebygget blinkers nei, in-pro sine tror jeg har parklys, og ikke blink. ville anbefalt deg sotede orginal lykter..

kommer nok til å anskaffe meg in-pro sine når jeg har råd, men dem MÅ moddes for dem er ikke noe pene "orginalt"

Skjønner, sota orginallykter hadde nok vært nice! Hadde tenkt til å fjerne hull for tåke/blink i fangeren. Men kan bli vrient da kanskje! hehe

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Foringer du har bytta til nå da.....?

Polyruthan?

Å bytte foringer på biler uten abs er styr det.....

Genial løsning på den som fordeler bremseslangene bak må jeg si :ex_machin

Nei, har ikke bytta noen enda. Men blir vel vanlige tenker jeg. Er ikke så jålete :D neia, men er polyruthan noe bra da? Trenger egentlig ikke noe stivere bil... Har ikke fått gjort noe bak enda, gleder meg wtf?

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

litt vrient blir det, men alt er mulig innenfor rimelighetens grenser!

Mm, det er sant. Bare tenkte litt angående kontroller/eu og slik. Er vel ikke så populært å ikke ha blinklys foran tenker jeg.

94' 306 XRdt

x86 Mazda 323 GT(vrak)

x82 Volvo 244 DL(vrak

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, har ikke bytta noen enda. Men blir vel vanlige tenker jeg. Er ikke så jålete :D neia, men er polyruthan noe bra da? Trenger egentlig ikke noe stivere bil... Har ikke fått gjort noe bak enda, gleder meg wtf?

Gled deg........

Her er bilder av foringene mine bak:

CIMG39131.jpg

Her er rota til alt vont..... Kan garantere deg at du ikke får den av på vanlig måte. Vi kappa av den i håp om å sveise den på igjen, men nei da. Sveisen ville ikke legge seg samme hvor mye vi prøvde. Måtte til en smed og han skrudde på fullguffe for å det skulle sitte.

CIMG39021.jpg

Dodge D200, 79 mod -- Daihatsu Rocky 2,8TD

Lenke til kommentar
Del på andre sider