Gå til innhold

Sentrallås+alarm på vw golf 3 5 dørs.

Ranger emnet

Hazert

Anbefalte innlegg

Hei,

jeg driver å prøver å fikse sentrallåsen på bilen, jeg får ikke låst ALLE dører med nøkkel kun låse opp. uansett om jeg prøver passasjer døren eller fører døren. Hvor finner jeg selve styringen til dette? Hvor går alarmen inn for at den skal fungere på sentrallåsen? for jeg kan låse dørene med alarm fjernkontrollen. Så det må være noe tull der siden alarmen er selvmontert av tidligere eier..

mvh. Kim

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

jeg driver å prøver å fikse sentrallåsen på bilen, jeg får ikke låst ALLE dører med nøkkel kun låse opp. uansett om jeg prøver passasjer døren eller fører døren. Hvor finner jeg selve styringen til dette? Hvor går alarmen inn for at den skal fungere på sentrallåsen? for jeg kan låse dørene med alarm fjernkontrollen. Så det må være noe tull der siden alarmen er selvmontert av tidligere eier..

mvh. Kim

jeg har en kompis som hadde det samme problemet.. og der var det en sikring som var røke.. satt to ekstra sikringer på alarm boksen som og den ene var røke.. se etter det først.. vist ikke så kan det være en av vakum greiene til sentallåsen som er sprekt det har jeg vært ute for en gang og men da var det bare igjen låsing som virket..

har du lyst har du lov!!

uten bil :(

s3 2000 mod solgt

golf gti g60 turbo som ble lakket gull i 1997!! :) SOLGT!

golf 1 16v solgt 1997

og en riskoker... :( HØGGES!!

golf rally prosjekt solgt :scared

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Alle sikringer er fine de. Men nå har jeg funnet feilen, men trur ikke jeg gidder å gjøre noe med det selv. Noen bilder og beskrivelser:

- Dette er kortet i alarmboksen, på baksiden, den tingen der er til lillakabel som går til unlocken på sentrallåsen, den har røket av. vi loddet den og skulle teste ut om det ble.

svidd3p.jpg

- Da skedde dette, den er til strømmen som går til alarmenboksen, svidde av den også. Så det må være noe feil med den lillae kabelen en eller annen plass.

svidd2p.jpg

Var ganske morro å finne feil så jeg måtte fortsette, skrudde opp sirenen også. Næmmen har du sett?`

sviddp.jpg

Hehe, jeg er helt oppgitt. Jeg har ikke lås på bilen i det hele tatt nå, sentrallåsen fungerer ikke. HVOR går den sentrallås kablene fra alarmboksen? Så jeg kan koble ut alarm faenskapet og bruke nøkkel istede... dritt!!!

Skal ringe Bilradiospesialisten i Trondheim igjen på mandag å bestille time for montering av helt ny alarm, fikk noen fine rabatter hos de sist gang jeg ringte. Men trur nok jeg må få fikset låsen før jeg tar turen til storbyen, biltyver finner man over alt...

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

alarm"hjernen" ligger oppå sikringsboksen i bilen min, altså i dashbordet bak oppom pedalene.. sirenen var montert feil, pekte oppover så det var lagret vann i den, derfor det var sikringsdriten svidd.. grunnen til at hjernen var svidd er vel pga. feil kobling av sentrallås..

hehe, var litt outoffocus der ja, litt stressa på 5-, kaldt å skru bil da.. :)

aprilia-sv.jpg
Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 4 years later...