Gå til innhold

bremseforsterker....

Ranger emnet


Vomaz

Anbefalte innlegg

Er den store bremsekraftforsterkeren virkelig så verdifull? Jeg var på skroten forrige uke og hentet meg en sånn vanlig liten type, men det sto 2-3 biler med den store der og. Koster sikkert 200kr uansett...

Og: Hvis man bare flytter over masteren, trenger man å bytte rør da? Eller vil det ikke passe?

68' Camaro SS, 10' Audi A4, 97' BMW 520 iAT **4 SALE**

x92' Volvo 960, 79' Buick Park Avenue, 89' Camaro RS, 75' Corvette, 88' 240, 83' Chev Van, 70' Chevelle

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • Svar 36
  • Created
  • Siste svar

Top Posters In This Topic

Men det er jo ventilerte skiver foran på flere biler en glt og trubo`n etter hva jeg har hørt....! De er likevel godkjennt for 200 hk... Mulig jeg tar feil.. :confused: Isåfall beklager jeg....!

 

Bremsekraftforsterkeren må bare byttes for å få bilen godkjent med diesel-motor eller V8. (I tillegg til stag mellom torpedo og tårna og dieselfjærer).

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er den store bremsekraftforsterkeren virkelig så verdifull? Jeg var på skroten forrige uke og hentet meg en sånn vanlig liten type' date=' men det sto 2-3 biler med den store der og. Koster sikkert 200kr uansett...

Og: Hvis man bare flytter over masteren, trenger man å bytte rør da? Eller vil det ikke passe?[/quote']

har hørt at at det ikke passer, røra går i støtdempertårnet.. :rolleyes:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bremsekraftforsterkeren må bare byttes for å få bilen godkjent med diesel-motor eller V8. (I tillegg til stag mellom torpedo og tårna og dieselfjærer).

jeg skal sette en slik på den ene 245'n når det er tid for bytte...

 

det gir en lettere bremsing når man bruker en slik en..

jeg kjørte delebilen hjem, å når jeg skulle bremse første gang, var jeg så vidt borti pedalen for å låse hjula, i forhold til den lille smale... merker stor forskjell på dn store å dn lille:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har hørt at at det ikke passer, røra går i støtdempertårnet.. :rolleyes:

 

Det stemmer nok ja.

I papirer fra Volvo står det også at man må skifte noe bremserør i forbindelse med bytte av bremsekraftforsterker fordi de ellers vil butte mot støtdempertårnet.

76 Volvo 242 DL Jubileum-Rullende prosjekt

87 Volvo 245GLE-Bruksbil

82 MB 280SE W126-Prosjekt

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det stemmer nok ja.

I papirer fra Volvo står det også at man må skifte noe bremserør i forbindelse med bytte av bremsekraftforsterker fordi de ellers vil butte mot støtdempertårnet.

jepp.. har de papira;)

:D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Join the conversation

You can post now and register later. If you have an account, sign in now to post with your account.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Fjern formatering

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

×
×
  • Opprett ny...

Viktig informasjon

Bilforumet.no bruker cookies. Det brukes cookies til å måle trafikk, for å optimalisere siden, og for å kunne holde deg innlogget. Ved videre bruk av siden aksepterer du vår bruk av cookies. Sjekk ut vår Privacy Personvernvilkår