Gå til innhold

er i tvil...

Ranger emnet

Martin242r

Anbefalte innlegg

Jeg skal kjøpe ny bil og jeg har 2 biler på hånd. Den ene er en volvo 95 mod 944 turbo til 140000kr. Bilen er strøken. Gått 150000.

Den andre er en 95 modell 964 med 3liter med alt utstyr. Gråsvart skinn, eletrisk soltak, klima+++++++++++ importert fra tyskland i 2000. han skal ha 170000 for den.

Hva ville dere valgt? Jeg er veldig i tvil... 960 er jo dyr men den er veldig feit, men pga multilink kan den jo ikke senkes bak. det er dumt.

Er veldig takknemmelig for forslag.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hah.. 960 kan senkes bak :D

jeg ville definitivt hatt 960'n.. det formelig oser luksus av de bilene.. utrolig gode å kjøre og utrolig god motor (3litern er ikke god å trimme (trubo.. svakere blokk), men i orginalstand er den mer enn vel nok)

drømmebilen: diamantsvart 960 sedan, av nyeste type. tona alle vinduer, blodsenka, feite felger, gjerne en 2.8litersmotor med twinturbo ellerno :D

Lenke til kommentar
Del på andre sider

definitivt 960! 960en er volvos desidert fineste bil i mine øyne....

men dersom det er 3 literen(204 hk) så er vel dette automatgir, noe du kanskje ikke? vil ha... det kan vel også vere en 3 liter på 180 hk(manuell)

LUKSUS + STIL = VOLVO 960

-91 Volvo 740GL B230F - godkjent med B234F

-91 Volvo 940GLT B234F - delebil, solgt

-74 Volvo 144DL B20A - bruksbil

-91 Volvo 740GL B230F - bruksbil, solgt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ville uten tvil valgt 960 jeg også.er det en 95 mod så er det nytype karriseri.

ifra 95 så har 960n en slags bladfjær som ligger på tvers lixom innebygd i bakakslingen.men den har også aut.nivåregulering..fjæra alene er ikke sterk nok til å holde bilen oppe,blytter du ned festene til "demperen" så senkes også bilen..finns sikkert flere måter å gjøre det på.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

...(3litern er ikke god å trimme (trubo.. svakere blokk), men i orginalstand er den mer enn vel nok)...

Er den ikke god å trimme?!?

Hva er det for noe tull?

I 92' var det noen med porøs blokk, spesiellt om man hadde feil kjøleveske.

Vet ikke om de tilbakekallt, men i 95', er det den FS2 motoren med bredere registerreim også. 201hk vs. 204hk som de tidligere hadde.

180hk var vel nyere enn 95' igjen.. gs eller hva enn den heter.

ps. automatkassen er visst veldig god!

Det er visst samme som er i lexus is400, mange større toyota'er, etc. (Asian Warner). Det skal gå ann å overstyre solenoidene og på den måten tvinge den i forskjellige gir (tiptronic).

jeg har snakket litt med en fyr som driver å bygger seg triptronic på 960 kassen. Han trenger bare å manipulere tre av solenoidene, så skal han gire med to brytere.

Lenke til kommentar
Del på andre sider