Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Det står på turboen din...På min B21AT er det en Garrett AiReasearch TB0313, det er orginal på B21AT. Jeg ringte bare til KRB-trading og oppgjidde det nommeret (TB0313) så sa han at det var orginal B21AT, hadde det vert samme på ET så hadde han vell sakt det..?? Står et skil på kompressorhuset en plass, mellom eksoshuset og kompressorhuset..Så ringer du til KRB-trading og spørr :) Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Mogwai Skrevet Mars 6, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 6, 2005 Angående Gr.A og T4 må jeg si følgende: nej, forekommer med t3/4 hybrid med t3 avgasshus og t4 kompressordel også... noen mener at "T3 Trim60" har vært gruppe a turbo, men den stiller jeg meg litt tvilende til... menne... å sitte å snakke om å bytte fra en t03 til en t3 blir litt feil, da "t3" er en samlebetegnelse... navnene går som "t03xx" og det finnes mange forskjellige utgaver av disse...men den originale turboen på b21et er vel kun oljekjølt? det er i så fall en gammel en... står det kun Garret navnet på den, eller står det AiResearch også? AiResearch navnet forsvant tidlig på åttitallet... Siter Vinner av MTV SELECTED 2008 !!! Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Er litt forskjellig det med vannkjølt eller ikke... Noen kom med vannkjøling andre ikke, originalt av dem b21et'ene såvidt jeg vet... Angående AirResearch, så får man fortsatt tak i kompressorhus der det står AirResearch, det er gammelt, men det er ikke noe nytt som har kommet der heller. garrett har vel lagd en ny serie, men t3-serien lever fortsatt fint! Jeg kjøpte en ny t3 trim60-turbo her om dagen, og det står fortsatt AirResearch på den så... Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
skripis Skrevet Mars 7, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 7, 2005 Er litt forskjellig det med vannkjølt eller ikke... Noen kom med vannkjøling andre ikke, originalt av dem b21et'ene såvidt jeg vet... Angående AirResearch, så får man fortsatt tak i kompressorhus der det står AirResearch, det er gammelt, men det er ikke noe nytt som har kommet der heller. garrett har vel lagd en ny serie, men t3-serien lever fortsatt fint! Jeg kjøpte en ny t3 trim60-turbo her om dagen, og det står fortsatt AirResearch på den så... Mange "nye" turboer er ofte kompressorhus og eksoshus som har blitt glassblåst, og så sjekket for sprekker. Bare aksel og turbiner er nye... Sier ikke at din er det, men det er ofte tilfellet. Og er jo egentlig ikke noe galt med det heller, jeg vet ikke om noen måte å slite ut ett kompressorhus på, med mindre du slår det av med slegge da... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 slegge, hehe :rolleyes: Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvo240TurboInercooler Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Angående Gr.A og T4 må jeg si følgende: nej, forekommer med t3/4 hybrid med t3 avgasshus og t4 kompressordel også... noen mener at "T3 Trim60" har vært gruppe a turbo, men den stiller jeg meg litt tvilende til... menne... å sitte å snakke om å bytte fra en t03 til en t3 blir litt feil, da "t3" er en samlebetegnelse... navnene går som "t03xx" og det finnes mange forskjellige utgaver av disse...men den originale turboen på b21et er vel kun oljekjølt? det er i så fall en gammel en... står det kun Garret navnet på den, eller står det AiResearch også? AiResearch navnet forsvant tidlig på åttitallet... Det står vertfall AiReasearch på min, det er en orginal 21AT turbo. Jeg vet ikke når den er fra, kjøppt hos Volvohøggerren på Åsane. Den er oljekjølt. Det med Gr.A turbo har vell variert litt etter som at de økte effekten i bilen ettervert..Fant en side på nette der det stod veldi mye om gr.a bilen. Tar jeg ikke helt feil så startet de vell på 220 eller 250 hk og endet vell med sisste modell med 300-350 hk... Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Var å kjøpte en TB0313 i sted... Kjørt 450 mil siden overhaling...! Betalte 1500,- med en manifoil, grei pris det eller?? Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Hvis det var med manifold, og det ikke er noen sprekker i hverken manifold eller turbo, så er det en grei pris! -Må sjekke at det ikke er noe slark i turbo'n før du kjøper'n da! -hvis ikke kjøper du katta i sekken sombrero Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Volvoturbo240 Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Hvis det var med manifold, og det ikke er noen sprekker i hverken manifold eller turbo, så er det en grei pris! -Må også sjekke om det er noe slark i turbo'n før du kjøper'n da! Null slarke inn/ut... Opp og ned skal det jo være litt... Den forsvinner jo når oljetrykket fyller lagrene.... Siter Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156 bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo Honda CBR 900RR Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BurnPr00f Skrevet Mars 8, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 8, 2005 Riktig det, inn og ut tolereres det ikke noe slark i det hele tatt! Opp og ned kan det være litt slark, slik du sier. Siter -940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd -745TIC hehe :P x740TIC 86 modTråd x245TIC Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg