Gå til innhold

Flinke brøytemanskaper (NOT)

Ranger emnet

nilsgeorg

Anbefalte innlegg

Var ute og skulle kjøre meg en liten kveldstur i dag, og kjørte et lite stykke ut av bygda hvor jeg bor. Hadde egentlig planer om å kjøre og sjekke om rv889 var åpen, så jeg kjørte inn over mot bommen, men fikk en liten uhyggelig overaskelse.

Hadde akkurat kommet ut i 80 sonen, så jeg gasset litt på slik at jeg lå akkurat på 80 merket... det var fine veier, men ganske glatt. Hadde vel kjørt i 80 sonen i 2-3 minutter, og plutselig ser jeg en stor sne skavel, så jeg trødde på bremsen alt jeg kunne, men ende langt oppe i skavlen (hadde vel 20-30 da jeg traff skavlen). Så jeg fant fort ut at jeg ikke kom meg verken frem eller bakover, så jeg måtte ringe en arbeidskolega med en 4 hjuls trekket til å komme og slepe meg løs... var mye jobb, men etter 30 min så kunne jeg endelig kjøre hjem igjen, og det virker som om jeg bare fikk en ripe eller to i lakken fremme, så jeg slapp billig unna. Men det jeg lurer på er om jeg kan kreve erstatning fra vegvesenet, eller kommunen, ettersom det var ganske umulig å stoppe før skavlen!? Personen som skulle slepe meg løs holdt også på og havne inni min bil.

legger kanskje ut noen bilder senere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvis du har dokumentert tilfellet med bilder og øyenvitneskildringer osv osv, så kan du sikkert prøve å få gjennomslag med tanke på erstatning. Men realistisk sett så kan du like gjerne la vær. De forskjellige instanser (veivesen, trafikksjefens etat osv..) vil legge skylden på hverandre og trenere saken til det uendelige. Ta deg en kald pils og glem det. Jeg føler med deg, det gjør forøvrig Håkon også etter i kveld :) , men det er vel strengt tatt ikke verdt å gjøre et forsøk. Mener nå jeg.

Jostein Lillebø aka Drift Addict

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fartsgrensen er ikke en konstant verdi du som sjåfør MÅ holde deg til. Den er øvre grense. Om forholdene ikke tilsier at du skal holde fartsgrensen skal du ikke det. Hva man legger i det er at du skal kunne stoppe for ting som dukker opp i veien.

Sånn ca.

Suger uansett...

-'97 Audi A4 1.8 TQ Avant [Bilstereo!]

-'91 Ford Sierra 2.0i CL [Drept!]

-'96 mazda 626 2.0i GLX [solgt]

Spiller selges

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hobnob

og takket være brøytemanskap kan vi faktiskt kjøre på veien når det har snødd en halv meter med snø

jeg personlig synes ikke de fortjener pes, det er jo tross alt ikke bare veien DU kjører på, dem skal holde åpen.

men er det nødvendig og legge den halvmeteren med snø midt i veien??

-1980 Buick Century Estate Wagon (kosebil)

-1991 Volvo 240GL stasjonsvogn (bruksbilen)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Originally posted by hobnob

og takket være brøytemanskap kan vi faktiskt kjøre på veien når det har snødd en halv meter med snø

jeg personlig synes ikke de fortjener pes, det er jo tross alt ikke bare veien DU kjører på, dem skal holde åpen.

Greit at de har mye og gjøre, og at vi kan takke dem for at vi kan kjøre på veiene, men så gjør de jo IKKE NOE gratis! Så derfor mener jeg at de IKKE brude la en meter sne ligge igjen midt i 80 sona!:mad:

Lenke til kommentar
Del på andre sider