Gå til innhold

XC90 V8 i 240?

Ranger emnet

JKT!

Anbefalte innlegg

Hei! som de fleste kanskje vet, så har jo volvo xc90 kommet med v8.

Noe av det første jeg tenkte, var om det er mulig med denne motoren i en volvo 240. kan det være praktisk mulig?. motoren er vel tverrstilt i xc`n (?), og da må den vel langstilles for at det skal fungere med bakhjulsdrift.

Motoren blir levert med en automatkasse, men det finnes jo mange alternative girkasser (getrag, doug nash, bw, tremec osv.)

Innsprøytningssystemet kan kanskje by på problemer?

det finnes jo uansett flere gode ettermarkedssprut.

Jeg har ingen planer om et slikt prosjekt, det er heller mere et tankeprosjekt.

Noen som vet noe eller har noen synspunkter?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 31
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

tja. Yamaha som har bygd den motoren der, Den tar jo like mye plass som T6 og D6 og T6 er jo stappa i 240 før, og vanlig chevy 350 går jo også inn. Så det burde ikke være plassen som er mangelen. Mer hvilken gearbox som blir brukt. M90H er vell den som burde passe, det er vell den som er brukt i T6 og T5 motorer i 240. Så hvorfor ikke. Du skal ikke se bort fra at noen svensker allerede er i gang :)

1998 VW Passat 1.8T Tiptronic

X: 1990 Volvo 240 GL B230F (solgt)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei! som de fleste kanskje vet, så har jo volvo xc90 kommet med v8.

Noe av det første jeg tenkte, var om det er mulig med denne motoren i en volvo 240. kan det være praktisk mulig?. motoren er vel tverrstilt i xc`n (?), og da må den vel langstilles for at det skal fungere med bakhjulsdrift.

Motoren blir levert med en automatkasse, men det finnes jo mange alternative girkasser (getrag, doug nash, bw, tremec osv.)

Innsprøytningssystemet kan kanskje by på problemer?

det finnes jo uansett flere gode ettermarkedssprut.

Jeg har ingen planer om et slikt prosjekt, det er heller mere et tankeprosjekt.

Noen som vet noe eller har noen synspunkter?

det meste går jo nedi bilen og med et sveiseapparat og en del kunnskap får man det meste av girkasser til å passe! hvis det ikke skulle gå nedi er jo rørramme et alternativ! men kostnaden på et slikt prosjekt blir jo skyhøy og om du får det gokjent er jo en helt annen historie!! som allerede nevnt er det sikkert noen svensker som allerede er i gang med noe sånt ;) :titties:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at nyere volvoer er bare no dritt.. Svigers fortalte om en kompis som kjente noen som hadde kjøpt seg en FLUNKENDE ny Xc90 eller no.. sann "jeep" greier.. sann høy å store hjul ? Han hadde pakket bilen å var spenna klar til å dra på camping med familen..

Da de hadde kjørt i et par timer, bjynte plutselig oljelampa å lyse eller no.. Og dem kjørte ut av veien, og rett før han skrudde av tendinga so smalt det og all innmaten i motoren lå på asfalten under bilen.. oljen rant ut over alt..

Vet ikke om det var SÅ drastisk da men;) Hørt et par snakk om at de nye ikke er like bra som gode gamle 240 traver :D

Mulig dette er bare oppspinn også, siden han elsker audi;)

Men ikke vet jeg:)

Hadde sikkert gått som et satan me en slik V8 i en 240 da:D

Men tenk all elektronikken ;)

Mvh.

:)

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har hørt at nyere volvoer er bare no dritt.. Svigers fortalte om en kompis som kjente noen som hadde kjøpt seg en FLUNKENDE ny Xc90 eller no.. sann "jeep" greier.. sann høy å store hjul ? Han hadde pakket bilen å var spenna klar til å dra på camping med familen..

Da de hadde kjørt i et par timer, bjynte plutselig oljelampa å lyse eller no.. Og dem kjørte ut av veien, og rett før han skrudde av tendinga so smalt det og all innmaten i motoren lå på asfalten under bilen.. oljen rant ut over alt..

Vet ikke om det var SÅ drastisk da men;) Hørt et par snakk om at de nye ikke er like bra som gode gamle 240 traver :D

Mulig dette er bare oppspinn også, siden han elsker audi;)

Men ikke vet jeg:)

Hadde sikkert gått som et satan me en slik V8 i en 240 da:D

Men tenk all elektronikken ;)

Mvh.

:)

ja nyere volvo er dårlig. nye bmwer osv trenger man ikke å fylle på olje! selv ikke når lampa lyser :fingers:

Bayern Meister Werk

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ja nyere volvo er dårlig. nye bmwer osv trenger man ikke å fylle på olje! selv ikke når lampa lyser :fingers:

Flott, driit i fyll på olje!

Og det at nye Volvo er dårlige, kanskje fått en smak av Ford? Hvem vet?

Men den historien om XC90'n, virket meget merkelig.

- Volvo V70 2,4D 130HK 2004

x VW Touran Trend. 1,9TDi 2005 Solgt

x Volvo 940 B230FK 1997 Solgt

x Volvo 740 B230F 1991 Solgt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det var jo olje og alt, men plutselig bjynte lampa å lyse.. så smalt det.. men det var liksom det at den begynte å lyse på en splitter ny bil.. eventuelle oljelekasje eller no..

Skal ikke være det på splitter nye biler :D

- BMW 530da Touring M-Tech 2003

x Volvo V70 AWD T5 motor +++

x Flere Volvo 240'er, en 740 Turbo og en BMW 316 80 modell.

Lenke til kommentar
Del på andre sider