IkLoma Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 DAMN :D 6 måneder så kjøper jeg s40 og det hele kitet der! ;) realcar har veldig pene kit! hadde lyst på s40 med realcar selv men det er jo dyrt jo.. hehe Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Alt koster penger... Men no er diverse ting gjort med bilen. Hadde den på garantireperasjon no i forgårs. Fikk nye bremseskiver og klosser framme. Fikk nye senterkopper og coupelysbrytere. Får fiksa rusten rundt påfyllingsrøret skikkelig og får oppigjennlakkert høgre framskjerm, iom dårlig arbeid forrige gang. Fortsatt god erfaring med Volvo.. Så når eg fikk igjenn bilen, for eg til Måndalen, der en kompiss kjøpte seg BMW, flott cruise-tur i finevære :D Når eg var heimattkomen, begynte eg å fikse på grillen min. Tenkte eg skulle skifte ut med netting. Bilder kommer, men glømte desverre å ta bilete under arbeide. Skrudde ut den gamle, og brukte dei festa som var der fra før for å skru frast nyegrillen. For å forme grillen, tok eg først å kappa til ei papp-plate i størrelsen, for så å kappe til grillen som eg hadde kjøpt på bilextra for 180kr Så benda eg bak eit par "flika" som skulle brukes for å feste grillen, der hadde eg lakka skiver og pakninger for å feste skikkelig. Når eg hadde fått kappa til og festa sammen litt, lakka eg over kutte-merka med svart spraylakk for å få gjevn farge. Er ikkje den finaste grillen, men det kom seg etter min smak da... Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Redving Skrevet Juni 17, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 Hm, penger ja. Alltid problemet :P men tror det skal gå greit ja;) Noen som har url til realcar ? btw. koster "bare" 13998,- for det kitet der ? Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 17, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 17, 2005 13998 for framskjørt, bakfanger og sideskjørt. +lakk +lakkering +grill +felger +kvite sideblinkers og markeringslys +hovedlys (om du vil skifte dei) +speil +vinge Trur eg fikk med alt då.. :P Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Hm, penger ja. Alltid problemet :Pmen tror det skal gå greit ja;) Noen som har url til realcar ? btw. koster "bare" 13998,- for det kitet der ? http://realcar.se/ Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 18, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Leika meg litt med svart kvitt bilete igår kveld. Kan også skimte rullegardina eg monterte :) Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Juni 18, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 18, 2005 Leika meg litt med svart kvitt bilete igår kveld. Kan også skimte rullegardina eg monterte :) er veldig kul! =) noen felger og litt soting så er den perfekt :P er en fin s40 som går i elverum, liker vanligvis ikke store vinger men den har en fiiin en. kan prøve å få tatt bilde Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 19, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 13998 for framskjørt, bakfanger og sideskjørt.+lakk +lakkering +grill +felger +kvite sideblinkers og markeringslys +hovedlys (om du vil skifte dei) +speil +vinge Trur eg fikk med alt då.. :P Ja, det blir dyrt etter hvert.. Men sånt må man ta seg råd til :P Du får gjort ting med bilen din Kaksa, og det er jo bra :) Er nok ikke lenge før jeg har valgt en s40 ut av de 10 aktuelle jeg har liggende :P Gleder meg til å komme igang med alt av ting som skal være gjort! :) Jeg liker denne grillen, så jeg tenkte jeg skulle få tak i en sånn..: Noen som vet om den passer på S40 96-97-98 mod? Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 19, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 19, 2005 Lyktene passer isofall, så eg vil anta at grillen passer også. Trur at einaste forskjellen er fangeren, sjølv om det er folk som har fått den også til å passe. :p Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 20, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 20, 2005 Jeg vet at lyktene må tilpasses med noen enkle inngrep, men sånn er det vel ikke med grillen? Hvordan er grillen festet foresten? Er det skruer på innsiden eller? Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 26, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 26, 2005 Der det er merka raudt, der er det skruer som fester den, er nokon små "fliker" som stikker ut på innside av den orginale grillen, så har eg benda bak litt gitter, slik at skruen ikkje er på utsida av det ytterste gitteret. *vansklig forklart* Den rosa prikken er eit ekstra feste som ikkje blei brukt på den orginale grillen, og da blei det heller ikkje til at eg brukte det, men det er fullt mulig, Mulig at det faktisk var eit slikt feste på kvar av kort-sidene også, husker ikkje 100% Har også fått inn anlegg no, sto å byggde kasse til klokka 0130 inatt.. :p Hadde faktisk godt med selskap igårkveld også, overaskande nok natt til søndag liksom :D Subben er ein Rockford Fosgate 12" Punch P3 med to 4 ohms spoler. Forsterkeren er JBL GTO601.1 monoblokk. Spiller ganske bra, er happy no :D Må berre trekke kassa og prøve å lage til plassering av forsterkeren. *gå tilbake til tegnebrettet* Kassa er bygd i 22mm MDF. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juni 29, 2005 Rapporter Share Skrevet Juni 29, 2005 Blir virkelig bra dette :) Hvordan er det med felgene da? Sett deg ut noen? Vet du forresten hva boltstørrelsen på s40 er? F.eks "5x112" Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Kaksa Skrevet Juni 30, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet Juni 30, 2005 Boltsirkel er 4x114,3 ET er 35-40 om eg husker rett. Har ikkje bestemt meg for felger., hadde eit lite håp om å finne noko billig brukt.. Siter -Kim- 1996 Volvo S40 Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Darty Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Jeg hadde planer om å kjøpe carbonpanser til S40'en.. Så jeg sendte mail til mr.carbon i sverige, og fikk dette som svar: Vi har ingen sån huv i modellprogrammet, men det går alltid att fixa.Kostnaden blir ca. 16000 kr. Då bygger vi gjutformar och en huv i kolfiber. Vikten blir ca. 4-5 kg. Leverans tid just nu ligger på ca 8 veckor framåt. Får se om det blir carbon.. 16k er ganske mye for en 17åring som går skole :rolleyes: Siter 1973 Pontiac Firebird 2007 VW Passat 2.0 TDI [X] 1961 VW Boble [X]1983 VW Golf MK1 OldSchool [X]1988 VW Golf GTI 16V Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
IkLoma Skrevet Juli 4, 2005 Rapporter Share Skrevet Juli 4, 2005 Jeg hadde planer om å kjøpe carbonpanser til S40'en.. Så jeg sendte mail til mr.carbon i sverige, og fikk dette som svar: Får se om det blir carbon.. 16k er ganske mye for en 17åring som går skole :rolleyes: AYY. nesten like mye som bilen min det jo..! ushj Siter Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg