Gå til innhold

Automat til manuell

Ranger emnet


"BMW"

Anbefalte innlegg

Dette har sikkert vert diskutert før, men...

Hva må til for å skifte fra automat til manuell på en 88mod e34 med m20 motor?

JUST REAL POWER!! NO TURBO SHIT!!

 

84 mod 320i 2.5 bilcross

88 mod 520ia

96 mod vw passat

84 mod 323i 2.5

83 mod 323i 2.5

x85 mod skropel

x80 mod 320 2.8

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette har sikkert vert diskutert før, men...

Hva må til for å skifte fra automat til manuell på en 88mod e34 med m20 motor?

Du bør helst ha en delebil å ta deler fra (det er en del småplukk)..Men hovedsaklig er det:

-Mellomaksling

-Girkasse:)

-Pedalsett

-Clutchsett

-Kanskje bremskraft-forsterkeren

-Utløser-lager (tror jeg det het) er ganske viktig å få med,da det ikke er et slikt på automatgir-biler

 

Nå har jeg sikkert glemt noe,mn det finner du ut etterhvert;)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss startmotor, ECU, girsjalter for manuell masterpumpe til clutchen. Ikke bremsekraftforsterker tror jeg, men ny bremseveskebeholder på enkelte biler.. Har ikke gjort dette selv, men det er det jeg har funnet ut etter å ha lurt på det samme selv;)

 

Edit:

Her er forresten en gammel tråd:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=46592&highlight=automat+manuell

'84 Alfa Romeo GTV6

'92 BMW E34 520iA (bytta i alfa)

'82 BMW E28 535iA (solgt)

'84 BMW E30 318i (skrota)

'87 Honda Accord 2.0 EXi (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Pluss startmotor, ECU, girsjalter for manuell masterpumpe til clutchen. Ikke bremsekraftforsterker tror jeg, men ny bremseveskebeholder på enkelte biler.. Har ikke gjort dette selv, men det er det jeg har funnet ut etter å ha lurt på det samme selv;)

 

Edit:

Her er forresten en gammel tråd:

http://www.bilforumet.net/showthread.php?s=&threadid=46592&highlight=automat+manuell

 

Ja det stemmer Jensemann! når jeg tenker etter,byttet vi ikke bremsekraft-forsterkeren..vi tok den bare ut,for så å sette den inn igjen etterpå:) Jeg hjalp lillebroren min litt med å "konverterte" fra "autolat" til manuell på sin 83 323i e30 sist helg..

Vi slapp å bytte startmotor,og bremseveskebeholderen var det bare til å skjære av en liten knott ,så var de like..

ECU slapp vi også å bytte,mn jeg har hørt at du må koble litt om på nyere modeller,så du slipper nok ikke unna der;)

 

Du får kanskje noe ut av dette (dette er for en e30,mn mye er nok likt):

http://www.bmwe30.net/cgi-bin/datacgi/database.cgi?file=articles&report=view&ID=00158&Section=11

Lykke til:)

-520i e39 97mod

-740i e38 94mod (under oppbygging)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår