Gå til innhold

helgetur, bremser som ikke virker...

Ranger emnet

mazda626v6euro

Anbefalte innlegg

Hei!

Jeg skrev for noen uker siden om at bilen min pep osv. Skal nå fortelle en liten historie om en bil som lurte sin eier.

Jeg kjøpte delene for noen uker siden, men da jeg hadde gjort det ble det stille.

Men ikke lenge!!!

Min bedre halvdel fant ut at vi skulle til Vinterbro på et kjøpesenter der på lørdag. Jeg tenkte at en biltur kunne være ok. Har ikke kjørt så mye i vinter. 2-3 tusen siden september. Vel, turen gikk opp til Drammen og tunnelen over til Østfold. Var gøy å kjøre litt. Når jeg nærmet meg tunnelen under fjorden så kom den en lyd i bilen. Den forsvant raskt så jeg glemte hele greia. Når jeg skulle parkere på senteret så var den der igjen. Jeg bøyde meg ned får å se om jeg kunne se noe under bilen eller bremse, men kunne ikke se noe.

Vel, resten av turen gikk som en dans helt til innkjøinga til Moss. Jeg blinket av og bremset....OBS!!!!!!!!!!!!!!! Bilen dro KRAFTIG mot høyre. Jeg måtte slåss for å holde den på veien. Vel, den "slapp" etter noen meter og jeg kom meg ned til ferjen uten problem. Stoppet bilen og gikk rundt å så. Felgen var rimelig full av bremsestøv. Nå står bilen hos Mazda mekaniker svoger og får fikset kallipper. Den slipper ikke opp. Skiven er heldigvis ikke ødelagt.

Har noen av dere andre med 626 V6 eller MX-6 hatt noe problem med kallippere? Bilen min har gått ca 142000km.

Kr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 weeks later...

Vel, kan da informere dere om at det nå er fikset. Faktisk for en uke siden, men jeg har glemt å nevne det.

Skal være ok nå. Nå piper det ikke i tide og utide. Da det før kunne pipe ofte og mye, til og med når jeg ikke bremset, så har det nå gått over til å pipe BARE når jeg bremser. :rolleyes:

Hvorfor gjør det det egentlig. Nå er det jo nytt på begge sider.....

Vel, det spiller ingen rolle, den trekker ikke til noen av siden i allefall. Bremser rett og pent. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Som hentydet i den forrige tråden:

Jeg har hatt problem med venstre kaliper foran. Den hang og det resulterte i til tider sterk varme og piping.

Bytta hele greia, http://www.mekonomen.no ca 1750kr ( tast inn reg.nummer og få opp deler med priser.)

Bak venstre hadde jeg problem med at håndbrekket hang, bytta kaliper der også.

Clumsy :-)

MX6

Lenke til kommentar
Del på andre sider