Gå til innhold

Ny bil.. Mx5, Tips?

Ranger emnet

MeSs

Anbefalte innlegg

Da kunne jeg tenke meg en mazda mx5, fordi den er tøff, cab og rwd!

Står imellom denne:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=647610

Og denne:

http://www3.autodb.no/cgi-bin/car/detail.pl?nr=655646

NR 1, Må vel være grei fordi den er original, og så å si urørt.. Men ikke så sprek da..

En ting til, bruker de mye bensin?

Synspunkter, tips, ulemper, fordeler?

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

så det er ikke mye tull med en bil som er ombygd sånn asså?

MeSs

Er den ordentlig bygd så er det nok ikke så mye problemer, jeg hadde tatt den iallefall...

Snakk med Harald (hfracing) , han har nok litt peil på mx5 ;)

82 Mustang 302 med 280/290 kam,porta topper,

Speed-Pro Hypereutectic w/ Coated Skirt stempler,Accel/Malloy tenningssystem,osv osv

96 Mercedes E230

87 Bmw e30 325i. Var pen og trimmet, men ble knust av en "kamerat" :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den nederste koster jo det sammme,har gått mindre, er nyere osv. det sier seg vel sjøl at den nederste er det beste kjøpet?

Yeah right!

Ikke hør på dette uten å ha tatt begge bilene i øyesyn og fått dem sjekket av en som har peiling. Greit nok å bare kjøpe noe når bilen koster 10.000 - 15.000, men når det er snakk om slike summer, bør du være sikker på at du ikke kjøper katta i sekken...

Den første er original. Men hvorfor er det byttet motor? Sjekk det grundig. Er det en garantisak? Er den original er det mest sannsynlig at den er kjørt pent av en cab-entusiast. Den trimmede er mest sannsynlig kjørt hardt...

Dessuten er 115 hester nesten nok for en bil på 800kg. Det er også mye billigere forsikring, billigere bensinforbruk og mest sannsynlig mer driftsikkerhet på den første.

Få med deg en som har peiling på MX-5. MX-5 er en entusiastbil og det finnes nok av folk med erfaring fra disse bilene. Dersom den trimmede versjonen er tipp topp stand er det jo selvfølgelig et bra kjøp, men slik som 88-modell over her vurderer, ville jeg styrt unna.

Lykke til med bilkjøpet. MX-5 er en knalltøff bil!

UTSOLGT

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Yeah right!

Ikke hør på dette uten å ha tatt begge bilene i øyesyn og fått dem sjekket av en som har peiling. Greit nok å bare kjøpe noe når bilen koster 10.000 - 15.000, men når det er snakk om slike summer, bør du være sikker på at du ikke kjøper katta i sekken...

Den første er original. Men hvorfor er det byttet motor? Sjekk det grundig. Er det en garantisak? Er den original er det mest sannsynlig at den er kjørt pent av en cab-entusiast. Den trimmede er mest sannsynlig kjørt hardt...

Dessuten er 115 hester nesten nok for en bil på 800kg. Det er også mye billigere forsikring, billigere bensinforbruk og mest sannsynlig mer driftsikkerhet på den første.

Få med deg en som har peiling på MX-5. MX-5 er en entusiastbil og det finnes nok av folk med erfaring fra disse bilene. Dersom den trimmede versjonen er tipp topp stand er det jo selvfølgelig et bra kjøp, men slik som 88-modell over her vurderer, ville jeg styrt unna.

Lykke til med bilkjøpet. MX-5 er en knalltøff bil!

AKKURAT det jeg tenkte og, derfor jeg postet begge.. Fleres synspunkter?

MeSs

98' E36 Stasjonsvogn. x - 2006 VW Golf GT TSI 170HK, x- 03 E46 320i Sport

x- Toyota Hiace trekkbil, x- 91 200SX S13 Driftbil.

x - NA 1994 Mazda Miata 1.8

x - Mange BMW E28.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AKKURAT det jeg tenkte og, derfor jeg postet begge.. Fleres synspunkter?

MeSs

Se opp for rådebank :D kjenner kun en med mx5, og han fikk rådebank (han er på forumet, kanskje han har noen kommentarer?)

ellers; sjekk km nøye, om det er import eller ikke +++

mvh oddi

Saab 900 snurrbo cab solgt! :( :(

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg vet ikke en dritt om mx5 ottesen :D det er bare jug...

99% sikker på at grunnen til motorbytte i den første er fordi den er en 1990 modell . disse har en svakhet i veiva.. resultatet er at kilesporet i "nesa" på veiva blir ødelagt og tilslutt bare slutter motorn og funke :D

trenger ikke være no dramatisk ellers at den er byttet motor på..

normalt sett lite problem med rust osv på mx5 iogmed at de fleste ikke kjøres på vintern..

Om den nederste er i god stand så ser jeg ingen grunn til å betale det samme for en orginal bil, om ikke det man er ute etter er akurat det, en orginal bil uten mods.

Går man uansett med tanker om å modde litt så vurder å kjøp no ferdig bygget med en gang.. det meste som er gjort på den bilen er fullt reversible mods uansett. dette inkluderer også turbokittet.

mx5 motorene tar generellt lite skade av å kjøres med det greddy turbokittet som er på den siste. min har gått to år med sånt kit, mesteparten av tida med mye høyere effektuttak enn det er orginalt i det kittet.

Den siste av de to er også en 93 modell som ikke er utsatt for problemet med veiva på samme måte som en 90 modell er.

Skiller endel i utstyrsnivå på de to da. den første er en "miata", dvs usa utgave og er fullspekka med "stash".. mens den andre er en europeisk modell, dvs mx5.. og har kun det mest nødvendige..

få tatt en skikkelig titt på begge to, eventuellt naf test.. (bortsett fra at naf folka sikkert ikke liker mods som er utført osv)..

115 hester er nok på en mx5 på 950 kilo synes mange, til de har prøvd en med mer :D

men ta en nøye sjekk av begge to..

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Se opp for rådebank :D kjenner kun en med mx5, og han fikk rådebank (han er på forumet, kanskje han har noen kommentarer?)

ellers; sjekk km nøye, om det er import eller ikke +++

mvh oddi

skal også nevnes at av alle de jeg kjenner med mx5 er han den eneste jeg vet om som har fått rådebank :D

- 2007 325d coupe Msport , BBS LM , KW3. Sølv bil, coral rødt Msport skinn - Daily driver

- 1992 mx5 - Trackday toy

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er helt enig det HFracing sier :D

Har du førtst prøvd en mx5 med turbo....!!!! :D

Kan vel legge til at det er ikke heeelt ret fram og få godkjent det turbokittet ennå. Nå er det vel 3 mk1 som er godkjent med turbo, men andre som har prøvd har fått nei med samme papirene og beskjed om å finne fram mer dokumentasjon. Det jobbes med dette i mx5/miata klubben her i Norge.

http://www.mx5-miata.no er en kjekk link til den norske klubben med forum,galleri o.s.v

VACN - VW Audi Club Norwegen avd. Agder

[x] VW Golf 5 R-TSI 2007mod [x] Opel Kadett C 1.2 1976mod (solgt) [x] VW Golf 2 1984mod (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider