70' Chevelle Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Er den store bremsekraftforsterkeren virkelig så verdifull? Jeg var på skroten forrige uke og hentet meg en sånn vanlig liten type, men det sto 2-3 biler med den store der og. Koster sikkert 200kr uansett... Og: Hvis man bare flytter over masteren, trenger man å bytte rør da? Eller vil det ikke passe? Siter 68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE** x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
[-PaRtY-] Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Et litt offtopic spørsmål.. :titties: Er det kobber-rør på alle 240 originalt? Ikke på de eldste, husker ikke når dem begynte med kobber, men antar at et er rundt 79? Det er ikke kobber-rør på 75en min(enda) Siter VOLVO Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 13, 2005 Rapporter Share Skrevet April 13, 2005 Men det er jo ventilerte skiver foran på flere biler en glt og trubo`n etter hva jeg har hørt....! De er likevel godkjennt for 200 hk... Mulig jeg tar feil.. :confused: Isåfall beklager jeg....! Bremsekraftforsterkeren må bare byttes for å få bilen godkjent med diesel-motor eller V8. (I tillegg til stag mellom torpedo og tårna og dieselfjærer). Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Er den store bremsekraftforsterkeren virkelig så verdifull? Jeg var på skroten forrige uke og hentet meg en sånn vanlig liten type' date=' men det sto 2-3 biler med den store der og. Koster sikkert 200kr uansett...Og: Hvis man bare flytter over masteren, trenger man å bytte rør da? Eller vil det ikke passe?[/quote'] har hørt at at det ikke passer, røra går i støtdempertårnet.. :rolleyes: Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Bremsekraftforsterkeren må bare byttes for å få bilen godkjent med diesel-motor eller V8. (I tillegg til stag mellom torpedo og tårna og dieselfjærer). jeg skal sette en slik på den ene 245'n når det er tid for bytte... det gir en lettere bremsing når man bruker en slik en.. jeg kjørte delebilen hjem, å når jeg skulle bremse første gang, var jeg så vidt borti pedalen for å låse hjula, i forhold til den lille smale... merker stor forskjell på dn store å dn lille:D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
VolvoTore Skrevet April 14, 2005 Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 har hørt at at det ikke passer, røra går i støtdempertårnet.. :rolleyes: Det stemmer nok ja. I papirer fra Volvo står det også at man må skifte noe bremserør i forbindelse med bytte av bremsekraftforsterker fordi de ellers vil butte mot støtdempertårnet. Siter 76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt 87 Volvo 245GLE-Bruksbil 82 MB 280SE W126-Prosjekt Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Vomaz Skrevet April 14, 2005 Forfatter Rapporter Share Skrevet April 14, 2005 Det stemmer nok ja. I papirer fra Volvo står det også at man må skifte noe bremserør i forbindelse med bytte av bremsekraftforsterker fordi de ellers vil butte mot støtdempertårnet. jepp.. har de papira;) :D Siter Veteranbrakke.. http://www.bilforumet.no/bilmerker/volvo/200-serien/275202-vomaz-volvo-245-83mod-diesel.html ----ALT TE SI TID---- Lenke til kommentar Del på andre sider More sharing options...
Anbefalte innlegg
Join the conversation
You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.