Gå til innhold

Tråden om min S40!

Ranger emnet

Kaksa

Anbefalte innlegg

Hva mener dere om å gi 120.000 for en v40 t4 1997(98) modell? rulla 144,000 , alle servicer er tatt, litt riper i lakk, og mangellapp på "casper(?)" stag i bakstillinga, døde tåkelys foran, og dårlig parkbrems.

Ellers er det fullt skinninteriør, ac osv...alt av utstyr utenom kjørekomp.

åssen motorer står i t4? selger sier det er en 1,8liter med 200hk, men har ikke funnet noen andre t4 med 1.8...kun 2.0.

Åssen er trimmingspotensialet på denne motoren?

Volvo V40 T4

Opel Manta 2.2i

(X) Audi Coupe 2.3 20v Quattro

(x) Opel Manta GSi 2.0 Turbo

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• Svar 245
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

T4 er vel den kraftigaste motoren som du får ned i ein s/v40 om eg ikkje tar heilt feil.

T4 står vel for 4" turbo om eg ikkje tar feil heller.

Er litt sann siklemotor for oss som ikkje har så veldig masse hester i.

Trimmimgspotensialet er bra etter slik som eg har forstått.

Trodde dog at t4 var 2-liters, men dette er fort gjort å sjekke i vognkort for deg.

Om det er camber-stillinga bak som er dårlig, så er det justeringsmuligheter på den. Og det blir retta ved ein firhjulskontroll.

Dette koster 1500-2000 alt etter hvor masse justering det er snakk om.

Tåkelysa kan være veldig enkelt å fikse.

Alt fra døde pære, gåen sikring til dei litt verre feila med jordfeil.

Er du hobbyelektriker, eller kjenner til ein av den typen, kan dette være ganske lett å fikse.

Du kommer langt med riper bare med polering også. Parkbremsa kan justeres under askebegeret meiner eg på. Syns å ha sett noko der når eg har tømt "bossbøtta".

Ellers så høres ikkje prisen så gale ut, for den har ikkje gått noko særlig langt og det er grom motor.

Men korleis det er med reg-reim, dekk, hovedservice osv?

Er slikt ok?

Husk på at det fort kommer litt vedlikehaldsutgifter.

Men bilder?? hellothere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

T4 står for rekkefirer med turbo.. Det er 2.0 liter.. T4 har aldi kommet i 1.8 liter.

Volvo har 4 T4-motorer.. 3 stk på 160hk og en på 200hk. (Den på 200hk kom i biler fra og med 2001)

MEN.. Det er en motor som er på 1.9 liter og har turbo, som har 200hk. Er mest sansynlig denne som står i bilen du snakker om..

Som kaksa sa kan det være camberen.. Jeg har ikke peiling på hvor mye det vil koste..

Men tåkelysene kan du jo kjøpe.. Å om handbremsen er dårlig kan du stramme den.

Prisen på bilen var jo ikke så aller værst, men det kommer jo helt ann på hvor mye du må legge i den for at alt skal være i orden.. Regner med reg.reimen er skiftet siden den skal skiftes når bilen er på rundt 120,000km.. Om dette ikke er gjort bør du være forsiktig!

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1983 VW Golf MK1 OldSchool

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

okey ja...regner med jeg har bilen på mandag :-) er nok 1,9literen som står i ja...

Bilen hadde "totalservice" på 120.000 ... Regreim er byttet...

Har dårlig erfaring med gamle regreimer :-|

Røyk den på Audien min... var 40.000km til den skulle byttest, men det viste seg å være 120.000km ELLER 5 år :-(

Det verste var at jeg fikk ny i posten dagen før den røyk :-(

endte opp med to knekte ventiler, så var igrunnen heldig i forhold ti l hva som kunne skjedd...

Men tilbake til volvo :-)

Hvem forhandler trimdeler til disse bilene?

Er sånnen svær orginal cd spiller i vogna...åssen er det å bytte ut den?

Hvor kan jeg legge ut bilder?

Volvo V40 T4

Opel Manta 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så fin ut den! :) Men du må få deg ny list under fangeren framme, eller kjøp stailing! ;P

får se om jeg finner noe fin styling...vil ha noe helt enkelt hvis jeg skal ha noe...prøve å holde bilen i "orginal" stil så langt det er mulig. mangler en list bak og...noen små ting etter to vintere i harstad :-)

Volvo V40 T4

Opel Manta 2.2i

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er sånnen svær orginal cd spiller i vogna...åssen er det å bytte ut den?

Hvor kan jeg legge ut bilder?

Tror ikke det er noe problem å bytte ut den. Men må vel få tak i et slikt rom som skal være over eller under spilleren. Siden du skriver at det er en slik stor en regner jeg med det er den som er dobbelt så høy som vanlige. Er da et ekstra oppbevaringsrom du setter inn i stedet. Er ikke noe problem å få ut den store originale, bare å trykke inn to tapper på siden av spilleren som spretter ut, så drar du den bare ut med disse.

[ ] 1999 Alfa Romeo 166 2.0 TS

[x] 2001 Volvo V40 1.9D

[x] 1996 Volvo 460 1.7i Turbo Intercooler

[x] 1974 VW 1300S

Lenke til kommentar
Del på andre sider

får se om jeg finner noe fin styling...vil ha noe helt enkelt hvis jeg skal ha noe...prøve å holde bilen i "orginal" stil så langt det er mulig. mangler en list bak og...noen små ting etter to vintere i harstad :-)

Ikke såå mye:

volvo_Front.jpg

front2Carcept.gif

Jeg lurer litt på hvordan den siste der hadde vært på X40.. Den er jo ganske lik fase2-fangerene..

(Begge bildene er hentet fra eyecandyracing.no, der de selger det)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal også ha den. Det possitive med den fangeren: Man kan fjærne listene på siden og gjøre bilen clean, og enda går det i ett.. Man slipper de stygge markeringslysene på siden.. :)

Volvo har to vinger org til X40.. De kom ikke på noen bestemte biler, det var sånn man kjøpte når bilen var ny.. Ekstrautstyr ja! :)

1973 Pontiac Firebird

2007 VW Passat 2.0 TDI

[X] 1961 VW Boble

[X]1988 VW Golf GTI 16V

Lenke til kommentar
Del på andre sider