w201-16 Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Hva koster en GM 350TPI motor komplett(klar til å startes). Vet det var noen som ble solgt med tenningslås å noen uten tenningslås,men med chip for noen år siden, prisen var da ca. 20 000,- Ønsker gjerne pris på automat kasse også, ve ikke om det er ei th700kasse som er mest int. Er vel kansje den som satt på en 350TPI,eller?? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Mars 2, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 2, 2005 Tja....har sett alt fra mellom 15-25000 (kan hende noen har vært med og noen uten girkasse da..). Kommer jo litt an på årsmodell også, de tidligste var jo uten alu.topper og roller kam (85-86 ½) mens de litt nyere var med, samt at 85-89 brukte MAF mens 90-92 brukte MAP. Hvis du med tenningslås mener V.A.T.S (Vehicle Anti Theft System) ble vel alle biler biler som ble levert med 350TPI levert med V.A.T.S (85-91 Corvette, 87-92 Camaro/Firebird/Trans-Am). V.A.T.S kan jo programmeres bort i den eksisterende chip’en, eller bytte til en ”aftermarket-chip” uten. Når det gjelder girkassa var det TH-700 som ble levert ja, og kan være lurt å bruke hvis du skal bruke orginal ECM (som ikke kan styre girkassa). Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Det er pga.startsperra at det er kjekt med tenningslås hvis en ikke har tenkt å kjøpe et chip med det samme. Grunnen til at jeg ser litt etter en sånn motor er at det står en 80mod. oldsmobile med 350 diesel motor her som trenger nye bærelager(ellers så er resten faktisk ok). Tenkte at ved en oppussing så hadde det vært ok å fått inn en 350TPI. Et alternativ her har vært en 6,5TD ,men da er det bare å dra på seg en annen bekymring, bl.a . veiv i dem motoren. Nå vet ikke jeg om det er versjoner der som holde bedre enn andre. En annen ting er at en 350TPI er annvennlig i alt, så det jeg er ute etter er en motor som kan starte å evt.gire selv om den er stroppet på en pall. TH350 kassa i bilen er ikke helt topp, det mangler kansje et oljeskift og en justering bare.Den trenger litt hjelp med spaken for å gå over i 3.gir. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Det er pga.startsperra at det er kjekt med tenningslås hvis en ikke har tenkt å kjøpe et chip med det samme. Grunnen til at jeg ser litt etter en sånn motor er at det står en 80mod. oldsmobile med 350 diesel motor her som trenger nye bærelager(ellers så er resten faktisk ok). Tenkte at ved en oppussing så hadde det vært ok å fått inn en 350TPI. Et alternativ her har vært en 6,5TD ,men da er det bare å dra på seg en annen bekymring, bl.a . veiv i dem motoren. Nå vet ikke jeg om det er versjoner der som holde bedre enn andre. En annen ting er at en 350TPI er annvennlig i alt, så det jeg er ute etter er en motor som kan starte å evt.gire selv om den er stroppet på en pall. TH350 kassa i bilen er ikke helt topp, det mangler kansje et oljeskift og en justering bare.Den trenger litt hjelp med spaken for å gå over i 3.gir. Jeg har en Olds 350 og girkasse som skal være helt iorden, ble innkjøpt for noen årsiden, men bilen uteble, er på flyttefot så blir gjerne kvitt denne motoren og girkassa for 10 lapper. Forrige eier sa at alt fungerte helt greit. Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Mars 3, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Det er vel da en bensin 350 gasser sak det da? Skal det settes inn en bensinmotor så vil jeg helst ha en sånn camaro motor, da disse skal være holdbare,være ikke så værst økonomiske og ellers en motor med lette muligheter for trim. Hørt det finnes chip å at det gir ok resultater, er jo også lett å sette datasprut på hvis det blir en løsning. Hadde jeg vist om det var en smal sak å bytte bærelager fra undersiden så hadde jeg nok gjort det. Kan vel hende det blir vanskelig å få ut det bakerste lageret. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Blackbird Skrevet Mars 3, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 3, 2005 Har skifta rammelager med motoren i bil før. Hvis bunnpanna går av så går resten vanligvis greit. Hadde fiksa den Dieseln eg. Den er også ganske rimelig i drift. Veldig få igjen av de er det også. Siter -71 Vista Cruiser -79 Trans Am Blackbird -96 Suburban 5,7 Vortech X:G20-K5-S10-Z28-GTA-Astro-Caprice-Century-Regal-Mustang-Dart-Ramcharger+++ Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Det er vel da en bensin 350 gasser sak det da? Skal det settes inn en bensinmotor så vil jeg helst ha en sånn camaro motor, da disse skal være holdbare,være ikke så værst økonomiske og ellers en motor med lette muligheter for trim. Hørt det finnes chip å at det gir ok resultater, er jo også lett å sette datasprut på hvis det blir en løsning. Hadde jeg vist om det var en smal sak å bytte bærelager fra undersiden så hadde jeg nok gjort det. Kan vel hende det blir vanskelig å få ut det bakerste lageret. Det er helt riktig at det er forgasser på den, oldsmobil motorer er like holdbare som chevrolet motorer jeg hadde en 350 olds i en 79 CApris stv. for noen år siden den tusla på 1.1. på laaangkjøring. Datasprut på en 350 gir ikke så mye bensinreduksjon at det lønner seg å bygg om hvis det er økonomi du snakker om. Det som gir bensinreduksjon er 700 kassa. Jeg har selv 350 tpi i min camaro og den ombyggningen kostet så mye at hvis det skal lønne seg må jeg kjøre både sommer og vinter i 20 år doh Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
ChevyKen Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Kun Corvetten som hadde aluminumstopper. VATS på f-body fra 89-92 Kan for øvrig være verdt å i hvertfall vurdere å kjøpe fra USA. Det er jo veldig gunstig $ kurs for tiden. Har sett komplett 350TPI med alt, inkl. ledningsnett, ecm etc. for 6-7000,- ;) Ken Siter - 86 IROC ragtop mods.. - 01 520IAT - 99 Golf ugh... X 95 Tahoe Sport mods.. www.chevyworld.net/blog Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
BOWTIE Skrevet Mars 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Kun Corvetten som hadde aluminumstopper. VATS på f-body fra 89-92Kan for øvrig være verdt å i hvertfall vurdere å kjøpe fra USA. Det er jo veldig gunstig $ kurs for tiden. Har sett komplett 350TPI med alt, inkl. ledningsnett, ecm etc. for 6-7000,- ;) Ken My bad, my bad var jo bare Corvette’n som hadde ekstern EGR tube mellom innsuget og eksosanlegget pga alu.toppene…. Siter So let me get this straight....your engine is 1.8 liters but my Pepsi is 2? "Why is it a pair of panties but just one bra?" Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
w201-16 Skrevet Mars 4, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Mars 4, 2005 Takker for svar så langt, men bare å bytte på. Jeg er i den oppfattning av at hvis jeg skal bygge om noe så skal det gjøres til gangs. Derfor er tanken enten å gjøre en lett overhaling på det som er,eller bytte ut det meste. Skal jeg sette inn en TPI så har jeg lyst til å flytte over det som evt satt på den bilen motoren har sittet. Synes det er veldig kjekt å få tak i en bil evt. med skade, da er jeg ihvertfall sikker på at jeg får alt til å funke. Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
CamaroCab Skrevet Mars 5, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 5, 2005 Takker for svar så langt, men bare å bytte på.Jeg er i den oppfattning av at hvis jeg skal bygge om noe så skal det gjøres til gangs. Derfor er tanken enten å gjøre en lett overhaling på det som er,eller bytte ut det meste. Skal jeg sette inn en TPI så har jeg lyst til å flytte over det som evt satt på den bilen motoren har sittet. Synes det er veldig kjekt å få tak i en bil evt. med skade, da er jeg ihvertfall sikker på at jeg får alt til å funke. Untatt at bilen står i Statene, men transport hjemm etc dette lønner seg. http://cgi.ebay.com/ebaymotors/ws/eBayISAPI.dll?ViewItem&category=33615&item=7958472132&rd=1 :) Siter http://img216.imageshack.us/img216/9190/thattackmk0.gif Pay no mind to those who talk behind your back, it simply means you are 2 steps ahead. Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
V8power Skrevet Mars 13, 2005 Rapporter Share Skrevet Mars 13, 2005 Det står en 86 Transam Med 305 TPI tilsalgs på sørlandet for 25000. Kolisjonskadet.Tror jeg så annonsen på Finn.no men det kan ha vært Autodb. Siter 1967 Buick Elektra Limited 4dht prosjekt 1968 Oldsmobile 98 Convertible 1968 Buick Skylark 2dht prosjekt 1969 Dodge Charger 440 1978 Chevrolet Corvette Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg