Gå til innhold

sinter-clutch

Ranger emnet


jannis

Anbefalte innlegg

lurte på om det var noen her som kunne hjelpe meg med ett svar på hvor jeg kunne fått tak i sinter clutch til bme E30... sitter 318i motor i den nå... men clutchen må i minstefall tåle en 325 motor... har sjekka med be 4 you... men de hadde ikke... og kunne heller ikke svare opå hvor jeg kunne få tak i det... noen som vet??

BMW er best! enkelt å greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

KRB har kanskje. Men trenger du virkelig sinter? Hvis du kjøper det fordi det er "kult" å ha, kommer du til å angre....

 

 

 

må ha det... ikke fordi det er kult... men tuningen som kommer på den nye motoren... gjør så motoren kan gå på minimum 2000rpm da vil jeg jo brenne opp en clutch i uka om jeg har vanlig clutch

BMW er best! enkelt å greit

Lenke til kommentar
Del på andre sider

må ha det... ikke fordi det er kult... men tuningen som kommer på den nye motoren... gjør så motoren kan gå på minimum 2000rpm da vil jeg jo brenne opp en clutch i uka om jeg har vanlig clutch

 

 

Ok, da så. Men du lærer deg å kjøre med sinter etterhver og. Plagsomt i kø vil det nok altid være.

-x 1988 Ford Sierra Cosworth

-x 1991 Mazda 323

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er en sinter helt av/på, må man burne uansett når man kjører igang? hvor ille er det egentlig?

 

-Krissa

 

Jeg har det på E12en min, 6 pukker, Helix, er egentlig ikke så ille å kjøre med som jeg hadde trodd, varierer sikkert veldig fra bil til bil da, kanskje 3.5 literen min har litt moment på lave turtall, som gjør det lettere å sette i gang bilen, en hvis motoren hadde vært på 1.6 liter feks :). Slurings området er veldig kort, tar jeg pedalen veldig sakte ut på tomgang, så vibrerer det litt i pedalen når den begynner å slure, nesten med en gang det slurer nok til at bilen triller forover så biter klutsjen tak og sitter dønn, men det er alikevel ikke sånn at man kveler bilen overalt, en liten kjøretur for å venne seg til klutsjen holder, så må man ha litt mere turtall enn normalt ved stillestående start 500 rpm mer enn normalt kanskje?, i køkjøring så blir det litt slitsomt, men kø suger uansett! :), ikke verre enn at man kan leve med det. Jeg satt inn sinter klutsj fordi en ny standard klutsj slura i 3, 4 og 5 giret når respiratoren begynner å lade ved akselerasjon, uff enda en lang og kjedelig post av meg :), klarer liksom ikke forklare meg med få ord.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

3000 på kollevold, sinnsykt dyrt, men jeg var litt spontan, og forbanna på at klutsjen min ikke holdt, samtidig som at jeg bor i nærheten av kollevold :), jeg kjøpte ikke trykkplate da, kun selv klutsjplata, trykkplata er en ny original 535 trykkplate, som jeg freste ned anleggsflata 1.5mm på for å få litt mere trykk på den nye klutsj plata da den faktisk er tynnere enn en original plate, trykkplata til Helix kosta 4000kr på kollevold, så jeg hadde ikke lyst til å bruke 7000 på en klutsj :), motoren min har rundt 550nm og klutsjen ser ut til å holde bra.

 

klutsjplata er Helix, hvis du søker på det på nettet finner du den sikkert til halv pris av det jeg kjøpte den for mange steder, Sverige feks.

Driftfun.com

1967 Chevrolet Camaro LS1/T56

1990 Chevrolet Van 6.5 g30

1990 200sxS13 LS1/T56 (LS13)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår