Gå til innhold

Film: Rask Westfield kjører raskt på Ringen

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

*Kremt* Da har vel ikke du sett den videoen der sabine med 4 stk i bilen blir forbikjørt av dansken Jørund Seim (som desverre døde på ringen) på bakhjulet? (finner den ikke igjen nå)

Anbefaler Jørunds opprinnelige side, masse bra fra ringen. Mest 2.hjulinger sombrero

http://www.joerundseim.com/en/multimedia/index.php?viewCat=1

Når er det vell generelt sett slik at MC`er er raskere enn bil rett frem. Når svingene kommer blir leksa snudd. :hello:

Edit: GENERELT

(-) 07 Toyota Avensis 2.2 D-cat X

(-) 99 Opel Omega B 2.5 V6

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Når er det vell generelt sett slik at MC`er er raskere enn bil rett frem. Når svingene kommer blir leksa snudd. :hello:

Edit: GENERELT

Kommer helt ann på svingen. En sykkel holder følge i lange S-kombinasjoen, men selvfølgelig, når det kommer til harde innbremsinger, og krappe svinger vil bilen ha en fordel, har tross alt 4 hjul. Det jeg prøver å si er at en sykkel koster en brøkdel av hva det du må betale for å få de samme egenskapene fra en bil, da snakker jeg om sykler og biler man kan KJØPE nye i butikk.

Et eksempel er dette, en Gallardo mot en Ducati 999. Du får vel 5 Ducatier for samme prisen som Gallardoen. Hvem er kjappest?

http://gear.lettlurt.no:6969/torrents/06501da18f418bed5b0aeef576ba9146a6469b3c.torrent

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen rote fram beste tid med bil og motorsykkel, jeg mener å ha hørt at biler generelt kjører fortere på ringen enn motorsykler.

At en sykkel klarer å kjøre fra en M5 med 4 personer på ei strekke er vel neppe spesiellt imponerende, men jeg tipper man sliter uansett hvilken sykkel man har mot f.eks. en McLaren F1 på ringen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan ikke noen rote fram beste tid med bil og motorsykkel, jeg mener å ha hørt at biler generelt kjører fortere på ringen enn motorsykler.

At en sykkel klarer å kjøre fra en M5 med 4 personer på ei strekke er vel neppe spesiellt imponerende, men jeg tipper man sliter uansett hvilken sykkel man har mot f.eks. en McLaren F1 på ringen.

En sykkel har 0 problemer med å holde følge med M5en på ringen.

Westfield vs R1

Blir uansett litt feil å sammenlikne verdens råeste gatebil (F1en), med en sykkel du får kjøpt i mc-butikken på hjørnet.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du får jo en Tiger som er samme type bil... med 2 stk GSXR-1000 motorer... Med den lave vekten så blir det 510 hk pr 1000 kg bil. 0-100 på 2,9 sek og bruker under 11 sek på 0-160-0 km/t med vanlige gatedekk.

tiger-z100-mk2.jpg

på silverstone i england er det jo en slik super7 el.no som har banerekord....tar F1 bilene på strekka å i innbremsingene.......denne bilen er da utstyrt med 2 stk busa motorer(en til forhjulene å en til bakhjulene.....), turbokonvertert...husker ikke hk antallet,men trur det var rundt 300 på hver motor.....0-100 på 2 sek elle no......var en kompis som bygger en super7 med cossi motor som fortalte det til meg....

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"82 Volvo 760 GLE - Bruksbil

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

"84 Volvo 240 (kjøpt for 1500,solgt for 13K) (Uten å røre den)

"86 Volvo 240 GLE stv (delebil)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

på silverstone i england er det jo en slik super7 el.no som har banerekord....tar F1 bilene på strekka å i innbremsingene.......denne bilen er da utstyrt med 2 stk busa motorer(en til forhjulene å en til bakhjulene.....), turbokonvertert...husker ikke hk antallet,men trur det var rundt 300 på hver motor.....0-100 på 2 sek elle no......var en kompis som bygger en super7 med cossi motor som fortalte det til meg....

Tar F1 bilene i innbremesingen ja. Det høres jo sannsynlig ut...

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Tar F1 bilene i innbremesingen ja. Det høres jo sannsynlig ut...

bare fordi det ikke høres sannsynelig betyr ikke at det ikke er sant;)

"81 Volvo 242 - Prosjekt

"86 Volvo 240 GL stv, TelenorBlue (Bruksbil/langtidsprosjekt) påkjørt, høgd (savne)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

bare fordi det ikke høres sannsynelig betyr ikke at det ikke er sant;)

Jo, i dette tilfellet er det faktisk det... Tenk deg om da. En F1 bil veier 600kg inkl. fører. Har så avansert aerodynamikk, hjuloppheng og teknologi at romfergene til Nasa fremstår som et russisk damplokomotiv, og en motor på over 900hk. Tro meg, det er ikke fysisk mulig å lage en Super 7 basert bil som bremser bedre enn en F1 bil. Å tro noe annet er så naivt at det er på grensen til sosialt uakseptabelt ;)

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, i dette tilfellet er det faktisk det... Tenk deg om da. En F1 bil veier 600kg inkl. fører. Har så avansert aerodynamikk, hjuloppheng og teknologi at romfergene til Nasa fremstår som et russisk damplokomotiv, og en motor på over 900hk. Tro meg, det er ikke fysisk mulig å lage en Super 7 basert bil som bremser bedre enn en F1 bil. Å tro noe annet er så naivt at det er på grensen til sosialt uakseptabelt ;)

det kan være så.....men jeg velger å tro på min kompis som faktisk bygger en slik bil med cossie motor i skrivende stund...han er veldi inni i miljøet å veit hva han snakker om..men men....men folk ska ha lov til å egne meninger:D

"81 Volvo 242 - Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Angående GR Versus Sabine (eller hva den taxikjærringa heter) så vinner nok ikke GR på ringen. Han driver ikke å kjører der dagen lang liksom, han satsa ikke så voldsomt på den siste GR filmen på ringen. Men fort gikk det, kjappere en alle bilene som var der iallefall :P

Er vel helst de som jobber med å kjøre på dem banen som har roen på det der.

To change is easy, to improve is hard.

Mitt galleri

Lenke til kommentar
Del på andre sider