Gå til innhold

Film: Rask Westfield kjører raskt på Ringen

Ranger emnet

Anbefalte innlegg

det kan være så.....men jeg velger å tro på min kompis som faktisk bygger en slik bil med cossie motor i skrivende stund...han er veldi inni i miljøet å veit hva han snakker om..men men....men folk ska ha lov til å egne meninger:D

Har bygget en selv jeg. Basert på et Stuart Taylor chassis. Denne er bygget for å gå i Locost. Har en 2l Ford pinto motor på ca. 200 sugehester og en vekt på 560 kilo. Det flytter seg helt greit, men noen formelbil blir det ikke. Samme hva du setter på av bremser etc. Selv en Formel 3 bremser bedre enn den grommeste Super 7 i verden. Det sier seg selv når man ser på konstruksjonen.

Min bil er bygget med alle de gromme delene og bygget for racing. På rudskogen kjører de beste Locostene over 2 sekunder fortere enn den raskeste R500'en. Men, det er fremdeles hele 2 sekunder langsommere enn en Formel Ford 1600 med 115hk...

Så dersom kompisen din mener at det finnes en Super 7 som kjører fra en F1-bil, så er han en stor løgnhals :D

Fredrik Sørlie aka FSR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 37
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Litt "copy and paste" men

"Nürburgring ble åpnet i 1927 og er uten tvil verdens heftigste racerbane. Nordsløyfa har 89 venstre- og 83 høyresvinger og høydeforskjellen er på hele 300 meter. Den bratteste stigningen på banen er på 17% og en god rundetid er i underkant av 10 minutter."

Nå er det vanskelig å samenlikne rundetider fra forskjellige løp da banen ofte ikke er like lang.. Så må en jo skille mellom GP banen , Norsløyfa 22,8km, Sprint section with Nordschleife 24.358 kms,

Sprint section with NGK chicane motorcycle version, 3.618 kms,

Grand Prix course mit NGK chicane motorcycle version, 5.137 kms

Raskeste "offisielle" jeg har på nordsløyfa er :

Stefan Bellof (D) Porsche 956

1983-05-28, 1000km Rennen 20.832 km 202.073 km/h tid: 6:11:130

Historiske tider på Nordschleife 22,8km

Formula 1

Clay Regazzoni (Ferrari)

7:06.4 (192.8 km/h) in the GP of Germany 1975

Sports car:

Derek Bell / Stefan Bellof (Porsche 956)

6:25.91 (194.33 km/h) in the 1000-km race 1983

Motorcycles:

Marco Lucchinelli (Suzuki 500 ccm)

8:22.2 (163.6 km/h) beim in the GP of Germany 1980

Nå er vel disse litt utdaterte, men de gir vel en viss indikasjon..

Og ja det kjørte med mer en 500ccm i løp på ringen..

Stirling moss sa engan at han aldri har kjørt en perfekt runde på ringen.

This is the Alzen Porsche, it runs the VLN and the 24h at Nurburgring

The car went around Nurburgring in 8.19min and for Nordschleife that is about 6.51min witch is very very fast.

Alzen porsche på ringen

Alzen porsche del2

En standard GT2 gjør nordsløyfa på 7:42

Do you understand the words comin outa my mouth?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nåja.

ate_4.gif

Det er Sabine Reck, hun som kjører BMW-en.

Kjøre kan hun, i allefall.

Nei jeg så et bilde av henne lent med rompa på bagasjerommet fra siden mens hun så opp, så veldig bra ut i akkurat det bilde (som var det eneste jeg hadde sett før denne da) og med solbriller og lukket munn (huff hun var stygg ja, hehe, damn!) En hvit E39 M5 husker jeg.

Så forskjellig kan man se ut fra bilde til bilde, hehehe :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider