Gå til innhold

Forgasser trøbbel.

Ranger emnet


Hole

Anbefalte innlegg

Er det slik for alle med gassere eller er det bare min :confused:

 

Når det er tørt å fint være går motoren fint, ja til og med når det er kaldt.

Men så snart det blir regn og vått vær og noen plussgrader begynner den å fjuske. Puttrer og rykker svart og går dårlig. :(

 

Det må nevnes at det er kvassekam, Weber og grenrør på motoren. Har det noe å si? Litt kanskje?

 

Hvis jeg ikke finner no løsning på dette snart så selger jeg bilen. Har prøvd det meste, dyset om gasseren utallige ganger, renset den justert her og justert der. angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

sjekk forvarminga til forgasseren. det du beskriver er klassiske symtomer på forgasserising. disse bilene er veldig følsomme for ising

thor

1934 ford fordoor. 2000 skoda oktavia110 tdi. 2006 passat 4wd 140 tdi.

Dear Tequila: We had a deal. You were supposed to make me sexier, smarter and a better dancer. But I saw the video. And I think we need to talk...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Isinga, hvis det er det da, er jo egentlig ikke problemet iogmed at motoren går fint når det er kaldt.

 

"Thor no" har nok rett, dette er 99% sikkert ising. Kommer helst når det er kaldt (rundt 0 grader) og rå og fuktig luft, noe du ikke får når det er kaldere (flere minus). Start motoren og sjekk om det er vakuum på slangen til forvarmerspjeldet, samt at det er slange fra eksosmanifolden og til dette.

Bilforumet.no
Administrator

Lag en tråd om du lurer på noe, ikke send PM.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

kva weber er det du har?? har du prøvd å blåst gjennom forgasseren med trykk luft?? du kan prøve å helle på kondensfjerner. det hjalp nå eg hadde det problemet med min gamle 2E2 gasser

-vw golf v 1,9 tdi (tddi)

-vw jetta rsgl 1,6Weber. soon clean 2l 16v

-vw golf II 1,6 cl Z-bra(rip)

-vw jetta gl 1,8 91-mod "tuva"/rip)

ligg unna vwcc / topcartuning.no. verdas største drittsekk driver dette firmaet. svindler

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Start motoren og sjekk om det er vakuum på slangen til forvarmerspjeldet, samt at det er slange fra eksosmanifolden og til dette.

 

Skal få sjekket dette, men kan ikke huske å ha sett noen slange fra eksosmanifolden til gasseren. Og hvor sitter så dette forvarmespjeldet?

 

kva weber er det du har?? har du prøvd å blåst gjennom forgasseren med trykk luft??

 

Gasseren heter 34 DMTR ettellerannettil, den har stått på en gammel Citroèn men den er modda til denne motoren. Har forgasserrensa og blåst med trykkluft så det holder ja, skal gjøre det en gang til når jeg får tid.

 

Det siste jeg gjorde var å borre opp luftdysa på emulsjonsrøret til første-spjeldet fra 180 til 200, og det ser kanskje ut til å hjelpe. Må prøve noen dager til.

Hver gang jeg har gjort forandringer virker det greit i 2-3 dager, så kommer problema tilbake angry

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår