Gå til innhold

er jo en 242

Ranger emnet

Vomaz

Anbefalte innlegg

• Svar 39
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

• 2 weeks later...
']Det der er ikke bra' date=' jeg har lett gidd 3-5k for den bilen før dem begynte og herje med den... Dem kunne i det minste ha plukket av dører og forskjermer å gitt dem til meg først.

Om 242 er tøft/gromt eller ikke er opp til enhver og og avgjøre... Jeg personlig har aldri kommet til og begynt noe prosjekt med en 244, når det blir så mye tøffere med en 242 i mine øyne.

Eneste ulempen med 242 i forhold til 244 er at det kan være litt vanskeligere og komme seg ut og inn fra baksetet, men heller det en en 4-dørs.[/quote']

å komme seg inn/ut er jo FOR FAAN IKKE DITT PROB! HVIS NOEN SYNES DET ER PES Å KOMME SEG INN ELLER UT ER DET 1. de's prob. 2. de er for FEITE! uansett er folk baki ugunstig med hensyn til drifting og brei-legging!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hvorfor i helvete er 242 så jævlig spesielt? greit nok at det ikke ble produsert så mange av dem, men alikevell med engang en 242 blir slakta (med bilde domumentering) så lager dere ny tråd her.. sko jo trudd det var snakk om bil i 3mill klassen. bare forstår det ikke. grin heller over alle dem som hiver styling på sine påkostede 242er.. ;)

mvh

Stian

244 tic eier..

ikke ment som noe kritikk men.. lurer forsatt på hva som er så sinnsykt gromt med 242

Røyka sokka dinne du el?! sombrero

Selfølgelig er det ille at folk herjer å ødelegger en 242!!

Greit nok at styling ikke er så fint på volvo, men det kan ihvertall bare ta's AV da..!

Forde om den volvo'n som blei vist lenger opp her, ikke var så pen å se på!

Så er faktisk 242 sjeldent og blir jo mindre og mindre av den etterhvert som tida går!

Og folk som virklig liker det, kunne heller fått gleden av bilen, istede for at dissa mongo'a sku få "glede" av å rulle rundt å ødlegge 242'n totalt!!

Dem kunne jo f eks bare solgt den da, å fått PENGER å glede seg over, og at den som kjøpte bilen, fikk deler å glede seg over, eller en bil til et prosjekt!

Er sikkert noen som er enige! :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

eneste kjipe med 242 er at det blir så forbannet langt bak til b-stolpen (sånn når man skal ha på seg bilbelte liksom.. sliter seg jo ut for å nå bak :D

ekke noe vanskligere å komme inn i baksetet og det går helt fint selv om det sitter folk i fremsetene.. og så er det mye lettere å kaste ting i baksetet. nok å åpne den ene døren du ville ha åpnet uansett :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 weeks later...
eneste kjipe med 242 er at det blir så forbannet langt bak til b-stolpen (sånn når man skal ha på seg bilbelte liksom.. sliter seg jo ut for å nå bak :D

ekke noe vanskligere å komme inn i baksetet og det går helt fint selv om det sitter folk i fremsetene.. og så er det mye lettere å kaste ting i baksetet. nok å åpne den ene døren du ville ha åpnet uansett :D

Ja, jeg har 242 som bruksbil og det er ingen problem..

Kjører for det meste med 2-3 i bilen.

Jeg "kjenner en", hehe, som hadde 9 stk i 242'en.. Som tilfeldigvis var grønn og hadde eiker polaris, gr.a. vinger og laksetrapper..

men, uansett.. Før vi kommer på for mye detaljer her.

Det er jo null problem med 2 dører! Skal man ha praktisk bil, kjøper man 245. 242 og 244 er både upraktiske biler i mine øyne. dvs. med tanke på transport i forhold til stasjonsvogn!

Jeg har ikke problem med at beltet er for langt bak, har man problemer med det, har man ikke rånestilling på setet!! mao. brukerfeil! hehe..

Fordeler med 242 vs 244 og 245:

* bedre plass i baksetet, siden man ikke har dørhåndtak i kupèen

* stivere

* lettere

* fetere (tøffere mao.)

* sjeldnere (sluttet produksjon i '83)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da få lov å gjøre hva de vil med bilene sine som de sansynligvis har kjøpt for egne penger. Dems tap... om man kan kalle det det.

Tror kanskje du har gått inn på feil forum... well

Det finnes egne forum for konebiler vet du.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Folk må da få lov å gjøre hva de vil med bilene sine som de sansynligvis har kjøpt for egne penger. Dems tap... om man kan kalle det det.

klart folk skal få gjøre hva de vil med bilene sine ,men det forandrer ikke det faktum at det er mange av oss som liker disse bilene, og synes det er synd at de kaster bort et bra eksemplar av en bil som sansynligvis vil få stor samleverdi om få år.

-86 740 TIC stv.

-08 Ford S-Max Individual+20"

-95 Renault Laguna

Lenke til kommentar
Del på andre sider