Gå til innhold

bremseforsterker....

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

Med den "lille" bremsforsterkeren er den godkjennt til 200 hk og med den store 220 hk..

 

MEN har sett den store i biler med 280 hk og liggnende GODKJENNT... vet ikke helt hvordan reglene funker på det dær....

 

FEIL!

Med ventilerte skivebremser foran, 220HK. uten ventilerte skivebremser foran, 200HK. Bremsekraftforsterkeren har ikke noen ting å si. bremsene er like gode, det er bare et spørsmål om hvor hardt du må tråkke på pedalen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

']Hvis jeg ikke tar helt feil er det 2x8" membraner i den "store" og kanskje 1x10" i den minste..?

 

Prøv og få med bremserørene fra hovedsylinder(?) fra den bilen du tar den av. Det en eller flere av rørene som må skiftes når du monterer større bremsekraftforsterker tror jeg.

 

 

det er rett at det er 2x8 dne heter den store, og 1x10 den mindre typen;)

 

jeg får vist ikke forsterkeren med det første pga han har dratt på ferie :rolleyes: angry

skulle få svar når han kom hjem :fingers:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 2 weeks later...
']Hvis jeg ikke tar helt feil er det 2x8" membraner i den "store" og kanskje 1x10" i den minste..?

 

Prøv og få med bremserørene fra hovedsylinder(?) fra den bilen du tar den av. Det en eller flere av rørene som må skiftes når du monterer større bremsekraftforsterker tror jeg.

jeg har sett på rørene... å de var helt like i diameter...

 

her er forsterkeren forresten;)

 

http://img.photobucket.com/albums/v299/vomaz/1x8bremseforsterker.jpg

Lenke til kommentar
Del på andre sider

i diameter ja, men om du bruker bremserørene fra en bil med 1x10" bremsekraftforsterker på en bil med 2x8" så vil et eller to rør butte mot støtdempertårnet...

nei, jeg har testet den å det gjorde det ikke til meg :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

nei, jeg har testet den å det gjorde det ikke til meg :rolleyes:

jeg trekker dette tilbake... :rolleyes: angry

 

jeg fikk ikke røret med men jeg fikk med hovedsylinderen sylinderen... å røret kommer jo ut på den andre siden på den store forsterkeren... klarer man å "vri" det gamle røret så mye rundt (må jo bries 180grader) at man får til å feste det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

jeg trekker dette tilbake... :rolleyes: angry

 

jeg fikk ikke røret med men jeg fikk med hovedsylinderen sylinderen... å røret kommer jo ut på den andre siden på den store forsterkeren... klarer man å "vri" det gamle røret så mye rundt (må jo bries 180grader) at man får til å feste det??

 

vel.. ikke prøv det. det kan hende det funker, men kobber sprekker lett og da har du fint lite bremser igjen..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 weeks later...

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår