Gå til innhold

sentrallås - 1 dør låses ikke opp

Ranger emnet

kzn

Anbefalte innlegg

Lager en liten liste over hva det kan være:

1. Kan være dårlig kontakt i en av ledningene til den.

2. Den har grodd fast/det er for mye dritt og lite olje på de

bevegelige delene, slik at den ikke greier å låse opp og igjen.

3. Motoren i låsen er defekt.

4. Kanskje det har hoppet av noen stenger? Tviler litt...

I punkt 1 og 2 er det muligheter for at den kan virke av og til, f.eks slik som 'Probe GT' skrev.

Har samme problemet på min Opel Vectra B, men der virker den en sjelden gang. Må bare ha litt bedre tid, så skal jeg se på den (har ikke garasje).

Litt WD-40 på diverse deler inni der kan kanskje hjelpe:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

den er helt død... har vært det et år, også om sommeren så er ikke det.

men når det blir varmere i været eller jeg får lånt meg en garasje skal jeg av med dørtrekket å se på det

- 1990 Nissan Sunny N13 1.6 SLX

x 1992 Opel Vectra A 1.8i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det kan også være at ene motoren til låsen har flyttet seg litt, slik at den ikke står elt i "0 stilling" når den skal.

Du kan prøve å løsne litt på motoren, og flytte litt på den, slik at når dørene er låst, skal den være helt på bunn/topp om du skjønner.

Det gjorde hvertfall susen hos meg ! ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 months later...
Slapp av, når det kommer litt mildere vær fungerer alt som det skal igjen.

Litt gammel tråd etterhvert, men ville bare si at min lås på venstre bakdør har nå plutselig våknet til live igjen:)

De liker visst varme disse låsene. Får håpe den ikke begynner å tulle seg når høsten kommer...

Lenke til kommentar
Del på andre sider