Gå til innhold

Hjelp... oljelampa lyser

Ranger emnet

Amazonracer

Anbefalte innlegg

Golf 1,8 94 model

Har overhalt toppen, bytta registerreim og topppakning m/bolter...

Starta den i går og oljelampa ville ikke slukke... stoppa'n etter 2-3 sekunder.

Skal jeg gi'n mer tid eller? har gått over alt skjekka, finner ingen utvendige feil... og har gjort alt etter boka (Hayenes)

Nå er gode råd dyre!!!

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vel.. hvis man skifter olje og filter f ex, så kan det ta 5-6 sekunder før oljelampa slukker første gang man starter. Så hvis du fikk panikk etter 3 sekunder, så kanskje det var litt tidlig?

Golf 1,8 94 model

Har overhalt toppen, bytta registerreim og topppakning m/bolter...

Starta den i går og oljelampa ville ikke slukke... stoppa'n etter 2-3 sekunder.

Skal jeg gi'n mer tid eller? har gått over alt skjekka, finner ingen utvendige feil... og har gjort alt etter boka (Hayenes)

Nå er gode råd dyre!!!

"The vast majority of the net is made up of educated individuals. What will happen when just anyone can log in?" - J. C. Herz 1994

"Nothing's foolproof to a sufficiently talented fool." -James Hannah

Jeg ignorerer nomix's meningsløse innlegg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er nok noe muffens... lot motoren gå i 7-8 sek og lampa lyste. Stoppa'n og skjekka oljefilteret... det var knusk tørt. Plukka ut oljepumpa, kontrollerte den og rensa'n, den så fin ut... er nok noe som er tett! Noen som vet hvor olja går fra pumpa? den går vel til oljefilteret og så videre i kanalene for å smøre de respektive delene? I sa fall tydere det på en propp mellom pumpa og filteret.... noen som avkrefte/bekrefte det jeg sier... noen andre tips kanskje?

Amazon 65

Audi 90 2,3 20v Q

Audi 100 2,6 V6 Q

Golf Syncro 16v

Lenke til kommentar
Del på andre sider