Gå til innhold

Forskjell på lakk?

Ranger emnet


JHS

Anbefalte innlegg

Siden vi snakker om dette, appropos BMW greiene på discovery...

Først dyppa/snurra de hele bilen i grunning 12 ganger eller noe sånt, og så lakka de me vanlig våtlakk, og etter det, tilførte det pulverlakk, og smelta det...

 

Bilen er full galvanisert. dette medfører masse dupping. Bilen er lakkert i våtlakk. Pulverlakk går ikke an å påføre noe som er lakkert i våtlakk uten å brenne lakken.. Sjekk selv på lakkspesifikasjonen på bilen. Pulverlakk får du heller ikke i metallic

 

Clearcoat monotone paint spesifisert av BMW

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg refererte kun til METODEN de påførte Glansen med, ikke lakken.

 

Og glansen de bruker er faktisk et pulver som trekkes til bilen av statisk elektrisitet, om det kommentatoren sier stemmer.

 

Så ett program der man har sett marsboere også.. All lakk man bruker på bilverksted er isatt stoff for å få lakken til å trekke seg mot bilen. Dette er p.g.a redusert kostnader og miljøforskrifter. Systemet har eksistert i mange år. Program på discovery har ofte feil i kommentarer

 

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og om dere ser Birth of a Sportscar på Discovery i disse dager, hvor du får overvære produksjonsprossesen av BMWs nye 6-Serie, E63, så bruker de samme teknikken for å legge klarlakk\glans på bilene.

 

ey, når går det programmet?

'92 Honda Civic LSi

x '86 VW Golf 2 CL

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

Har 12år på baken som billakkerer.

Vi tilsetter ikke noe stoff i lakken som gjør at den skal trekke seg mot bilen.

Det er trykkluft og lakksprøyte som gjør at lakken blåses mot bilen.

Så enkelt er det......

Pulver lakkering sprøytes mot matrialet som om det er magnetisk.Hvordan er jeg ikke helt sikker på selv om vi har pulverlakkerings utstyr i firmaet jeg jobber i.. Så går det inn i en ovn på ca 200 grader,ikke 800 som er nevnt her før..Den lakker tåler slag mye bedre enn vanlig lakk..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hmmm..

Har 12år på baken som billakkerer.

Vi tilsetter ikke noe stoff i lakken som gjør at den skal trekke seg mot bilen.

Det er trykkluft og lakksprøyte som gjør at lakken blåses mot bilen.

Så enkelt er det......

 

Denne metoden ble utviklet for industri i utgangspunktet. Ute på bruer så er det ikke en mulig å skjerme miljøet så det fant ut denne metoden for å minske lakk som sprer seg i naturen. nå bruker de store denne metoden for å få "grønn svane" på bilene sine..

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette programmet så kan det godt hende de bruker noe for å få den våte lakken til å trekke seg til bilen og, men den blir sprøytet på av roboter inni og utenpå bilen (Litt stilig, de åpner og lukker dørene selv os slikt :] )

 

Etterpå drysses dette som tydelig synes at det er pulver over bilen, og man ser åssen det trekkes til den, og programmleder gjør sånt et poeng ut av denne metoden at jeg vil anta at de har rett.

 

Programmet sendes forresten igjen 12 Mars klokken 23 om jeg ikke tar feil.

 

På vanlige versteder er det vel ikke vanlig å sette ladning i karroseriene for å få lakken til å trekke seg til dem, men dette er jo tross alt på en fabrikk og noe som gjøres 100% av maskiner, så at det ikek brukes overalt hvor en lakker en fanger og en hel bil nå og da er vell ikke så rart(?)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ang dette programmet så kan det godt hende de bruker noe for å få den våte lakken til å trekke seg til bilen og, men den blir sprøytet på av roboter inni og utenpå bilen (Litt stilig, de åpner og lukker dørene selv os slikt :] )

 

Etterpå drysses dette som tydelig synes at det er pulver over bilen, og man ser åssen det trekkes til den, og programmleder gjør sånt et poeng ut av denne metoden at jeg vil anta at de har rett.

 

Programmet sendes forresten igjen 12 Mars klokken 23 om jeg ikke tar feil.

 

På vanlige versteder er det vel ikke vanlig å sette ladning i karroseriene for å få lakken til å trekke seg til dem, men dette er jo tross alt på en fabrikk og noe som gjøres 100% av maskiner, så at det ikek brukes overalt hvor en lakker en fanger og en hel bil nå og da er vell ikke så rart(?)

 

Vanlig og vanlig.. De fleste har vel gått over til dette. og de andre kommer vel til å ende opp med denne typen til slutt. Ender vel opp som krav til de fleste tilslutt. I programet A car is born på Discovery tror jeg man bruker denne metoden faktsik. Bilprodusenter bruker alle denne metoden siden dette gir en bedre miljoprofil og sikkert bedre økonomi. De bruker vel noen liter lakk i året og hvis man reduserer svinn med 10% så blir det vel mye på ett år

 

Mvh

02 Mitsubishi Lancer Evolution 7 RSII

10 Mitsubishi ASX instyle+

 

http://www.lancerregister.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 month later...

Er pulverlakkering varmebestandig?

 

Jeg skulle så gjerne få pulverlakkert toppdekselet mitt, og fått på noe flott, glinsend våtlakk oppå. Dessverre har jeg bare funnet ett firma på google som driver med dette i møre og romsdal, og de svarer ikke engang på mail.

 

Noen som vet prisen på noe slikt? Jeg skal prøve å få det sandblåst på forhånd og slikt. Jeg regner med jeg må sende det i posten til noen også.

 

Tilbakemeldinger mottas med takk

1998 BMW 318i

2005 BMW 116i

1995 Ford Mondeo

1991 Mazda 323

1983 Golf Diesel (52hk)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår