Gå til innhold

Hvilken dumpventil skal man velge ?

Ranger emnet

240ft

Anbefalte innlegg

Hva turbotrykk kjører du med da?

Er liksom lite vits med en TurboXS RFL viss du kjører med 0.4-0.5 kg...

Hadde en Forge ventil på min, det funka dårli. Nå kjører jeg HKS SQV, grommere lyd skal du lete lenge etter..fin mix av wastegate og blow off..Kostet 3000 på powerzone, med monteringsflensen. Må sveises.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Har TurboXs RFL (Reel F*****g Loud) jeg...

Funker veldig bra på 0,7 kg den da...!! Bråker Mye.... thumpsup

Har den samme.

Skriker godt på 1,2 bar.

Særlig når man står inne i garasjen..... AUUUU...

Har ikke fått høre den når andre kjører bilen min ennå.

Må få prøvd det før jeg selger bilen tror jeg asså.

Det er jo tross alt nesten ikke trykk i det hele tatt når man ikke har motstand

og får opp turbo trykket.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TurboXS type S eller H er gode ventiler! -Er messingstempel i dem, så dem kan brukes på biler med luftmassemåler, også er dem så og si evigvarende :)

Skjønner ikke hva dere skal med en RFL ventil, høres jo ut som om hele bilen skal eksplodere hver gang man slepper gassen! Bruk heller penga på no' annet enn å invistere 3000kr i en rfl-ventil!

-940(TURBOdiesel!)Med Tysk oljebrenner under huven, 6syl på rekke og turbo;DTråd

-745TIC hehe :P

x740TIC 86 modTråd

x245TIC

Lenke til kommentar
Del på andre sider

TurboXS type S eller H er gode ventiler! -Er messingstempel i dem, så dem kan brukes på biler med luftmassemåler, også er dem så og si evigvarende :)

Skjønner ikke hva dere skal med en RFL ventil, høres jo ut som om hele bilen skal eksplodere hver gang man slepper gassen! Bruk heller penga på no' annet enn å invistere 3000kr i en rfl-ventil!

RFL ventilen koster 1995,- i svergie...

Fikk den får 1000,- jeg da....! Helt klart verd pengene! ;)

Volvo 242 DL-R http://www.bilforumet.no/showthread.php?t=128156

bruksbil: Audi V8 quattro 4,2 biturbo

Honda CBR 900RR

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Joa... Vi er jo Volvodiggere hele gjengen, men påenget mitt er at jeg synes det blir for teit å ha en bil som høres ut som om den har 400hk, når man ikke en gang har 200hk. hapyhappy

Det er nå vel egentlig sånn at lyden blir i forhold til styrke og trykk på motoren da...

Det skriker nok langt ifra så mye i dumper`n min hvis jeg hadde kjørt på f.eks 0,4 eller no sånt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider