Gå til innhold

skjørte bank

Ranger emnet

bcrazy

Anbefalte innlegg

En velkjent "feil" på mange volvo motorer

Har hatt det på min bil ved kald tomgang ganske lenge, men har nå begynt å høre det (såvidt) også på varm tomgang. (jeg må stå å lytte nedi motorommet)

Noen andre som har det?

Hvor lenge har dere kjørt med det, og hvor langt har bilen gått?

turbo eller ikke?

Bilen er en 940 B230FB 292.000 km

vil helst at motoren skal holde MINST 100.000 km til.

bruker pr i dag ikke olje.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tror jeg har det når den er kald, er noen rare tikke lyder på en måte, som går etter turtallet. Men det er mest når den er kald, men er pittelitt når den er varm også.. Det er en B23A og den har gått 344 tusen ca.

Er det kraftige kakkelyder eller bare slike tikkle lyder ??

Mvh.

Fredrik :)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kraftig og kraftig, høres ganske bra på kald tomgang. Når motoren er varm må man vite hva man skal høre etter for å høre det. Høres på en måte ut som ventiltikking bare litt dypere lyd. En slags diesel lyd bare ikke på langt nær så ille.

Har trodd at dette var mest et problem på B230x da de har kortere stempler enn B23x.

1991 940 GL B230FB 340.000 km

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Sikker på at det ikke er dysene du hører. De tikker nesten med en diesellyd. spesielt når motoren er kald. Slik er min også.

jeg synes mine dyser tikker noe jævlig.. men om jeg bytter til noen grommere dyser for å få mer bensin. får jeg kanskje noen som tikker litt mindre? S60R dyser ellerno :D (grønne?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Min også har en slags mørkere tikkelyd på kald tomgang, og lave turtall.. opp til 2000 ca. Men når den er varm må en vite hva man skal lytte etter for å høre det ja, samme her.. notin

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider