Gå til innhold

Tråden om min S40!

Ranger emnet

Kaksa

Anbefalte innlegg

Korleis ho fikk til det da?

Eg skal inn på verksted i morga igjenn for å få taksert skadene mine :p

Blei det kun lyktene dine som fikk smellen eller lakkskade også?

*lei av all krasjinga for tida*

Lohelle: orker du å finne link til meg på ebay der du har blinklys til meg?

Fant ikkje no når eg søkte litt.

Hun hadde parkert utfor jobben, så hadde hun vært i ett møte, så hadde en annen dame som jobber der kommet inn og sagt at hun måtte snakke med min mor.. Da hadde en ung jente rygget på bilen.. Jenta var helt fra seg, men vi har ordnet alt, og skrevet skademelding.. Skadene var at lykta ble knust, fangeren ser ikke helt bra ut og at sideskjermen har en bul utover.. Tror panstret skal være OK.. Jeg skal på verksted i morgen jeg også.. Skal få dem til å ta noe rust som er rundt grillen med det samme.. :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Jeg skal på verksted i morgen jeg også.. Skal få dem til å ta noe rust som er rundt grillen med det samme.. :)

Ser du har rust rundt grillen og kom derfor til å tenke på noe som jeg leste i bruktbiltest av denne bilen nettopp. Er vist problemer med rust rundt grillen på disse bilene siden metallet i grillen reagerer med lakken eller noe. Grillen måtte derfor byttes, vet ikke om dette har vært gjort på din bil eller om du var klar over det. Kan lese mer om det i bunnen av denne pdf filen. Ikke sikkert dette var så interesant..

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg vet at rust rundt grillen og rundt tanklokket er en svakhet på X40, men jeg har aldri hørt om at metallet reagerer med lakken, og at man måtte bytte grill.. (Sikker på at det var selve grillen man måtte bytte? Den har jo teoretisk sett ikke noe med rusten å gjøre..)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste den testen fra bruktbil, og der står det jo faktisk at de byttet grillene.. Syntes dette var rart, men OK.. Jeg vet ikke om min bil har vært inne og fått dette sjekket.. Står ikke noe om det i papirene..

Hm.. I testen står det at 99 modellene med 1.8l motor kom med 122HK.. Mens jeg har fått høre at det er 115HK.. (står også i det pogrammet jeg har som de bruker på verksteder..) Regner med at testen er feil da?

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Leste den testen fra bruktbil, og der står det jo faktisk at de byttet grillene.. Syntes dette var rart, men OK.. Jeg vet ikke om min bil har vært inne og fått dette sjekket.. Står ikke noe om det i papirene..

Hm.. I testen står det at 99 modellene med 1.8l motor kom med 122HK.. Mens jeg har fått høre at det er 115HK.. (står også i det pogrammet jeg har som de bruker på verksteder..) Regner med at testen er feil da?

Tror det finnes 2 1.8 liters motorer. Er en på 115 hester som kom helt fra starten i 96 (hadde denne i vår gamle s40) og rundt 1999 kom det en 1.8 GDI motor fra Mitsubishi som også satt i Mitsubishi Carisma som s40 ble bygd sammen med. Var 122 hk i motoren fra Mitsubishi. Er i hvertfall det jeg har lest.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja! Tenkte ikke på GDI motoren! :P

Men GDI motoren satt ikke i alle bilene fra 99 og utover.. Var vel mer en prøve fra Volvo sin side.. Men er mulig testen har hentet opplysningene om at det er 122hk fra GDI motoren.. (Når jeg skulle kjøpe bil så jeg på en sølvfarget 99mod med GDI motor.. På det tidspungtet var jeg ikke klar over at det var mer hester i den motoren.. Meen, skal nok få mer enn 122hk i min) ;)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eksos, chip, luftfilter (Nei da må du ikke tenke at du skal dra på thorshov eller noe sånt) :P

Bilen går jo også bedre av å bli lettet.. Kjøp carbonpanster osv.. :)

Edit: Alle de høytalerene dere putter inn i bilene gjør IKKE sånn at dem går bedre! :P

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider