Gå til innhold

Mitt Langtidsdrivende Jetta-prosjekt!!:D

Ranger emnet

gsi-power

Anbefalte innlegg

Hei og Hopp!!

Jeg har nylig byttet bort min gode gamle kadett med en 86 jetta 1,8CL.

Ser det ikke er oversvømt med jetta-prosjekt her, selv om min ikke er noe pent syn så kliner jeg til doh

Har store planer..det begynner å ordne seg med faste inntekter nå, så da blir det penger til bilen ja:)

Dette blir et seriøst, langtidsprosjekt, ikkeno benga og lysfonteneopplegg her nei :D *kremt*

Slik ser bilen ut i dag:

kadett005.jpg

kadett006.jpg

kadett004.jpg

kadett002.jpg

God plass a gitt, bassrør rett nedi...merket i hylla til og med :D

Jetta011.jpg

Enormt med plass..Basskasse +++ her ja :D:D

Jetta010.jpg

Vw kan det med plass og komfår ;)

Jetta006.jpg

Helt svart i instrumentoksen min, bytta pæra, men niks funk...Sjekket sikringer og...hm..

Jetta008.jpg

Gjorde seg med røde lamper ja :)

Jetta026.jpg

Eneste jeg har pussla med siden jeg fikk bilen er:

* Helkakkere baklyktene

* Fått på anna felger/dekk

* Montert no *grøft* lys inntil 90 fanger er på plass

* Fått av merkene bak, skal helsparkles..

* Racing-Pedaler (ble ikke for trangt) Behagelig!

Blitt kjent med bilen....Dårlig med innested enda...frosta tar knekken på både tær og fingre, så jeg venter litt til...maby blir det verkstedsplass på G snart ;)

Planen er å få fatt på en *golf 2* delebil, evt en gti da, bytte over Front, dører, motor/gir, interiør og eksteriør, da hinter jeg til en 90modell :) 90 fangere, skjørt og skjermbreddere..

Etter at det er i boks blir det retning:

* Felger

* Senk 40 eller 60mm?

* Lakkering

* Effektanlegg

* Ratt (huff hvor stygt det orginale er.. :knob:)

Trenger ikke overdrive med plast på disse bilene, Liker de best om de er som nevt ovenpå....CLEAN folks..Clean! ;)

Ellers oppdaterer jeg med bilder hver gang jeg gjør noe med bilen....

Dette sliter jeg med for øyeblikket:

* Legger seg vann i gulvet bak, kun venstre passasjerside faktisk..:S

* Helt mørkt i instrumentene mine, byttet pærer og sikkringer, sett over ledninger men blir ikke klokere på det der.. :rolleyes:

Håper dette kan bli noe å lese for de som ikke har så altfor mye å gjøre om dagene... notin

Hei og Hopp :D

06 Toyota Hiace 2.5 D4D RWD

96 Bmw 523iA E39

http://www.bilforumet.net/faq.php

Lenke til kommentar
Del på andre sider

* Legger seg vann i gulvet bak, kun venstre passasjerside faktisk..:S

venstre passasjer side..? er bilen høyrestyrt? eller mener du venstre side bak? Hvis det er bak kan det være pakningen rundt bakvinduet som ikke er helt tett, sleit med dette på min egen jetta. Sjekk om det er vått under baksetet og i bagasjerommet. Kan være at det lekker inn ved baklyktene. Baklyktene dine var forresten sykt fete :dude: har du lakka de selv eller kjøpt de? hvis du har kjøpt de lurer jeg på hvor..

90mod fangere fra golf passer forresten bare forran, bakfangeren er annerledes. Behold heller de små fangerene :cool:

- '90 Audi 90 Quattro

x '87 VW Jetta GL

x '86 VW Golf GTi

x '90 VW Jetta CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

venstre passasjer side..? er bilen høyrestyrt? eller mener du venstre side bak? Hvis det er bak kan det være pakningen rundt bakvinduet som ikke er helt tett, sleit med dette på min egen jetta. Sjekk om det er vått under baksetet og i bagasjerommet. Kan være at det lekker inn ved baklyktene. Baklyktene dine var forresten sykt fete :dude: har du lakka de selv eller kjøpt de? hvis du har kjøpt de lurer jeg på hvor..

90mod fangere fra golf passer forresten bare forran, bakfangeren er annerledes. Behold heller de små fangerene :cool:

hehe..venstre side baki seff :P

Takk for tipset..det er vått på venstre side i bagsajerom også..mystisk..listverk og plast på innsiden av døren er i bra stand.!

Lyktene er sjø-lakka, dette er ett must på alle biler jeg får fatt på :D

Synes personlig det er mye fetere med hel-røde enn helt sota lykter der lyset skimter såvidt gjennom.. doh

96 Bmw 523iA E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet ut hele hatthylla. Det gjorde jeg med min, og resultatet ble mye bedre. Slipper den bøyen.

Se om du får tak i en jetta GT delebil, de har fetere interiør og så er det armlene i baksetet og så er det innspurt motor i de bilene, går fint å bygge over. Hvis du skal beholde dørene, flytt speilene frem.

Viskermotor fra fiat uno passer rett på, da får du monovisker ;)

Vanlighvis så får du vann på høyre side, men du kan jo sjekke når du først er i gang at du har den plastlista som går over vindusviskermotoren og slik, er den borte så kan vann komme inn der kupevarmeren henter luft, og så renner det ned på golvet.

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville byttet ut hele hatthylla. Det gjorde jeg med min, og resultatet ble mye bedre. Slipper den bøyen.

Se om du får tak i en jetta GT delebil, de har fetere interiør og så er det armlene i baksetet og så er det innspurt motor i de bilene, går fint å bygge over. Hvis du skal beholde dørene, flytt speilene frem.

Viskermotor fra fiat uno passer rett på, da får du monovisker ;)

Vanlighvis så får du vann på høyre side, men du kan jo sjekke når du først er i gang at du har den plastlista som går over vindusviskermotoren og slik, er den borte så kan vann komme inn der kupevarmeren henter luft, og så renner det ned på golvet.

Syntes det ble litt geinalt med den brekken jeg, blir littannarledes en alleandre biler liksom :P men kanskje jeg bytter, ikke dårlig ide det :D

Vill ha golf-grill med lyktsett hvertfall, så får jeg satse på jetta gt delebil da:D

Til sommern, da godværet kommer, blir det insprøytningsmotor på kjerra;)

Lista over viskermotor er der, er ikke vann i framgulvet, kun baki :S snedig!!

unoviskermotor...modell da? 83-88? Bolt on? genialt da :D:D

Thx ;)

96 Bmw 523iA E39

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bolt on ja. Jeg hadde fra en 86 mod. Rev ut all røkla som var av vindusvisker og armer, og satte motoren rett i hullet. Eneste kabelen jeg ikke klarte å bruke var intervall funksjonen. Men begge hastighetene er der. Klarte meg fint i to år på den :)

http://home.online.no/~wabby/jetta/

Her finner du noen bilder av bilen min, tok å fjernet søppelkassene i dørene fremme og trakk en kryssfinerplate med lær isteden +++... Kansje det gir deg noen ideer ;)

Selges - 93 VW Passat Stv 2.0i - Prosjekt Selges!

AutoDB AD

Lenke til kommentar
Del på andre sider