Gå til innhold

info om rx-7 94 mod

Ranger emnet


integrale 16v

Anbefalte innlegg

har tenkt å selle min gode vinter bil(93 mod s-4 avant med alt utstyr og baksete) og gå over til noe så kan bli mye artigere på tørr asfalt.lurer på noen ting om mazda rx-7.

 

1.hvor mye veier en 94 mod?

2.hvor holdbare er de nye motorene?har lest i kjøpguiden i bilsport at de nye er så og si problemfrie,stemmer dette?

3.hvordan er det med trimming?

4.blir den tolla inn som en 1308cc?

har tenkt å ta en lengre ferie i tyskland og lete etter en bil som er litt utenfor det vanlige.:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

For det første.. Gratulere med å bli kvitt møkket og fikse deg noe skikkelig.

 

For det andre: RX-7 er noe dritt!! MASSE tull med dem.

 

Men så er det jo en skikkelig rå bil, rimelig lav vekt (1280kg tror jeg), går godt, og du får den inn på boble avgift (1300cc).. Motoren er jeg ikke sikker på da, men en Wankel går generelt sett ikke så langt som en stempelmotor, de bruker litt mer bensin, men har i gjengjeld lav vekt, mye hester pr kg, og er VELDIG trimmennlig og ekstremt rå når de går bra! Og så den lyden da!! Må oppleves:D:D:D

 

Så har du råd til alt tullet, så sier jeg bare LØP Å KJØP! (+ ta et garasjebesøk her hos meg, for jeg har VELDIG lyst på en prøvetur :D:D:D)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by s-4 avant

har tenkt å selle min gode vinter bil(93 mod s-4 avant med alt utstyr og baksete) og gå over til noe så kan bli mye artigere på tørr asfalt.lurer på noen ting om mazda rx-7.

 

1.hvor mye veier en 94 mod?

2.hvor holdbare er de nye motorene?har lest i kjøpguiden i bilsport at de nye er så og si problemfrie,stemmer dette?

3.hvordan er det med trimming?

4.blir den tolla inn som en 1308cc?

har tenkt å ta en lengre ferie i tyskland og lete etter en bil som er litt utenfor det vanlige.:D :D :D :D :D :D :D :D :D :D :D

 

jeg har touring utgaven av rx7..ikke noe vesentlig forskjell på dem...den veier 1300 kg....den kosta meg 65k i toll. + frakt og moms.

 

den blir tolla inn som 1308

 

du kan hente ut mye hk av en wankelmotor uten at det koster deg så alt for mye...sett i forhold til en stempelmotor...det vil alltids koste noe :)

 

bensinforbruket er noe mer en en ottomotor...men når du først skal ha deg en morsom bil, kan du ikke tenke på bensinforbruket...det er jo å starte i feil ende skal man ha seg skikkelig BIL

da råder jeg deg til å kjøpe en 1.9 TDI

 

 

holdbarheten.....da burde du spørre folk som har, eller har hatt wankel....90% tror dem kan noe om wankel og dens historie, så svarene kan bli litt bob bob...når folk sier ''den må vedlikeholdes hele tiden'' så betyr det at man må tappe olje, sette i pluggen...å helle på ny olje...MANGE synes nok at det kan være veldig vrient og vannskelig å forstå da man må skru på et lokk m.m :)

 

mazda cosmo hadde motorgaranti på 200.000 km...

på jobben får vi inn poloer som har gått 15000km som må byttes motor på, pga skjørtebank......hvem sa noe om holdbarheten?

 

ta kontakt med råtassen her på forumet...han har over 20 års erfaring....han er kjent som wankel-mannen i norge, han kan nok svare på de fleste spørsmål

 

får du problemer med rx7'n din er det bare å rope ut...da kommer alle de andre rx7 eierne å skal hjelpe deg....flott miljø...

 

håper du finner deg en fin fin rx7 i tyskland!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by boXer

Du vil finne info om alt dette og mer hvis du bare leter og søker på forumet :)

Da spessielt på RX-7 forumet.

 

PS! Ikke hør på Robert ;) :D

 

 

Er en kar her i Bergen som har en RX-7... Tror det er 94 faktisk.. Eller var det 93? Jaja, iallefall, han har ganske mange verkstedsbesøk og har en del dilldall.. HAr snakket med et par andre og om bilen, og så de sier det alle sammen.. Gøye biler har sin pris.

 

Men for all del, hadde jeg hatt råd, så tror jeg jeg hadde kjøpt meg en jeg og.. Genial bil, god vektfordeling, lav vekt, mye gamper, trimmevennlig, enorm lyd og knall utseende!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

 

 

Er en kar her i Bergen som har en RX-7... Tror det er 94 faktisk.. Eller var det 93? Jaja, iallefall, han har ganske mange verkstedsbesøk og har en del dilldall.. HAr snakket med et par andre og om bilen, og så de sier det alle sammen.. Gøye biler har sin pris.

 

Men for all del, hadde jeg hatt råd, så tror jeg jeg hadde kjøpt meg en jeg og.. Genial bil, god vektfordeling, lav vekt, mye gamper, trimmevennlig, enorm lyd og knall utseende!

 

Du kan ikke si at det er masse problemer med RX-7 FD fordi 1 person i bergen har hatt det.

 

Tidlige RX-7 FC(85-88) har rykte på seg for å ha en del bagateller, løsninger som ofte må forbedres. Men jeg har aldri hørt noe sånt om FD (93-).

Ingen biler er feilfri.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

For det første.. Gratulere med å bli kvitt møkket og fikse deg noe skikkelig.

 

For det andre: RX-7 er noe dritt!! MASSE tull med dem.

 

 

Hold deg til Volvoen du....:D

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by Robert

Gjør det jeg:) Men du har vel peiling på det.. Er det så mye tull som ryktene sier, eller? Har lyst på en skjønner du, men ikke om det bare er tull.

 

Så lenge man vedlikeholder den bra og ikke bare gir faen, holder svært bra. D er en Mazda vi prater om her, det er bare d at motoren er såpass spesiell. Men som mange tidligere har sagt her; Bra vedlikehold= lengst varighet. Wankelmotorene blir bare bedre og bedre rett og slett. Mazda betaler en haug med penger for videre utvikling av wankelmotoren, og som sagt; Holdbarheten blir uansett bare bedre og bedre og d samme blir drivstoffforbruket!

-1992 Mazda MX-5 1.6 16V. British Racing Green, Limited Slip Differensial, beige skinninteriør.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by s-4 avant

hva er det som er de generelle utgiftene på rx-7 94 mod en da?

man jeg tror nok at det blil en samma fan.

 

DET SKAL IKKE VERE GRATIS OG HA NOE SOM ER SPESSIELT OG RÅTT.:D :D :D

 

 

 

Fjorårsbudsjettet (drift) :

 

400 mil x 1,2 l = 480 l fuel 9,- liter 4320 spenn

4 oljeskift (olje lå i garasjen) 1500,- ??

Dekk (-bak). (ikke skiftet enda, men halvslitt)

Prøveskilt 10 dager 1500,-

 

Det var det. Utbytte var ca 15 liter adrenalin, topp sommer med masse treff og fine kvelder. Og veien til stavanger over Evje kommer jeg aldri til å glemme...helrått !

 

Gleder meg til sommeren, da bilen skal være enda litt bedre nå (-"it's a totally new car"!).

Reciprocating engines are OUT !

 

http://www.mazdafun.com

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by mazdafun

Fjorårsbudsjettet (drift) :

 

400 mil x 1,2 l = 480 l fuel 9,- liter 4320 spenn

4 oljeskift (olje lå i garasjen) 1500,- ??

Dekk (-bak). (ikke skiftet enda, men halvslitt)

Prøveskilt 10 dager 1500,-

 

Hva koster det for folk som vil ha den registrert, kjøre den på service hos forhandler, betale renter og avdrag på lån, forsikring og "normal" kjørelengde på 16'-20' per år da ? I tillegg til de punktene du nevner.

 

M.a.o. vanlig bruk ?

 

:)

2001 Audi Allroad 2,5 TDIQ

1988 Audi 90Q/S2 3B - Baneprosjekt

x-'95 Audi S6 4,2 V8

x-'94 AudiCab 2,8

x-'99 Golf GTI 1,8T

x-'98 Renault Megane Coupè

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår